اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

برخورد قانونی دانشگاه علوم پزشکی با داروخانه‌‌های گرانفروش/ دست دلالان از توزیع کالاهای بهداشتی کوتاه می شود

برخورد قانونی دانشگاه علوم پزشکی با داروخانه‌‌های گرانفروش/ دست دلالان از توزیع کالاهای بهداشتی کوتاه می شود
ایرج خدادادی با بیان اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با داروخانه‌‌های گرانفروش ملزومات بهداشتی برخورد قانونی می‌کند، گفت: هم‌اکنون با هجوم همه مردم برای خرید ملزومات بهداشتی، ماسک و دستکش یکبار مصرف در داروخانه‌ها کمیاب و در دسترس همه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص کمبود ماسک و مایع ضدعفونی کننده در داروخانه‌های استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛  اظهار کرد:  دلیل اصلی این وضعیت ایجاد وحشت در بین مردم و هجوم همه مردم برای خرید ماسک از داروخانه‌ها برای پیشگیری از ویروس کروناست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه درست است که ماسک و دستکش یکبار مصرف در داروخانه‌ها کمیاب و خیلی در دسترس نیست، افزود: مردم عادی نیاز به تهیه ماسک ندارند لذا تهیه و خرید ماسک فقط برای افراد دارای علائم سرماخوردگی و بیماران مراکز درمانی توصیه می‌شود.

,

خدادادی با تاکید بر اینکه محلول ضدعفونی کننده نیز فقط برای سطوح آلوده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: افراد سالم جامعه با رعایت رفتارها و الگوهای بهداشتی همچون شستشوی دست‌ها با آب و صابون، عدم دست دادن و روبوسی، رعایت فاصله مجاز با افراد بیمار و عدم حضور در مراکز پرازدحام می‌توانند پیشگیری لازم را از ویروس کرونا انجام دهند.

,

وی در خصوص گرانفروشی داروخانه‌ها در خصوص کالاهای بهداشتی همچون ماسک و … تصریح کرد: هر کس کالایی را از داروخانه خرید که احساس کرد کالای خریداری شده گران‌تر از حد متعارف فروخته شده همراه با فاکتور خرید و مستندات با  به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند تا با هرگونه گرانفروشی داروخانه‌ها برخورد قانونی انجام شود.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص تمهیدات کمبود لوازم بهداشتی تصریح کرد: وزارت بهداشت به شرکت‌های تولید کننده ماسک و مواد ضدعفونی ابلاغ کرده که کالاها را فقط در اختیار وزارتخانه قرار دهند و هیات امنای ارزی وزارت بهداشت مستقیم نسبت به خرید این کالاها ورود پیدا کرده است.

,

خدادادی بیان کرد: در روزهای آینده توزیع این کالاهای بهداشتی به دور از دست واسطه‌گران و دلالان مستقیم از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی عادلانه و با قیمت تعیین شده بین مردم توزیع می‌شود.

,

وی با بیان اینکه بزودی دستورالعمل توزیع ماسک و محلول ضد عفونی کننده توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این کار تا پایان هفته انجام شود زیرا برخی استان‌ها به دلیل بیمار فوت شده ویروس کرونا در اولویت توزیع هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه