اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور؛

هدف‌گذاری بسیج سازندگی، مهاجرت معکوس به 5 هزار روستا در سال 99 است

هدف‌گذاری بسیج سازندگی، مهاجرت معکوس به 5 هزار روستا در سال 99 است
محمد زهرایی گفت: در عرصه‌های ویژه‌ای چون کاهش آسیب‌های اجتماعی در یک هزار و 100 محله حاشیه شهر، کاهش مهاجرت به شهرها و مهاجرت معکوس به روستاها را در نظر داریم که 5 هزار روستا در سال 99 را در دستور کار قرار می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با خبرنگار تیتریک از کرج، گفت: ما برای اینکه نسلی در تراز انقلاب و جوان داشته باشیم و برای اینکه گام دوم انقلاب که جهشی به سوی تمدن سازی نوین اسلامی است را با قوت و قدرت برداریم یا بارهای بر زمین مانده انقلاب را بلند کنیم و جهادگران جوان بتوانند به حل مسائل و مشکلات نظام کمک کنند چاره ای جز شبکه سازی جهادگران در کشور نداریم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمد زهرایی افزود: شبکه سازی جوانان و جهادگران تشریفات نبوده و یک ضرورت برای انقلاب است تا بتوانیم شبکه های تخصصی جهادگران را ایجاد کنیم که پس از توانمند شدن، خدماتی تخصصی به مردم کشور ارائه دهند و اقدامات ویژه ای که در استان البرز انجام می شود تنها یکی از چند صد نمونه ای است که در کشور در راستای شبکه سازی صورت گرفته است. 
,
 
,
وی اظهار داشت: امروز بزرگترین تشکل جهادی کشور را بسیج سازندگی دارد و شوراهای جهادی شهرستانی با انتخاب گروه های جهادی صورت می گیرد و مجامع جهادی استانی با انتخاب شوراهای جهادی شهرستانی انجام می شود یا مجمع جهادی کشور که جمعی از 12 هزار گروه جهادی جغرافیا محور و 11 هزار گروه جهادی خدمت رسان محله محور هستند، جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر را در بر می گرد. 
,
 
,
زهرایی با اشاره به اینکه سالیانه حداقل 2میلیون نفر روز خدمات رسانی به مناطق محروم انجام می شود، تصریح کرد: کار این شبکه کمک به ساختارها و نظام اداری، بارهای بر زمین مانده، مردمی کردن اقتصاد، مردمی کردن مشارکت ها، نزدیک کردن خیرین به مردم، نزدیک کردن مردم به انقلاب است تا مسئولین و دولتمردان را به دل مردم ببرد. 
,
 
,
وی گفت: شبکه سازی جهادگران کمکی برای حل کردن مسائل توسط خود مردم است، ما در انقلاب اسلامی این پرچم را در دست گرفته ایم که برای تربیت نسل تراز انقلاب از پای نمی نشینیم تا به دست جوانان و با انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی اش برسد. متاسفانه در مستندها، رسانه ها و اخباری که تهیه می شود بیشتر به پوشش فعالیت های عمرانی پرداخته می شود در حالی که امور عمرانی 28 درصد از فراوانی همه گروه های جهادی را در بر می گیرد.
,
 
,
زهرایی افزود: بخش عمده ای از گروه های جهادی کشور امروز در بستر سازی، فرهنگ سازی و مردمی کردن اقتصاد فعالیت دارند اما با توجه به اینکه نمای بیرونی فعالیت ها در امور عمرانی است، بیشتر به چشم خواهد آمد، ما در عرصه های ویژه ای چون کاهش آسیب های اجتماعی در یک هزار و 100 محله حاشیه شهر، کاهش مهاجرت به شهرها و مهاجرت معکوس به روستاها را در نظر داریم که 5 هزار روستا در سال 99 را در دستور کار قرار می گیرند.  
,
 
,
وی اظهار داشت: بسترسازی برای اشتغال پایدار و تثبیت اشتغال موجود در قالب توانمند کردن، مهارت آموزی و آموزش، ارائه تسهیلات و برگزاری کارگاه مد نظر ماست و در رسته های شغلی با مدیریت زنجیره ارزش و بدون نگاه تصدی گری با وصل کردن مردم به نهادهای حمایتی، ابر نهاد تسهیل گر برای روان کردن قانون اقدامات خوبی انجام شده است و گروه های جهادی پیشرو هستند. 
,
 
,
زهرایی تصریح کرد: استان البرز در بحث محرومیت زدایی و پروژه هایی که با دغدغه مردم مرتبط است، با اولویت آب، اشتغال و مسکن محرومین جزء استان هایی است که به خوبی عمل کرده است و تنگناهای معیشتی مردم در دستور کار سپاه خواهد بود، همچنین اقشار 22 گانه بسیج باید بتوانند نقش موثری را در ارتقا و گسترش کمی و کیفی گروه های جهادی داشته باشند که جزء بزنامه های استان البرز قرار گرفته است. 
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خاتمه خاطر نشان داشت:  انشالله در آینده ای نه چندان دور نشستی با کارآفرینان، جهادگران گروه های موفق جهادی البرز برگزار خواهم کرد تا بتوانیم به راهکار مشخصی برای ادامه فعالیت های جهادی برسیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه