اخبار داغ

برای اولین بار در سطح بنادر کشور انجام گرفت:

نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی در اسکله های نفتی بندر شهید رجایی

نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی در اسکله های نفتی بندر شهید رجایی
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در اسکله وی‍ژه حمل مواد نفتی بندر شهید رجایی برای اولین بار در بنادر کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اله مراد عفیفی پور، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نحوه فعالیت دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی اظهار کرد: این دستگاه با استفاده از امواج الکترو مغناطیسی آلودگی نفتی را در محدوده دید سنسورهای خود رویت کرده و از طریق فرستنده های رادیویی به دستگاه گیرنده ارسال می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی ادامه داد: دستگاه گیرنده نیز پس از دریافت فرکانس مربوطه در صورت وجود هرگونه موادآلاینده نفتی بر روی آب، یافته های خود را به کامپیوتر کاربر اطلاع داده و از طریق آلارم هایی وقوع آلودگی را با ذکر موقعیت جغرافیایی اعلام می کند.

,

عفیفی پور گفت: پس از اطلاع کاربر و شناسایی محل دقیق آلودگی، تیم های دریایی و اجرایی اقدامات پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از بسط و گسترش آلودگی به محیط های پیرامونی انجام می دهند.

,

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تعیین محل نمونه برداری از اهمیت بالایی جهت دستیابی به اطلاعات موثق برخوردار است، تصریح کرد: پس از اجرای دقیق عملیات مکان یابی دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در محل نصب و بررسی ها در هر شرایط آب و هوایی و به صورت شبانه روزی انجام می گیرد.

,

به گفته عفیفی پور این دستگاه بطور آزمایشی در بخشی از اسکله نفتی بندر شهید رجایی نصب شده که با حصول اطمینان از آزمایش ها و صحت سنجی گزارشات در سایر اسکله ها و ترمینال های نفتی و محدوده آب شیرینکن نیز اجرا و قابل بهره برداری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه