اخبار داغ

شریعت‌پناهی مطرح کرد؛

مسابقه «ایران» کپی «برنده‌باش» نیست/ دلیل اقبال به اجرای بازیگران

مسابقه «ایران» کپی «برنده‌باش» نیست/ دلیل اقبال به اجرای بازیگران
فضل‌الله شریعت‌پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما ضمن ارائه توضیحاتی درباره ویژگی‌های مسابقه «ایران» به‌عنوان مسابقه تازه این شبکه، درباره تفاوت‌های آن با «برنده‌باش» توضیحاتی ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضل‌الله شریعت‌پناهی مدیرگروه اجتماعی شبکه یک سیما با اشاره به مسابقه «ایران» که قرار است به‌زودی با اجرای سام درخشانی روی آنتن این شبکه برود، توضیح داد: مسابقه «ایران» که با محور هویت ایران تولید می‌شود، فعلاً دو روز در هفته پخش می‌شود اما در ایام نوروز ۹۹ هر شب روی آنتن می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در واکنش به شائبه‌های مطرح شده درباره شباهت این مسابقه با «برنده باش» که هر دو توسط یک تهیه‌کننده ساخته شده است هم بیان کرد: مسابقه «ایران» در راستای ترویج کار گروهی است در حالی که مبنای «برنده باش» کار فردی بود. از طرفی تفاوت عمده‌ای در ساختار و محتوا بین این مسابقه با مسابقه قبلی که هاشم رضایت تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت، وجود دارد. آن مسابقه درباره اطلاعات عمومی بود اما این مسابقه فقط درباره ایران است که حوزه‌های جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و… را در بر می‌گیرد.

,

هزینه مسابقه بالاست اما جوایز سنگین نداریم

, هزینه مسابقه بالاست اما جوایز سنگین نداریم, هزینه مسابقه بالاست اما جوایز سنگین نداریم,

شریعت‌پناهی تصریح کرد: این مسابقه مدلی از مسابقه بین‌المللی «صفحه فشار (Pressure Pad)» است که در خیلی از شبکه‌های معتبر تلویزیونی دنیا تولید شده و کاری گروهی است. ما همان ساختار را استفاده کرده‌ایم و در سوالات و برخی از قسمت‌ها تغییراتی را اعمال کردیم.

,

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره پروداکشن و بودجه تولید این مسابقه گفت: بابت این مسابقه هزینه زیادی شده است چون در دکور از ال‌ای‌دی سنگینی استفاده می‌شود، اما جوایز سنگین و آنچنانی نداریم. برای ما جذابیت خود مسابقه مهم بود و جوایز در رتبه بعدی قرار می‌گیرد و همین الان هم با چند روز پخش تیزر، هزاران نفر برای حضور در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

, پروداکشن, ال‌ای‌دی, آنچنانی,

, ,

رغبت سام درخشانی برای اجرای مسابقه

, رغبت سام درخشانی برای اجرای مسابقه, رغبت سام درخشانی برای اجرای مسابقه,

وی درباره انتخاب سام درخشانی برای اجرای این مسابقه هم اظهار کرد: بحث ما این بود که شخصی را به‌عنوان مجری انتخاب کنیم که هم شناخت خوبی نسبت به ایران داشته باشد و هم سواد نسبتاً خوبی درباره موضوعات داشته باشد. گزینه‌های مختلفی مد نظر بود، تهیه‌کننده هم صحبت کرد و با توجه به اینکه سام درخشانی هم خود را فرزند تلویزیون می‌داند و هم خودش رغبت داشت و همه کارهایش را تنظیم کرد تا سر این مسابقه باشد، با او به نتیجه رسیدیم.

,

شریعت‌پناهی که خودش در طراحی و تولید بسیاری از مسابقات بومی در شبکه‌های تلویزیونی نقش داشته، درباره افزایش مسابقات کپی از کارهای بین‌المللی در تلویزیون اظهار کرد: مسابقات زیادی در تلویزیون برای اولین بار طراحی و تولید می‌شود و بومی هم هست اما تنوع مسابقات در دنیا هم بسیار بالاست و به‌طور مثال شاید برخی بگویند «دستپخت» مدلی از مسابقات خارجی است چون درباره آشپزی است، اما با نگاهی به ساختار آن می‌توان فهمید که مدل متفاوتی است. برخی از مسابقات یک گواهینامه جهانی دارند و هر جا ساخته شده موفق بوده‌اند.

, دستپخت,

به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شده‌ایم

, به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شده‌ایم, به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شده‌ایم,

وی در پاسخ به اینکه چرا تلویزیون روی مسابقات کپی سرمایه‌گذاری بیشتری کرده و آن‌ها را با پروداکشن سنگین‌تری نسبت به مسابقات بومی تولید می‌کند، گفت: الان دوره تکنولوژی است و باید بتوانید بهترین ساختار را در بهترین فضا و با شرکت‌کننده‌های زیاد به تولید برسانید. سطح توقع مردم هم بالا رفته است و دوست دارند در قاب تلویزیون تعداد زیادی تماشاگر، داوران قوی و تولیدات جذاب ببینند. به نظرم تلویزیون روز به روز در ساختار مسابقه جلوتر رفته و به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر می‌شود و به نظرم این رویکرد خوب است.

, پروداکشن,

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره اجرای بازیگران در مسابقات نیز اضافه کرد: بخشی از دلایل اینکه تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان برای اجرا سراغ بازیگران می‌روند به این دلیل است که مجریان در برنامه‌های مختلف در قاب تلویزیون دیده می‌شوند اما مردم بازیگران را در قاب تلویزیون و مخصوصاً در کسوت مجری کمتر دیده‌اند و این باعث می‌شود که برای تهیه‌کننده جذاب‌تر باشد که یک چهره نمایشی در جایگاه مجری دیده شود.

,

مسابقات و تاک شوها رقیب سریال‌ها

, مسابقات و تاک شوها رقیب سریال‌ها, مسابقات و تاک شوها رقیب سریال‌ها, شوها,

وی از برنامه‌های گفتگومحور و مسابقات به‌عنوان رقبای سریال‌ها یاد کرد و گفت: به‌نظرم مسابقات تلویزیونی مثل «عصر جدید» و یا برنامه‌هایی چون «دورهمی»، «خندوانه» یکی از جذاب‌ترین ساختارها در تلویزیون هستند.

, گفتگومحور, دورهمی, جذاب‌ترین,

شریعت‌پناهی در پایان افزود: ما تا سال‌ها قبل فکر می‌کردیم بهترین و پربیننده‌ترین آثار تلویزیون از دید مردم سریال‌ها هستند اما الان می‌بینیم که اینگونه نیست و حالا مسابقات و برنامه‌ها رقیب سریال‌ها شده‌اند. اساساً تلویزیون را به برنامه‌سازی می‌شناسند و نه کارهای نمایشی در دنیا هم همینطور است در حالی که بخش عمده‌ای از بودجه ما برای آثار نمایشی می‌رود.

,

منبع:مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه