اخبار داغ

دلایل شکست اصلاح طلبان در انتخابات از زبان خودشان؛

زیباکلام: عملکرد اصلاح طلبان مجلس هیچ امیدی برای پیروزی نگذاشت/ محمد جواد روح: پایگاه خود را از دست دادیم

زیباکلام: عملکرد اصلاح طلبان مجلس هیچ امیدی برای پیروزی نگذاشت/ محمد جواد روح: پایگاه خود را از دست دادیم
اصلاح طلبان پیش از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم میدانستند که امیدی برای پیروزی ندارند و علت این موضوع را عملکرد بسیار ضعیف فراکسیون امید اعلام می‌کردند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نتایج انتخابات مجلس نشان می دهد لیست اصلاح طلبان حائز اکثریت آرا نشده است. برخی چهره های شاخص اصلاحات پیش از برگزاری انتخابات این شکست را پیش بینی کرده بودند که در ذیل می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
صادق زیباکلام دی ماه امسال: «اصلاح طلبان به دلیل انتقادات جدی بدنه حامی شان، حتی اگر از سوی شورای نگهبان هم ردصلاحیت نشوند، بازهم شانسی برای حتی به دست آوردن یک پیروزی خفیف را در انتخابات اسفند ماه نخواهند داشت.  باتوجه به عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم هیچ امیدی برای موفقیت آنها در انتخابات مجلس آینده وجود ندارد.»
, صادق زیباکلام دی ماه امسال: ,
 
,
محمد قوچانی پس از پایان مهلت ثبت نام نامزدها گفت: «امشب برای نخستین‌بار عاجز شدم از تیتر‌ زدن برای خبر کسالت‌باری که ناگزیر بودم بر صفحه یک سازندگی بنشانم... . آقای عارف فکر کردند چون خودشان نامزد نمی‌شوند نیاز نیست در مقام رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان از دیگران دعوت کنند و دیگر بزرگان... . این روزها آنقدر علیه نهاد انتخابات و اصلاحات حرف زدند که خودشان هم ظاهرا از اصلاحات و انتخابات پشیمان شدند و توبه کردند و از سر بی‌خیالی و بی‌برنامگی و به‌نظرم بریدگی ما را مقابل اصولگرایان جوان رها کردند.»
, محمد قوچانی پس از پایان مهلت ثبت نام نامزدها گفت: ,
 
,
محمدجواد روح، سردبیر هفته‌نامه صدا و عضو حزب اتحاد ملت: «از روحانی عبور نکردیم؛ پایگاه خود را از دست دادیم... اینکه صلاحیت این عده از اصلاح‌طلبانی که ثبت‌نام کرده‌اند تایید می‌شود یا خیر؛ بحث دیگری است. همین‌هایی هم که آمدند با هزار درخواست و نامه و به‌واسطه خاتمی و تلفن و به اصطلاح من بمیرم و تو بمیری به میدان آمده‌اند. دلیل این بی‌انگیزگی هم این است که بدنه اجتماعی را از دست داده‌اند. اگر در حال حاضر هم مانند گذشته با سوت خاتمی دو، سه میلیون نفر در تهران رای می‌دادند، امروز بین اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام کردن و در لیست رفتن کشت‌وکشتار بود.»
, محمدجواد روح، سردبیر هفته‌نامه صدا و عضو حزب اتحاد ملت: ,
 
,
مجید انصاری در پروسه انتخابات: «رئیس دولت اصلاحات و مشاورانش در جمع‌بندی آنها تصریح کرده بودند به‌طور مشخص 110 نفر از فعالان اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام کنند، ولی به‌رغم تاکید خاتمی از جمع ۱۱۰ نفری مورد اشاره، تنها پنج نفر ثبت‌نام کردند!»
, مجید انصاری در پروسه انتخابات: ,
 
,
محمد عطریانفر، عضو ارشد حزب کارگزارن سازندگی در پروسه تبلیغات: دولت تحت تاثیر ناکارآمدی‌ها است و تمام تبعات اجتماعی منفی بر دوش اصلاح‌طلبان است و استعداد و همراهی جامعه با مخاطبین خود که اصلاح طلبان بودند امروز وجود ندارد.»
, محمد عطریانفر، عضو ارشد حزب کارگزارن سازندگی در پروسه تبلیغات:,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه