اخبار داغ

نویسنده سریال «ملکاوان»:

تلاش کردیم به روز باشیم/ مخاطبان سریال های معمایی را دوست دارند

تلاش کردیم به روز باشیم/ مخاطبان سریال های معمایی را دوست دارند
نویسنده فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «ملکاوان» گفت: مخاطبان سریالهایی معمایی و آثاری که مانند پازل تکمیل می شوند را دوست دارند و ما هم تلاش کردیم در این ژانر قصه ای به روز را روایت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این شب ها مخاطبان شبکه آی ‌فیلم به تماشای سریال «ملکاوان» نشسته اند. فیلمنامه ملکاوان حاصل کار گروهی سمیه تاجیک، مریم بهاری و پویان طایفه است؛ نویسندگان جوانی که اثری متفاوت را به نگارش درآورده اند. فیلمنامه سریال ملکاوان توامان در ژانرهای وحشت، معمایی، پلیسی و اجتماعی نوشته شده و تجربه ای بدیع و خلاقانه در حوزه تلویزیون به شمار می ‌رود. برای سال ها جای خالی سریالی در ژانری با این مشخصات در تلویزیون احساس می شد. شخصیت‌ پردازی اصولی و منطقی کاراکترها از دیگر نقاط قوت فیلمنامه سریال ملکاوان به شمار می رود و شخصیت‌ های این اثر نمایشی اغلب خاکستری هستند و چند وجهی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 سمیه تاجیک به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامه سریال تاکید دارد که او و همکارانش همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا چالش های طراحی شده بر سر راه شخصیت ها، از کلیشه مبرا باشند و از ساختاری نو برخوردار. تاجیک همچنین می ‌گوید که به نمایندگی از تیم نویسندگان ملکاوان در پشت صحنه حداقل ۹۰ درصد سکانس های سریال حضور داشته است.

,

به بهانه پخش سریال ملکاوان از شبکه آی فیلم با سمیه تاجیک به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامه این اثر درباره ایده شکل گیری قصه و شخصیت پردازی ها به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید. سریال ملکاوان هر شب ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم به روی آنتن می رود.

,

**اگر موافق باشید از اینجا شروع کنیم که اصولاً ایده قصه ملکاوان از کجا شکل گرفت؟

, **اگر موافق باشید از اینجا شروع کنیم که اصولاً ایده قصه ملکاوان از کجا شکل گرفت؟,

-من، مریم بهاری و پویان طایفه در واقع یک گروه سه نفره بودیم که با هم همکاری می‌ کردیم. خانم بهاری ایده ای داشت از حضور یک زن در خانه ای قدیمی که سهم الارثش است و اتفاقاتی که برای او در این خانه رقم می خورد. این ایده به مرور زمان جلو رفت و بقیه ماجراها البته بر اساس قوه تخیل تیم نویسندگان شکل گرفت.

,

**و چه شد که به سراغ ژانر معمایی با رگه هایی از ترس رفتید؟

, **و چه شد که به سراغ ژانر معمایی با رگه هایی از ترس رفتید؟,

-شاید به این دلیل که ذهن های امروز معماهای پازل گونه را می پسندند و دوست دارند این نوع چالش‌ ها را حل کنند. به هر حال، معماهایی از این دست برای خیلی ها باعث افزایش ترشح آدرنالین می ‌شود. پیچیدگی ژانر معمایی و وحشت این امکان را به نویسنده می دهد که با تعلیق و هیجان، تولید سرگرمی کند.

,

**چگونه به اسم ملکاوان برای عنوان سریال رسیدید؟

, **چگونه به اسم ملکاوان برای عنوان سریال رسیدید؟,

-ملکاوان نام خیالی برای منطقه ای است در شمال کشور. ما به این نتیجه رسیدیم که شکل آوایی کلمه ملکاوان نوعی ابهام را با خود دارد. خوشبختانه تهیه کننده سریال هم لوکیشنی را در این منطقه پیدا کرد که به ذهنیت ما خیلی نزدیک بود.

,

**شخصیت های سریال چقدر بر اساس ما به ازاهای واقعی خلق و پردازش شده اند؟

, **شخصیت های سریال چقدر بر اساس ما به ازاهای واقعی خلق و پردازش شده اند؟,

-قاعدتاً نمی ‌شود گفت همه شخصیت‌ ها از قوه تخیل نویسنده آمده اند. به هر حال، بخشی از آنها در جهان واقعی و اطراف نویسنده بزرگ حضور دارند. ما تیم نویسندگان ملکاوان خصوصیات رفتارهای واقعی انسان ها را گرفتیم و از کلاژ آنها کاراکترهایی را آفریدیم. شخصیت های ملکاوان برای ما جذاب بوده اند. مسایلی مثل دعوای عروس و مادرشوهری بین مهسا و پری همیشه وجود داشته، اما ما سعی کردیم این چالش را از حالت کلیشه ‌ای خارج کنیم.

,

**فیلمنامه ملکاوان حاصل یک کار گروهی است. چگونه تقسیم کار می کردید؟

, **فیلمنامه ملکاوان حاصل یک کار گروهی است. چگونه تقسیم کار می کردید؟,

-هرکدام از ما ویژگی هایی داریم، مثلا خانم بهاری ذهن قصه پرداز خوبی دارد و آقای طایفه روی ریزه ‌کاری ‌های شخصیت‌ پردازی مسلط است. ذهن خود من هم پازل های معمایی را خوب می شناسند. این ها باعث شد که ما در ابتدا شکل درام را مثل یک رمان دربیاوریم و شخصیت‌ ها را تعریف کنیم و بعد هر یک، روی مقوله مورد علاقه مان کار کنیم.

,

**نوشتن فیلمنامه چقدر زمان برد؟

, **نوشتن فیلمنامه چقدر زمان برد؟,

-ما تقریبا زمان زیادی درگیر بودیم. خودمان برای یک سال، عمده کار را پیش برده بودیم اما وقتی فیلمنامه تحویل شبکه آی‌ فیلم شد، بر اساس نظرات یک بازنویسی آغاز شد که خودش خط های داستانی جدیدی را خلق کرد و شش ماه زمان برد. در مجموع، فیلمنامه سریال دوبار بازنویسی شد.

,

**فیلمنامه سریال ملکاوان از آن دسته متن هایی است که نقش های خیلی خوبی برای بازیگران زن میانسال در آن نوشته شده که نمونه بارزش نقش مهسا یا حتی پری است.

, **فیلمنامه سریال ملکاوان از آن دسته متن هایی است که نقش های خیلی خوبی برای بازیگران زن میانسال در آن نوشته شده که نمونه بارزش نقش مهسا یا حتی پری است.,

-پیچیدگی روحی و روانی و سوالات ذهنی بیشتر در دوران میانسالی شکل می گیرد و آدم ها پرسش های اساسی از خودشان دارند. معمولاً سوال های هویتی در این مقطع سنی مطرح می‌ شود و این برای ما به عنوان تیم نویسندگان فیلمنامه هم جذاب بود.نویسنده وظیفه دارد که نگاهش به شخصیت پردازی کاراکترها به روز باشد. در شخصیت های به روز هم کمتر زن ۴۰ ساله ای در یک جامعه مدرن اسطوره قربانی را دوباره تکرار می کند. ما فقط سعی کردیم به روز باشیم.

,

**شما و دیگر نویسندگان فیلمنامه چقدر از زمان تصویربرداری در سر صحنه حاضر بودید و با کارگردان تعامل و همفکری داشتید؟

, **شما و دیگر نویسندگان فیلمنامه چقدر از زمان تصویربرداری در سر صحنه حاضر بودید و با کارگردان تعامل و همفکری داشتید؟,

-آقای معظمی ذهن بازی برای پذیرفتن پیشنهادات جدید داشتند و این برای یک نویسنده واقعا مهم و مغتنم است. من تقریباً سر صحنه ۹۰ درصد کار بودم.

,

­**چقدر روی شخصیت پردازی کاراکترها کار کردید؟ کاراکترهای ملکاوان عموماً چند وجهی هستند و سفید و سیاهی مطلق در آنها مشاهده نمی ‌شود.

, **چقدر روی شخصیت پردازی کاراکترها کار کردید؟ کاراکترهای ملکاوان عموماً چند وجهی هستند و سفید و سیاهی مطلق در آنها مشاهده نمی ‌شود.,

-شخصیت های جذاب و متفاوت می توانند حتی یک موقعیت تکراری را در درام، دیدنی و مخاطب پسند کنند. این مسئله خیلی مهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه