اخبار داغ

ناصر ایمانی در گفتگو با دانا؛

دلیل اصلی شکست جریان اصلاحات عملکرد ضعیف آن ها و بی توجهی به خواست مردم بود/ اصلاح طلبان با مواضع رادیکالی در صدد سرپوش گذاشتن بر ناتوانی های لیست امید بودند

دلیل اصلی شکست جریان اصلاحات عملکرد ضعیف آن ها و بی توجهی به خواست مردم بود/ اصلاح طلبان با مواضع رادیکالی در صدد سرپوش گذاشتن بر ناتوانی های لیست امید بودند
کارسناس مسائل سیاسی به شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: در یک کلام علت اصلی شکست جریان اصلاحات در این انتخابات عملکرد آن ها و بی توجهی آن ها به خواسته های مردم بود.
[

«ناصر ایمانی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به شکست آشکار اصلاح طلبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در یک کلام علت اصلی شکست جریان اصلاحات در این انتخابات عملکرد آن ها و بی توجهی آن ها به خواسته های مردم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: عملکرد دولت تدبیر و امید و همانطور مجلس و شورای شهر نتوانست مردم را قانع کند که مردم یک دور دیگر به اصلاح طلبان رای دهند. قبلا هم این اتفاق افتاده است یعنی مردم هبچ علاقه ای به هیچ جناحی ندارند و صرفاً توجه شان به این است که چه کسانی به ایشان خدمت می کنند و مشکلات آن ها را حل می کنند. در واقع اگر یک دوره ببینند که یک جریانی نمی تواند برای مردم کار کند مردم گروه و جریان دیگری را انتخاب می کنند.

,

این کارشناس علت اصلی تحقق وعده های فراکسیون امید در مجلس دهم را ضعیف و ناتوان بودن آن ها دانست و افزود: ضعیف بودن کسانی که به عنوان اصلاح طلب به مجلس دهم راه یافتند و همیچنین عدم وجود شاخصه های کافی و لازم از دلایلی بود که موجب شد تا اصلاح طلبان نتوانند در مجلس دهم ایفای نقش کنند و در نهایت برخی از اصلاح طلبان با سخنرانی های تند و مواضع رادیکالی می خواستند بر ناتوانی های جریان لیست امید مجلس سرپوش بگذارند.

,

فراکسیون امید بیش تر به دنبال اهداف سیاسی و جناحی خودش بود تا رفع مشکلات مردم

, فراکسیون امید بیش تر به دنبال اهداف سیاسی و جناحی خودش بود تا رفع مشکلات مردم, فراکسیون امید بیش تر به دنبال اهداف سیاسی و جناحی خودش بود تا رفع مشکلات مردم,

ایمانی ادامه داد: واقعیت این است که فراکسیون امید مجلس به خاطر افراد ضعیفی که مورد حمایت اصلاح طلبان در چهار سال گذشته قرار گرفتند و نتوانستند وعده های خود را برآورده کنند.

,

وی به کم انگیزگی اصلاح طلبان برای تحقق وعده هایشان در مجلس اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان انگیزه کافی برای کار، تلاش و خدمت به عنوان نماینده مردم در مجلس را نداشتند و بیش تر به دنبال اهداف سیاسی و جناحی خودشان بودند تا رفع مشکلات مردم.

,

ناصر ایمانی در پاسخ به این سوال که "علل اصلی اقبال مردم به جبهه انقلاب در این دوره از انتخابات چیست؟" گفت: یک دلیل همان عملکرد اصلاح طلبان بود که موجب شد مردم به جریان مقابل که منتقد دولت و عملکرد اصلاح طلبان بودند اقبال داشته باشند؛ اما این مسئله همیشگی نیست ممکن است مردم در انتخابات بعدی ببینند عملکرد اصولگریان هم مورد تائید آن ها نیست و بروند به جریان مقابل رای دهند.

,

وی توضیح داد: مردم واقعاً در چند سال گذشته شاهد بودند مواضعی که جریان انقلابی به طور کلی داشت، بیش تر به نفع مردم و کشور بود و یکی از این مسائل انتقاد به برجام بود.

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: جریان انقلابی نسبت به نوع توافقی که در برجام انجام انجام شد و همچنین نوع اجرای آن همواره انتقاد داشتند که بعدا در عمل ثابت شد که این انتقادات درست بوده است.

,

جریان انقلابی انتقاد درستی به عملکرد اقتصادی دولت داشت

, جریان انقلابی انتقاد درستی به عملکرد اقتصادی دولت داشت, جریان انقلابی انتقاد درستی به عملکرد اقتصادی دولت داشت,

ایمانی ادامه داد: جریان انقلاب همواره به عملکرد اقتصادی دولت و همینطور کم تحرکی دولت در زمینه اقتصاد نیز منتقد بود و در نهایت آمارها نشان داد که این انتقادات هم درست بود.

,

وی با اشاره به دلیل دیگری که اقبال مردم را به سمت جریان انقلاب کشاند گفت: مسئله حضور ایران در منطقه از مسائلی بود که جریان انقلاب همواره بر آن پافشاری می کرد اما اصلاح طلبان مواضع دیگری داشتند. از سال ها پیش که ایران حضور خودش را در منطقه به دلیل وجود داعش و مبارزه با تروریسم، بیش تر کرد، اصلاح طلبان نسبت به این موضوع موضع منفی داشتند و نظرشان این بود که ایران نباید در تحولات منطقه حضور داشته باشد و ایران نباید در جنگ با تروریسم ورود کند چرا که این مسئله حساسیت غرب را به ایران بیش تر می کند.

,

ایمانی در پایان بیان داشت: این در حالی بود که مردم با حضورشان در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی اثبات کردند، اینطور نیست. تحولات منطقه هم نشان داد که ایران باید در منطقه حضور پیدا می کرد و اگر در منطقه حضور نداشت الان اوضاع منطقه و بالاخص ایران به مراتب بدتر از شرایط فعلی بود. این مسائل نشان داد که در مجموع مواضع جبهه انقلاب مواضع درستی بوده است و برای همین مردم نسبت به این جریان روی خوش نشان دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه