اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد؛

تشکیل پرونده قضایی برای ۲۰ نفر/ متخلفان انتخابات در قزوین و بوئین‌زهرا تحت نظر دادستانی هستند

تشکیل پرونده قضایی برای ۲۰ نفر/ متخلفان انتخابات در قزوین و بوئین‌زهرا تحت نظر دادستانی هستند
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تعداد پرونده‌ها انگشت شمار است که بیشتر امروز تشکیل شده و برای قریب به ۲۰ نفر پرونده قضایی تشکیل شده که این تعداد نگران کننده نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمد قاسمی امشب(جمعه) در ستاد انتخابات استان قزوین و در جمع خبرنگاران حاضر در استانداری اظهار کرد: بیش از ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده که نشان می‌دهد مردم در سرنوشت کشور حرف اول را می‌زنند و در کمتر کشوری شاهد هستیم که حضور مردم به این نحو باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: در جمهوری اسلامی پیش‌بینی شده که هر چهار سال یک بار مردم با رای مستقیم نمایندگان خود را انتخاب کنند؛ نمایندگی قائل به فرد نیست بلکه نماینده یک جامعه و کشور است و باید به جز دغدغه کشور، دغدغه دیگری نداشته باشد.

,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اذعان کرد: رکن اساسی قوه قضائیه قانون است که برخی از قوانین سال‌هاست از آن گذشته و باید بروزرسانی و تصویب شود و مجلس نقش بسیار مهمی در احیای عدالت و تظلم‌خواهی و نظارت بر عملکرد دارد.

,

قاسمی بیان کرد: امسال هم کاندیدا از تنوع گرایشات خوبی در کشور برخوردار است که مردم از سلایق مختلف می‌توانند، انتخاب کنند و تلاش همه دستگاه‌های مختلف بر این بوده که قوانین به نحو مطلوب اجرا شود.

,

 

,

این مقام مسئول بیان کرد: همه ما در کنار هم هستیم تا یک انتخابات بی‌طرفانه داشته باشیم و از رای مردم پاسداری شود و اراده مردم تحقق یابد.

وی عنوان کرد: دادستانی در ابتدا به عنوان هیئت اجرایی در انتخاب اعضای معتمدین و صلاحیت‌ها نقش داشته و در نهایت هم در امنیت انتخابات دخالت داشته به طوری که در مشکلات و خلاءها وارد و پیشگیری کرده و با برخی تخلفات هم برخورد قضایی صورت گرفته است.

,
,
,

روند رسیدگی به پرونده‌ها اطلاع رسانی می‌شود

, روند رسیدگی به پرونده‌ها اطلاع رسانی می‌شود,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: براساس بخشنامه‌ای که ابلاغ شده نیز دادستانی در دو حوزه پیشگیری از جرایم و تخلفات ورود کرده که موضوعات مختلفی در این زمینه مطرح شده است.

,

قاسمی گفت: کارگروه فضای مجازی را داشتیم که در بسیاری از موضوعات ورود کرده و در بخش دیگر هم تشکیل شعب و دادسرای خاص را داریم که در سایر شهرستان‌ها این تمهیدات دیده شده است که شعب بازرسی و دو شعبه بازپرسی داریم.

,

این مقام قضایی استان قزوین بیان کرد: در زمینه تخلفات انتخاباتی گزارش‌هایی داشتیم که در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل شده و روند پیگیری آن در حال انجام است.

,


وی اذعان کرد: تعداد پرونده‌ها انگشت شمار است که بیشتر امروز تشکیل شده و برای قریب به ۲۰ نفر پرونده قضایی تشکیل شده که این تعداد نگران کننده نیست و در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار نخواهد بود اما بالاخره یک پرونده هم زیاد است.

,
,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه روند رسیدگی به پرونده‌ها اطلاع رسانی می‌شود، تصریح کرد: تعدادی از متخلفین را در قزوین و بوئین زهرا تحت نظر داریم، چراکه این افراد امروز مرتکب جرم شدند و هنوز در جریان انتخابات هستیم که به مرور به این تخلفات رسیدگی می‌شود.

,

قاسمی اعلام کرد: افراد متخلف از سه طریق شاکی خصوصی، قوه قضائیه و بخشی دیگر هم گزارش مراجع نظارتی احراز شده اند؛ سعی کردیم در فضای بی‌طرفانه مردم آرای خود را به صندوق بیندازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه