اخبار داغ

آخرین اخبار از وقوع زلزله ۵٫۷ ریشتری در آذربایجان غربی؛

خانه‌های ۴۳ روستا خسارت دید/ 25 نفر مصدوم شدند+عکس و فیلم

خانه‌های ۴۳ روستا خسارت دید/ 25 نفر مصدوم شدند+عکس و فیلم
در اثر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵٫۷ ریشتر در منطقه قطور خوی، خانه‌های ۴۳ روستا در شهرستان‌های خوی و سلماس خسارت دیده و آمارهای اولیه از مصدومیت 25 نفر خبر می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، دقایقی قبل زمین لرزه نسبتا شدیدی برخی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه، سلماس و خوی را لرزاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

بر اساس گزارش مقدماتی مرکز لرزه‌نگاری، این زمین لرزه ۵٫۸ ریشتر بوده و به مرکزیت قطور خوی رخ داده است. زمین لرزه قطور، تبریز و برخی مناطق آذربایجان‌شرقی را نیز لرزاند.

,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:
خانه‌های ۴۳ روستای آذربایجان‌غربی بر اثر زلزله «قطور» خسارت دید

, مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:
خانه‌های ۴۳ روستای آذربایجان‌غربی بر اثر زلزله «قطور» خسارت دید
,
,

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: خانه‌های ۴۳ روستا در شهرستان‌های خوی و سلماس بر اثر زلزله صبح امروز «قطور» خسارت دید.

,

امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، میزان این خسارت‌ها را از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: روستای «مخین» در منطقه قطور خوی بیشترین خسارت را داشته ‌است.

,

وی، افزود: تاکنون مورد فوتی بر اثر این زمین‌لرزه گزارش نشده و خسارت‌های انسان تنها به شکستگی جزئی محدود است.

,

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی ادامه داد: گزارش‌های تکمیلی در خصوص خسارت‌های این زمین‌لرزه پس از بررسی‌های جامع تیم‌های ارزیاب اعلام خواهد شد.

,

 

,

آمار ۲۵ نفری مصدومان زلزله قطور اولیه است

, آمار ۲۵ نفری مصدومان زلزله قطور اولیه است,

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: آمار ۲۵ نفری مصدومان زمین‌لرزه قطور اولیه است و باید بررسی‌های میدانی تکمیل شود.

,

باقر بهرامی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مصدومان نیز به صورت سرپایی معاینه شده‌اند و اقدامات لازم برای درمان آنان صورت گرفته‌است.

,

وی با اشاره به اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هشت دستگاه آمبولانس به منطقه زلزله‌زده قطور، اضافه کرد: از این تعداد پنج دستگاه آمبولانس از شهرستان خوی و سه دستگاه از مناطق همجوار به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از ارومیه در منطقه ارسال شد.

,

وی بیان کرد: برای اعلام نهایی تعداد مصدومان و تلفات احتمالی این زلزله باید ارزیابی‌های دقیق از همه روستاهای تاثیرپذیر از زمین‌لرزه صورت گیرد.

,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:
احتمال خسارت جانی وجود دارد

, مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:
احتمال خسارت جانی وجود دارد
,
,

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به احتمال خسارت جانی و مالی در زلزله ۵٫۷ ریشتری قطور خوی، اظهار داشت: تیم های ارزیاب بلافاصله به منطقه اعزام شدند، ارزیابی ها در دست بررسی است و به اطلاع عموم مردم خواهد رسید که حداکثر تا یک ساعت نتیجه و وضعیت مشخص می شود.

,

 

,

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی:
اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به ١۴ روستای زلزله‌زده قطور

, مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی:
اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به ١۴ روستای زلزله‌زده قطور
,
,

سعید رهبر سوره در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: ١٠ تیم ارزیاب این جمعیت متشکل از نزدیک ۱۰۰ نفر امدادگر برای بازدید از منطقه زلزله‌زده این استان اعزام شده و در منطقه مستقر هستند.

, اروم نیوز,

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی تاکید کرد: همچنین یک تیم امداد هوایی جهت بازدید از مناطق زلزله‌زده به محل اعزام شده‌است.

,

رهبر سوره ابراز کرد: همه نیروهای جمعیت هلال احمر آماده هستند تا در صورت وجود خسارت احتمالی به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کنند.

,

وی تاکید کرد: نیروهای عملیاتی استان نیز با تجهیزات کامل آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند و در صورت اعلام نیاز، اقلام مورد نیاز از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود.

,

گفتنی است، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

,

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

,

کانون این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۱۱۵ کیلومتری شهر ارومیه بوده است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه