اخبار داغ

بازدید کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور از محل بازگشایی شده دایک مرزی سیستان

بازدید کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور از محل بازگشایی شده دایک مرزی سیستان
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست از مناطق شمالی تالاب هامون و محل های بازگشایی دایک کوه خواجه بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحیدپورمردان در گفت وگو با عصرهامون، گفت: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تالاب هامون و اقدامات انجام شده در این تالاب از مواردی همچون کنترل پدیده گردوغبار، هدایت و نگهداشت آب در بستر تالاب بازدید و از نزدیک شاهد مدیریت منابع آب و روند هدایت آب به کانون های بحران گرد و غبار شدند.

وی ادامه داد: در این مأموریت کارشناسان مذکور از پروژه های گوناگون انجام شده و در حال انجام در تالاب هامون از قبیل لایروبی ها، حفر کانال ها و ... در مسیرهای آب منتهی به تالاب هامون و نیز هدایت آب به مراکز بحرانی داخل تالاب با هدف کنترل گرد و غبار دیدن کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: با عنایت به نزدیک شدن بارش های فصلی در منطقه سیستان و امکان ورود آب و سیلابها در رودخانه های منتهی به تالاب هامون از کشور افغانستان این اداره کل پس از هماهنگی های لازم اقدام به بازگشایی نقاطی در دایک مرزی و با فواصل متعدد نموده است تا آب های پشت دایک وارد تالاب و کانون های بحرانی گردوغبار شود.

پورمردان اشاره کرد: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه از محل دایک، مناطق بازگشایی شده و میزان ورودی آب به تالاب هامون و همچنین ادامه مسیرهای ورود آب به تالاب هامون نیز بازدید کردند و مقرر شد اقدامات فوری اجرایی و عملیاتی جهت تسهیل ورود آب و حذف موانع بالاخص در مرز ایران و افغانستان دراسرع وقت و با همکاری خوبی که در حال حاضر مرزبانان سخت کوش با این اداره کل دارند، صورت پذیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه