اخبار داغ

حشد شعبی خطاب به بارزانی؛

رؤیای تو برای تشکیل حکومت در کرکوک را نابود کردیم

رؤیای تو برای تشکیل حکومت در کرکوک را نابود کردیم
سخنگوی حشد شعبی (بسیج مردمی) در محور شمال عراق به اظهارات مسعود بارزانی رئیس حزب دموکراتیک کُردستان درباره کرکوک پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از المسله، علی الحسینی سخنگوی سازمان حشد شعبی گفت که حشد شعبی بخشی از سیستم امنیتی رسمی عراق است و در داخل کرکوک نیز، پلیس محلی و سرویس اطلاعات حضور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اعلام کرد که از زمان ورود گروه تروریستی داعش به کرکوک، نیروهای حشد شعبی در اطراف این شهر حضور دارند (نه در داخل آن).

,

بارزانی ادعا کرده که برخی از کُردها به نیروهای حشد شعبی کمک کردند که وارد استان کرکوک شوند و این استان را تحت کنترل نیروهای حشد دانست.

,

وی با این ادعا که نمی‌توان پذیرفت همیشه نیروهای حشد شعبی در کرکوک حضور داشته باشند، مدعی شد که برخی از کُردها، «به هم‌نژادهای [کُرد] خود خیانت کردند و عامل ورود حشد شعبی به کرکوک بودند».

,

الحسینی در ادامه و در پاسخ به این ادعا گفت که «نیروهای کافی در کرکوک حضور دارند و حشد شعبی در مسائل داخلی [این استان] دخالت نمی‌کند».

,

وی خاطرنشان کرد که از زمان تشکیل حشد شعبی با فتوای مرجعیت دینی [عراق]، همه از اتهامهای تکراری مسعود بارزانی علیه حشد شعبی اطلاع دارند؛ زیرا حشد شعبی، تفکرات و رؤیای وی را برای تشکیل حکومت [کُرد] از بین برد».

,

این فرمانده حشد شعبی تصریح کرد که «اتهامات بارزانی، بی‌اساس است و حق ندارد، [به حشد شعبی] اتهام بزند… حشد شعبی [یک سازمان] رسمی و متعلق به کل مردم عراق است، نه فقط کرکوک».

,

الحسینی در پایان ابراز امیدواری کرد که بارزانی در اطلاعات خود بازبینی کند؛ زیرا چنین اتهاماتی هیچ سودی در پی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه