اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مجلس انقلابی با نیروهای جهادی، زمینه ساز دولت انقلابی است

مجلس انقلابی با نیروهای جهادی، زمینه ساز دولت انقلابی است
سلطانی گفت: مجلس جدید و انقلابی با نیروهای جهادی و با نشان دادن کارآمدی و اثربخشی خویش می تواند زمینه ساز دولت انقلابی در دوره بعد باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد سلطانی کارشناس مسائل سیاسی و دکترین روابط بین الملل دانشگاه تهران در گفتگو با راه آرمان در رابطه با اینکه دولت در اخذ رای مردم همکاری نکرد و خیلی از رای های اخذ نشده باقی ماند، اظهار کرد: متاسفانه دولت با توجه به موقعیت هایی که خود داشت روی روابط خارجی گذاشت  و  خیلی به مسائل داخلی علی الخصوص اقشار ضعیف جامعه پرداخته نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : از سوی دیگر در حوزه مسائل خارجی از جمله برجام اتفاقاتی که ما به دنبال آن بودیم عاید کشور ما نشد  و اینکه در عرصه منطقه ای هم کسانی بودند که نمی خواستند ایران به اهداف خود برسد .

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: فشارهای اقتصادی و تحریم هایی که بعدها اضافه شد مزید بر علت بود.

,

سلطانی با اشاره به اینکه در دوره گذشته مجلس میزان مشارکت مردم کرمان 70 درصد  و  در تهران 40 درصد بود، عنوان کرد: در انتخابات این دوره در تهران 23 درصد و کرمان 50/43 درصد میزان مشارکت مردمی را در پی داشت که متاسفانه همین رویه سیاست روی جامعه تاثیرگذار بوده و باعث ریزش آرا شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: این مجلس جدید که  آزمون و خطایی برای ادوار بعدی خواهد بود اگر نتواند مثل دوره های قبل پاسخگوی مطالبات مردمی علی الخصوص در زمینه اقتصادی باشد ممکن است این ریزش آرا در دوره های بعدی بیشتر شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه شاخص های اقتصادی در دوران روحانی آنطور که می بایست نبود، اذعان کرد: وضعیت تورم  از سال 96 آنقدر روی اقشار ضعیف و متوسط فشار آورد که خیلی ها از مشارکت در پای صندوق خودداری کردند.

,

سلطانی تصریح کرد: با پیروزی اصولگرایان در مجلس جدید و اینکه این مجلس یک مجلس انقلابی و هم صدایی خواهد بود امید که بتوانند اعتماد از دست رفته  را بر گردانند.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا شیوع ویروس کرونا و تبلیغ آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث کم رنگ شدن مشارکت در انتخابات شده بود، بیان کرد: هنوز بعد تبلیغاتی آن زیاد فراگیر نشده بود و مردم صرفا به این دلیل پای صندوق های رای حاضر نشدند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه این مجلس جدید و انقلابی می تواند زمینه ساز دولت انقلابی در دور بعد شود، خاطرنشان کرد: این مجلس انقلابی با نیروهای جهادی و با نشان دادن کارآمدی و اثربخشی خویش می توانند شرایط پر شور و متفاوتی را رقم زنند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه