اخبار داغ

افزایش دلال‌بازی در بازار مسکن و سکوت مسئولان؛

بازار مسکن طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت

بازار مسکن طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت
علی رغم اینکه قیمت مسکن در مدت یک و نیم سال گذشته چندین برابر افزایش یافته انتظاری برای افزایش دوباره قیمت مسکن نبود و در واقع افزایش قیمت مسکن در یک ماه اخیر امری غیر منتظره بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ رئیس اتحادیه مسکن استان زنجان در 19 بهمن ماه در مصاحبه‌ای افزایش قیمت مسکن را حبابی اعلام کرده در واقع از زمانی که قیمت مسکن در استان زنجان روند صعودی داشته مسئولان استانی بر این عقیده بودند که حباب قیمت مسکن در زنجان می‌ترکد و قیمت‌ها واقعی‌تر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

در حال حاضر بر خلاف تصورات این حباب روز به روز بزرگتر می‌شود گویا خبری از ترکیدن حباب افزایش قیمت مسکن بعد از نزدیک 2 سال نیست.

,

بیشتر افراد جویای مسکن در زنجان به کاهش قیمت مسکن ناامید هستند و امیدی به خانه‌دار شدن ندارند چرا که قیمت‌های چنان روندی صعودی به خود گرفته که از توان جوانان جویای مسکن کاملا خارج بوده و حتی خانه‌دار شدن آنها به تخیل‌شان هم نمی‌رسد.

,

در استان زنجان در برخی مناطق قیمت‌ها حدود 20 درصد افزایش یافته است در حالی که این افزایش قیمت کاملا غیرمنتظره است چرا که متولیان این حوزه بازار مسکن را رکود پیش‌بینی کرده بودند و افزایش دوباره قیمت‌ مسکن را غیرممکن می‌دانستند.

,

در شرایط فعلی بازار مسکن به دست دلالان افتاده و قیمت مسکن در نوسان است اما در برابر این نابسامانی‌ها مسئولان استانی سکوت اختیار کردند که انتظار می‌رود آنها و دستگاه قضایی نسبت به نابسامانی‌های بازار مسکن و افزایش‌های بی‌رویه واکنش نشان دهند.

,

ابوالفضل طاهری در مورد افزایش قیمت مسکن در زنجان عنوان کرد: در حال قیمت‌ها کمی افزایش یافته و علت آن نیز به افزایش قیمت میلگرد و مصالح ساختمانی برمی‌گردد.

,

وی با تاکید براینکه قیمت مسکن در زنجان واقعی نیست افزود: با توجه به شرایط امروز سال آینده بازار مسکن رکود پیش‌بینی شده است.

,

طاهری با تاکید براینکه در حال حاضر نیز بازار مسکن در رکود است بیان کرد: خرید فروش در برخی مناطق وجود دارد و در برخی مناطق بسیار ضعیف است.

,

مسیح‌اله سلطانی معاون عمرانی استاندار زنجان در مورد بازار مسکن ابراز کرد: در جریان افزایش قیمت مسکن در زنجان هستم ولی اینکه چقدر افزایش یافته اطلاعی ندارم و در این حوزه رصدی انجام نشده است.

,

وی با تاکید براینکه نکته‌ای که وجود دارد این است که در حال حاضر در همه حوزه‌ها تورم وجود دارد عنوان کرد: تورم تنها به حوزه مسکن مربوط نمی‌شود.

,

معاون عمرانی استاندار زنجان عنوان کرد: باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا تورم در استان زنجان بیشتر سایر استانها است یانه؟ و اینکه این فرآینده در تمامی کشور وجود دارد یا نه؟.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر تورم در همه حوزه وجود دارد از جمله کالاهای سرمایه‌محور مانند مسکن تاثیر خود را بیشتر نشان می‌دهد.

,

سلطانی عنوان کرد: باید موضوع افزایش قیمت مسکن اینکه ناشی از عوامل محیطی بوده یا جریان نقدینگی منجر به ایجاد این شرایط می‌شود توسط دستگاه‌های متولی اقتصاد و راه شهرسازی که متولی حوزه مسکن بوده بررسی شود.

,

وی افزود: اقتصاد دارایی نیز باید بررسی کند که آیا مسیری که در بازار مسکن بوده متناسب با وضعیت کشوری است یا این افزایش در اثر عوامل محلی اتفاق می‌افتد.

,

معاون عمرانی استاندار زنجان عنوان کرد: در شورای مسکن موضوع افزایش قیمت و تاثیر عوامل دلالابازی و سوداگری در این حوزه مطرح شد و در این راستا یک سری از مسائل مورد رصد قرار گرفت.

,

وی عنوان کرد: به سازمان صمت نیز ابلاغ شد که بنگاه‌های املاک را تحت کنترل قرار بگیرد که در این مورد نیز اقدامات لازم انجام شده که شاید لازم باشد که در این حوزه تشدید کنترل صورت بگیرد.

,

سلطانی بیان کرد: در حال حاضر مشخص نیست که سهم استان در بحث جریان نقدینگی و تورم کشور چقدر بوده و عوامل محلی نیز چقدر به این موضوع دامن می‌زند همچنین مشخص نیست که این افزایش قیمت متناسب با سایر نقاط کشور است یانه؟

,

وی با تاکید براینکه وظیفه راه و شهرسازی استان است تا وضعیت مسکن استان زنجان را نسبت به کشوری بررسی کند بیان کرد: اینکه در هفته‌های اخیر در این حوزه بررسی‌های جدید انجام شده است یانه اطلاعی ندارم.

,

معاون عمرانی استاندار زنجان در مورد اینکه تاثیر افزایش قیمت مصالح و میلگرد در قیمت مسکن عنوان کرد: افزایش مصالح و میلگرد در ساخت‌ و ساز‌ها بسیار تاثیر گذار بوده و این موضوع هم از جمله دلایل افزایش قیمت مسکن در زنجان است.

,

وی بیان کرد: اینکه مواد اولیه چقدر برافزایش قیمت مسکن تاثیر گذاشته باید به صورت کاملا کارشناسی بررسی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه