اخبار داغ

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی:

افزایش آگاهی مردم مهمترین روش مقابله با کرونا ویروس است/ گران فروشی ماسک وجود ندارد

افزایش آگاهی مردم مهمترین روش مقابله با کرونا ویروس است/ گران فروشی ماسک وجود ندارد
رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی با بیان اینکه مردم برای کاهش استرس باید آگاهی شان را در مقابله با کرونا بالا ببرند، گفت: براساس آخرین آمار، مشکوکین مبتلا به کرونا در چین نسبت به روز گذشته 50 درصد کم شده و این دلیل از فروکشی این ویروس دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرمان ریحانی، رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با کرونا ویروس اظهار داشت: استرس ایجاد شده در بین مردم در واقع نوعی فوبیا و ترس کاذب است که در بین مردم شیوع پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,

وی ادامه داد: موج بیماری آنفولانزا که در آبان و آذر ماه امسال بخش زیادی از افراد را دربرگرفت و باعث فوت تعدادی از افراد نیز شد نسبت به کرونا ویروس خطرناک تر بود در حالی که این ویروس قابل کنترل و آمار مرگ و میر آن نیز کمتر از آنفولانزا است.

,

ریحانی اضافه کرد: بعد از تایید ابتلای تعدادی از هم وطنان به ویروس کرونا، تقاضا برای خرید ماسک در کشور، چندین برابر شده است به گونه ای که در بسیاری از داروخانه ها ماسک یافت نمی شود.

,

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: واهمه ایجاد شده در بین مردم استان باعث خرید بیش از حد نیاز افراد شده ، این در حالی است که در زمان تقاضا مردم به هر نفر بیش از دو الی سه بسته ماسک بیشتر به فروش نرسیده است.

,

وی بیان داشت: در چهار استان از ایران چندین مورد مشکوک گزارش شده است و این اعلام خبر باعث ایجاد اضطراب در بین مردم و تقاضای بیش از حد ماسک شده است.

,

ریحانی با بیان اینکه ماسک های معمولی قابلیت استفاده بیش از یک ساعت را نخواهند داشت، گفت: اگر همه افراد جامعه بخواهند مدام از ماسک استفاده کنند قطعا هیچ کس نمی تواند پاسخگوی آنها باشد.

,

وی یادآور شد: مردم برای کاهش استرس باید آگاهی شان را در مقابله با این ویروس بالا ببرند، زیرا براساس آخرین آمار اعلام شده از چین طی امروز مشکوکین مبتلا به کرونا ویروس نسبت به روز گذشته 50 درصد کاهش پیدا کرده است و این دلیل از فروکشی این ویروس دارد.

,

ریحانی گفت: برای مقابله با این ویروس باید به صورت مرتب دست ها با آب و صابون شسته شود، از روبوسی کردن و دست دادن با فاصله با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، رعایت شود.

,

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر افزایش قیمت ماسک طی چندین روز اخیر اعلام کرد: داروخانه به هیچ عنوان اجازه ای برای افزایش قیمت هیچ محصولی را ندارند و دائما تحت کنترل و بازرسی هستند، افزایش قیمت ماسک در داروخانه ها دلیل بر گرانفروشی نیست بلکه ماسک ها در مرحله جدید از توزیع و پخش دارو با قیمت بالاتری خریداری شده که با احتساب سود قانونی قیمتش نسبت به قیمت قبل بیشتر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه