اخبار داغ

در آستانه آغاز تعطیلات سال نو مطرح شد؛

کنترل بازار سال نو به واسطه توزیع میوه تنظیم بازاری/ سیب اشنویه و پرتقال جنوب میهمان نوروزی کرمانی‌ها

کنترل بازار سال نو به واسطه توزیع میوه تنظیم بازاری/ سیب اشنویه و پرتقال جنوب میهمان نوروزی کرمانی‌ها
بنا به گفته مسئولان امر بارندگی های فراوان اخیر برکتی دوباره به باغات میوه در سراسر کشور بخشیده و همین امر سبب شده بر اساس پیش بینی ها در تعطیلات پیشرو با کمبود و گرانی میوه در بازار موجه نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، آغاز اسفند ماه و روزهای پایانی سال نوید بخش فرا رسیدن عید باستانی ایرانیان است، به رسم دید و بازدیدهای فراوانی که با تحویل سال آغاز می شود بساط پذیرایی از مهمانان نیز گسترده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

میوه یکی از اقلام اساسی منازل افراد برای پذیرایی محسوب می‌شود از این رو لازم است علاوه بر تامین آن با قیمت مناسب در اختیار همگان قرار گیرد.

,

همه ساله با نزدیک شدن ایام نوروز بحث تامین میوه شب عید در بازار داغ می شود در این بین برخی با سو استفاده از شرایط میوه های خود را با قیمتی گزاف به خریداران تحمیل می کنند.

,

یکی از راه های ثبات قیمت ها و تامین میوه کافی برای ایام نوروز توزیع انواع میوه ها توسط دولت با قیمت مناسب برای تنظیم بازار است.

,

محمدعلی دهقان در ارتباط با توزیع میوه تنظیم بازاری در استان کرمان به خبرنگار ما گفت: سازمان های صمت شمال و جنوب استان کرمان به طور مستقل وظیفه تامین میوه شب عید در بازار را برعهده دارند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان افزود: سازمان صمت شمال استان کرمان موظف به تامین میوه روزهای پایانی سال برای ایجاد تعادل در بازار شمال استان است.

,

انتقال 70 درصد از میوه مورد نیاز استان به سردخانه های کرمان

, انتقال 70 درصد از میوه مورد نیاز استان به سردخانه های کرمان,

وی مطرح کرد: سازمان صمت شمال استان سیب درختی مورد نیاز استان را از شمال غرب کشور به ویژه ارومیه تامین کرده است و 70 درصد این خرید به استان منتقل شده و مابقی آن در روزهای آینده وارد استان می شود.

,

دهقان ابراز کرد: پرتقال مورد نیاز استان کرمان از باغات جنوب استان تامین می شود البته نیاز استان تامین شده است، میوه مورد نیاز سایر مناطق استان ها تامین و ذخیره شده است.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان یادآور شد: کمیته قیمت گذاری استان تاکنون قیمت میوه برای روزهای پایانی سال را اعلام نکرده است و هنوز دستورالعملی در ارتباط با قیمت ها صادر نشده است.

,

وی ادامه داد: خرید از کشاورزان به واسطه مباشرین انجام شده و قیمت خرید هم ارائه شده اما قیمت نهایی شامل قیمت خرید، قیمت حمل و دست مزد توزیع کنندگان است که با احتساب این موارد در روزهای آینده اعلام می شود.

,

آغاز توزیع میوه تنظیم بازاری از 25 اسفند ماه در استان کرمان

, آغاز توزیع میوه تنظیم بازاری از 25 اسفند ماه در استان کرمان,

دهقان بیان کرد: توزیع میوه تنظیم بازاری از 25 اسفند در استان کرمان آغاز می شود، با توجه به اینکه میزان سیب و پرتقال تولیدی در کشور افزایش چشمگیری داشته است با کمبود میوه رو به رو نیستیم.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: در راستای کنترل بازار اسفند امسال همچون سال های گذشته میوه تنظیم بازاری عرضه می شود و از این طریق تشنج احتمالی بازار کنترل می شود.

,

در ادامه علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: میوه شب عید تامین و تاکنون سیب درختی در سردخانه های استان ذخیره شده است.

,

توزیع هزار و 400 تن پرتقال تا ابتدای فرودین ماه در کرمان

, توزیع هزار و 400 تن پرتقال تا ابتدای فرودین ماه در کرمان,

رئیس اتحادیه میدان داران و تره بار استان کرمان افزود: ذخیره سازی پرتقال در استان از روز گذشته آغاز شده، از هزار و 400 تن پرتقال خریداری شده حدود 50 تن ذخیره شده و مابقی آن تا ابتدای فروردین ماه وارد کرمان می شود.

,

وی تصریح کرد: در خیابان های مختلف مکان هایی برای فروش میوه تنظیم بازار تعبیه شده و به آسانی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

,

کاظمی تاکید کرد: میوه شب در استان کرمان تامین شده و هیچ نگرانی در جهت کمبود و یا گرانی میوه در روزهای پایانی سال وجود ندارد.

,

رئیس اتحادیه میدان داران و تره بار استان کرمان در ارتباط با امکان گرانی میوه با نزدیک شدن ایام نوروز مطرح کرد: فلسفه توزیع میوه تنظیم بازاری جلوگیری از بالا رفتن قیمت ها است، میوه موجود در استان به قدری است که قیمت ها را کنترل کند.

,

سیب اشنویه و پرتقال جنوب میهمان سفره های هفت سین کرمانی

, سیب اشنویه و پرتقال جنوب میهمان سفره های هفت سین کرمانی,

وی در ارتباط با کیفیت میوه شب عید گفت: سیب ذخیره شده از باغات اشنویه آذربایجان غربی خریداری شده که یکی از مرغوب ترین سیب های بازار است، پرتقال عید هم از نوع والنسیا و محصول باغات جنوب کرمان است.

,

به گزارش راه آرمان، بنا به گفته مسئولان امر بارندگی های فراوان اخیر برکتی دوباره به باغات میوه در سراسر کشور بخشیده و همین امر سبب شده بر اساس پیش بینی ها در تعطیلات پیشرو با کمبود و گرانی میوه در بازار موجه نشویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه