اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

رفع مشکل اقتصاد معیوب کشور، حرکت دسته جمعی دولت و مسئولین را می طلبد

رفع مشکل اقتصاد معیوب کشور، حرکت دسته جمعی دولت و مسئولین را می طلبد
علی اکبر نیکواقبال با بیان اینکه رفع مشکل اقتصاد معیوب کشور، حرکت دسته جمعی دولت و مسئولین را می طلبد گفت: حتی اگر بهترین نمایندگان را داشته باشیم دلیل بر این نیست که بتوانیم مشکل معیشت و اقتصاد را حل کنیم بلکه باید دولت بودجه را دقیق تر ارائه و کسری نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با توجه به اینکه در آستانه شکل گیری مجلس یازدهم هستیم ، یکی از درخواست های مردم از این مجلس رفع مشکل اقتصاد و معیشت است، به همین منظور با علی اکبر نیکو اقبال کارشناس حوزه اقتصادی در خصوص مولفه های یک مجلس قوی در حوزه اقتصاد به گفت و گو نشستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه ما باید به سمت حوزه اصلاحات در اقتصاد گام برداریم به خبرنگار ما گفت: نقاط انتقادی باید در اقتصاد مطرح تا بازده بهتری داشته باشیم و بتوانیم فقر و تورم را ریشه کن کنیم.

,

وی با اشاره به اشکالات مختلفی که در حوزه اقتصادی وجود دارد افزود: باید مشکلات را شناسایی و در جهت برطرف شدن موانع تلاش کنیم.

,

نیکو اقبال ادامه داد: در رابطه با نمایندگان مجلس و قوه مقننه مشکلات زیادی وجود دارد به عنوان مثال ۲بار قانون بهبود کسب و کار را مجلس تصویب کرد که یکی در زمان دولت دهم بود و به اجرا نرسید و در مرحله دوم هم  حدود ۵۰ تبصره داشت و ۳۰ درصد اجرا شد.

,

وی با تاکید بر اینکه هنوز فضای کسب و کار در ایران بسیار معلق است گفت: کشورهایی داریم که در یک روز ساختمانی را افتتاح می کنند اما در ایران ۳۰ روز طول می کشد تا مجوز گرفته شود.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به برآیند کاری مجلس افزود: خیلی از طرحها را مجلس تصویب می کند اما به اجرا نمی رسد و مشکل بزرگتر که از قبل انقلاب در مجلس وجود داشته و ادامه هم دارد باز گذاشتن دست مجریان قانون است چرا که وقتی یک قانونی تصویب می شود به معنی این است که خیلی از قوانین گذشته اعتبار ندارد اما در مجلس ما به این شکل نیست  و این دست مجریان را باز می گذارد که هر طور می خواهند عمل کنند.

,

نیکواقبال ادامه داد: قوانین که به تصویب می رسد باید ببینیم قابلیت اجرای آن چگونه است و جهان امروز ما یک جهان سیستمی است و تمام اعضای آن باید به خوبی کار کنند تا به نتیجه برسیم.

,

وی با بیان اینکه رفع مشکل اقتصاد معیوب کشور، حرکت دسته جمعی دولت و مسئولین را می طلبد گفت: حتی اگر بهترین نمایندگان را داشته باشیم دلیل بر این نیست که بتوانیم مشکل معیشت و اقتصاد را حل کنیم بلکه باید دولت بودجه را دقیق تر ارائه  و کسری نداشته باشد و باید حجم وسیعی از بودجه برای پروژه های تولیدی صرف شود که بازده اقتصاد را بالا ببرد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با انتقاد از بروکراسی اداری در ایران گفت: تعداد مدیران ایران با سایر کشورها قابل مقایسه نیست و بروکراسی اداری خوبی نداریم چرا که تعداد زیادی شرکت ورشکسته داریم که بودجه کشور را از بین می برند.

,

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس اگر دلسوز باشند و به منافع ملی توجه کنند و منافع شخصی خود را کنار بگذارند بدون شک تاثیر گذار هستند چرا که تمام نهادها اصلاحات نیاز دارند و فساد را باید از جامعه برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه