اخبار داغ

مدیر کنترل بیماریهای در دانشگاه‌های لرستان:

هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به کرونا در لرستان نداشته‌ایم

هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به کرونا در لرستان نداشته‌ایم
مدیر کنترل بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هیچ مورد مشکوک یا مبتلا به کرونا به صورت مثبت دراستان وجود نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم کوشکی در گفت وگو با خبر نگار سفیر افلاک اظهارداشت: بیماری که دچار مشکل تنفسی شده است به بیمارستان مراجعه می کند و تیم پزشکی ما  بلافاصله از این فرد نمونه آنفلونرا و هم کرونا می‌گیرند و نمونه گیری می‌کنند که تاکنون خوشبختانه نمونه مثبتی درزمینه کرونا مشاهده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: بیماران مشکوک به این ویروس بیمارانی هستند که دچار تب و سرفه و مشکل تنفسی هستند و این به عنوان مشکوک مطرح می شود همکاران ما ازاین بیمار آزمایش می گیرند نمونه آنفلونزا و نمونه دیگر تنفسی هم می گیریم و نمونه کرونا از این شخص گرفته می شود تا ببینیم این فرد مبتلا شده است یا نه و خوشبختانه در این زمینه هیچ موردی مشکوک به کرونا در لرستان نداشتیم.

,

مدیر کنترل  بیماریهای در دانشگاهها علوم پزشکی استان عنوان کرد: تمام بیمارستان های استان تحت کنترل و آماده باش اند و در صورت مشاهده  ویا مشکوک به ویروس کرونا بستری خواهند شد.

,

وی بیان کرد: در این زمینه همه بیمارستان های استان روتین می‌کنند طبق روال خودشان اگر احیانا یک نمونه را به تهران فرستادند ومثبت شد یک ساختمان چهار طبقه دربیمارستان عشایر خرم آباد مختص این بیماری قرار دادند و در صورت بیماری کرونا افراد مبتلا به کرونا  در این بخش از بیمارستان منتقل می شوند.

,

کوشکی  گفت: مردم از دست دادن و روبوسی جدا خودداری کنند و دست‌های خود را مرتب با آب و صابون و ژل های شستشو بشویند.

,

وی تصریح کرد: افراد نکات بهداشتی از جمله  شستن مکرر دستها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه  و اگر کسی از اطرافیان سرفه داشت یک متر از این فرد فاصله بگیرند زمانی که خواستند سرفه یا عطسه کنند با دستمال و یا آستین جلوی دهانشان را بگیرند.

,

مدیر کنترل بیماریهای در دانشگاهها علوم پزشکی استان گفت : اگر مردم نکاتی بهداشتی که گفته شده است را رعایت کنند ۸۵ درصد از بیماری کرونا کنترل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه