اخبار داغ

مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان:

نظارت علوم پزشکی و تعزیرات بر قیمت ماسک در داروخانه‌ها/ کرونا ویروس به دلیل سنگینی بر روی سطوح ساعت‌ها باقی می‌ماند

نظارت علوم پزشکی و تعزیرات بر قیمت ماسک در داروخانه‌ها/ کرونا ویروس به دلیل سنگینی بر روی سطوح ساعت‌ها باقی می‌ماند
حسیبی گفت: کنترل قیمت براساس قیمت‌های مصوب و فاکتوری با همکاری تعزیزات از روز گذشته در اکثر داروخانه ها در حال بررسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسیبی مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با توزیع رایگان ماسک در داروخانه های سطح شهر و استان اظهار کرد: هنوز محموله ماسک رایگان و دستور العملی در این رابطه تا به الآن به استان کرمان نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: شهروندان و هم استانی های عزیز در حال حاضر می توانند از ماسک های موجود در داروخانه ها استفاده کنند.

,

مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه برخی داروخانه ها و دلال ها از این فرصت سواستفاده کرده و ماسک ها را با قیمت بسیار گران در اختیار متقاضیان می گذارند، افزود: کنترل قیمت براساس قیمت های مصوب و فاکتوری با همکاری تعزیزات از روز گذشته در اکثر داروخانه ها در حال بررسی است.

,

حصیبی عنوان کرد: متقاضیان می توانند ماسک خریداری شده را به همراه فاکتور دریافت کنند که اگر با افزایش قیمت به آنان عرضه شده باشد برخورد قانونی خواهد شد.

,

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از ماسک ضروری هست یا نه؟، ابراز کرد: ماسک سد دفاعی برای بیمار است و جلوی ترشحات هنگام عطسه و سرفه را خواهد گرفت.

,

مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان کرد: ماسک ها زمان مصرفی کوتاه دارند، ماسک های دو لایه و معمولی در بهترین شرایط دو ساعت و ماسک های ان 95، 4  الی 6 ساعت باید تعویض شوند چون خود ماسک می تواند ناقل بیماری، عفونت و ویروس باشد.

,

حسیبی اذعان کرد: کرونا ویروس به دلیل سنگین بودن زیاد در فضا نمی ماند و سریع سقوط کرده و بر روی سطوح و اشیاء می نشیند، بنابراین در هنگام تماس با اماکن  و وسایل نقلیه عمومی، وسایل بازی، مترو، باید به سرعت دست ها را شستشو داد و یا از ژل های ضد عفونی کننده استفاده کرد.

,

وی همچنین پیشنهاد کرد تمامی کارمندان و کارکنانی که از سیستم های کارت ساعت که با تماس انگشت صورت می گیرد و یا استفاده از دستگاه های پوز باید دست ها حتما بعد از تماس با آب و صابون شسته شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه