اخبار داغ

طرح سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری عربستان در یک میدان گازی

طرح سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری عربستان در یک میدان گازی
آرامکو قصد دارد ۱۱۰ میلیارد دلار برای توسعه میدان گازی جفورا در جنوب شرقی غوار، بزرگترین میدان نفتی متعارف جهان، سرمایه‌گذاری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، آرامکوی عربستان اعلام کرد مجوز قانونی برای توسعه میدان گازی جفورا را دریافت کرده و انتظار دارد در اوایل 2024 تولید از این منطقه را آغاز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 این شرکت اعلام کرد تولید از این میدان گازی تا 2036 به 2.2 میلیارد فوت مکعب در روز میرسد و روزانه 425 میلیون فوت مکعب اتان هم همراه آن تولید خواهد شد. این میدان گازی 550 هزار بشکه در روز میعانات تولید خواهد کرد.

,

 تخمین زده می شود ذخایر گاز جفورا، بزرگترین میدان گازی غیر متعارف عربستان، حدود 200 تریلیون فوت مکعب گاز خام باشد.

,

 به گفته وزارت نفت عربستان، اگر توسعه این میدان موفقیت آمیز باشد، عربستان تا 2030 تبدیل به سومین تولیدکننده بزرگ گاز دنیا خواهد شد. این تولید کننده عضو اوپک که برترین صادرکننده نفت دنیا است، قصد دارد تا آن زمان یک صادر کننده گاز هم باشد.

,

 آرامکو قصد دارد 110 میلیارد دلار برای توسعه جفورا سرمایه‌گذاری کند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می گوید توسعه این میدان نفتی سالانه 8.6 میلیارد دلار برای این کشور درآمد خواهد داشت.

,

 میدان گازی جفورا در جنوب شرقی غوار، بزرگترین میدان نفتی متعارف جهان قرار دارد. گاز غیر متعارف به ذخایری می‌گویند که برای استخراج آنها به شیوه های پیشرفته مانند آنچه در صنعت گاز شیل استفاده می شود نیاز است. این گاز یک محصول جانبی تولید نفت نیست.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه