اخبار داغ

مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح کرد:

تلاش برای کاهش ضرر «کرونا» به تئاتری‌ها/ اجراها تمدید می‌شود؟

تلاش برای کاهش ضرر «کرونا» به تئاتری‌ها/ اجراها تمدید می‌شود؟
شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعطیلی پیش آمده برای فعالیت‌های هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد تلاش می‌شود تا گروه‌های تئاتری متضرر نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره متضرر شدن گروه‌های تئاتری در پی تعطیل شدن فعالیت‌های هنری به مدت یک هفته به منظور پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا و تمهیدات اداره‌کل هنرهای نمایشی برای کاهش این ضرر، گفت: متأسفانه این بحرانی است که تمام جامعه گرفتارش شده و ویروس کرونا در کل جامعه شایع شده است. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که هر چه زودتر از ویروس کرونا خلاص شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرونا, کرونا, کرونا,

وی یادآور شد: با توجه به هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تخصصی و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کلیه فعالیت‌های هنری اعم از سینما، تئاتر و موسیقی حتی فعالیت‌های جشنواره‌ای تعطیل و به زمان دیگری موکول شده است. نکته‌ای که در ابتدا به ذهن خطور می‌کند این است که گروه‌های تئاتری که فعالیتی گروهی دارند و چندین ماه تلاش برای تمرین و اجرای یک اثر نمایشی کرده‌اند، لطمه می‌خورند. زیرا فعالیت‌های این گروه‌ها متکی به گیشه است و طبیعی است که در این شرایط امکان فروش بلیت نیست و تأمین هزینه‌ها برای گروه‌های تئاتری بسیار دشوار می‌شود.

, کرونا,

کرمی درباره راهکار اداره‌کل هنرهای نمایشی در این خصوص، اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با مدیران سالن‌ها اعم از دولتی و خصوصی وارد گفتگو شویم تا در صورت امکان و میسر بودن در جدول اجراهای‌شان، فرصت تمدید یک هفته‌ای گروه‌های نمایشی را فراهم کنند تا گروه‌ها لطمه کمتری ببینند. تلاش می‌کنیم مدت تعطیلی پیش آمده به تعداد اجراهای گروه‌های افزوده و گروه‌ها کمتر متضرر شوند.

,

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه سخنان خود درباره احتمال بیشتر شدن مدت زمان تعطیلی فعالیت‌های هنری به ویژه تئاتر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: امیدوارم این تعطیلی بیشتر نشود و خیلی زود به پایان برسد چون تداومش می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری به تئاتر و فعالیت گروه‌های تئاتری بزند. امیدوارم هفته آینده فعالیت‌های هنری از سر گرفته شوند.

, کرونا,

وی درباره امکان حمایت مالی وزارت ارشاد از گروه‌های تئاتری که با تعطیلی یک هفته اجراهای خود مواجه شده‌اند، تأکید کرد: ما باید به شکل یکسان از همه گروه‌هایی که در این شرایط پیش آمده قرار گرفته‌اند، چه آن‌هایی که در سالن‌های دولتی آثارشان را به صحنه برده‌اند و چه آن‌هایی که در سالن‌های خصوصی اجرا می‌کنند، حمایت و به آن‌ها کمک کنیم. باید بررسی‌های لازم را داشته باشیم تا به میزان بضاعت‌مان به گروه‌ها کمک کنیم. بیشترین تلاش ما این است که شرایط تمدید اجرای گروه‌های نمایشی قرار گرفته در این شرایط را فراهم کنیم که این امر نیازمند هماهنگی با مدیران سالن‌های دولتی و خصوصی است که امیدواریم آن‌ها نیز در این زمینه با گروه‌های تئاتری همراهی کنند.

,

کرمی در بخش پایانی سخنان خود درباره اقداماتی که در جهت حفظ شرایط بهداشتی سالن‌های نمایشی در دستور کار قرار بگیرد، توضیح داد: از طرف مراجع تخصصی اعلام شده که اماکن عمومی باید به صورت روزمره ضدعفونی و نکات بهداشتی رعایت شوند. ما به همه سالن‌های تئاتری این موضوع را ابلاغ می‌کنیم که حتماً با از سرگیری اجراها، این نکات مدنظر قرار بگیرند. البته خیلی از سالن‌های دولتی و خصوصی تئاتر از هفته گذشته موارد و نکات بهداشتی را مدنظر قرار داده بودند.

,

 

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه