اخبار داغ

برای نخستن بار در تاریخ؛

رییس جشنواره کن پا درهواست/ اعمال فشار دولتی برای انتخاب رییس زن

رییس جشنواره کن پا درهواست/ اعمال فشار دولتی برای انتخاب رییس زن
در حالی که جشنواره فیلم کن با اولین نمایش فیلم «انگل» در جهان و انتخاب آن به عنوان برنده نخل طلای خود نشان داد که تا چه حد پیشروست اما وضعیت ریاست آن برای دوره بعدی روشن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ورایتی، پی‌یر لسکور که از سال ۲۰۱۵ جایگزین ژیل ژاکوب به عنوان رییس جشنواره فیلم کن شد، با آهنگی محکم در راس این جشنواره، کار خود را پیش برد و در کنار تیری فرمو مدیر هنری، اجازه نداد تا خللی وارد کار این جشنواره شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما اکنون شایعات در فرانسه حاکی از این است که یک کاندیدای دیگر برای ریاست این جشنواره وجود دارد و مرسدس اِرا نامزد دیگری است که از دنیای تبلیغات مورد توجه قرار گرفته و دولت فرانسه تاکید دارد تا جایگزین لسکور شود.

,

این خبر که نخستین بار در مجله «پاریس مچ» منتشرشده، بر این باور است که دولت فرانسه دوست دارد تا یک زن را به ریاست جشنواره کن بنشاند تا از تنوع جنسیتی دفاع کرده باشد.

,

اِرا مدیر یک آژانس تبلغاتی است و با جهان سینما هیچ قرابتی ندارد. در هر حال او چهره‌ای است که ممکن است جایگزین لسکور شود زیرا وزیر فرهنگ فرانسه به عنوان یک مدافع برجسته در زمینه تنوع و برابری جنسیتی از وی دفاع می‌کند.

,

با این حال چند تن از مدیران بلندپایه سینمایی فرانسه نسبت به این شایعه به شدت واکنش نشان داده‌اند و تاکید کرده‌اند که دولت فرانسه در این انتخابات نباید حرفی برای گفتن داشته باشد و طبق انتظار این انتخابات توسط هیات کارگردان‌های فرانسوی برگزار می شود.

,

این نخستین باری است که دولت فرانسه سعی کرده است تا کاندیدایی را در مقام ریاست کن تحمیل کند.

,

ژیل ژاکوب رییس پیشین کن سال ۲۰۰۱ در این مقام قرار گرفت و ۱۴ سال در این جایگاه باقی ماند.

,

لسکور نیز نشان داده است که جایگزین مناسبی برای ژاکوب بوده است. او از کهنه‌کاران رسانه‌های فرانسه بوده و از بنیانگذاران کانال پلوس در دهه ۱۹۸۰ و از مجریان مجله تلویزیونی روزانه فرانسه است که طرفداران زیادی هم دارد. وی در ۶ سال اخیر همراه فرمو به خوبی از آزادی لازم برای پیشبرد این جشنواره دفاع کرده است.

,

نشست هیات مدیره کارگردان‌های فرانسه برای انتخابات ریاست کن در چند ماه آینده برگزار می‌شود. دومین دوره ریاست لسکور ۷ جولای پس از برگزاری هفتادو سومین دوره جشنواره کن به پایان می‌رسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه