اخبار داغ

کرونا چه بر سر بازار ماسک آورده است

کرونا چه بر سر بازار ماسک آورده است
این رسم بازار است که بعد از هر واکنش نسبتا جزئی بازار کنشی از خود نشان دهد و قیمت ها بالا برود. این بار نیز"کرونا" بهانه بسیار خوبی بود برای تسخیر بازار "ماسک" تا سود جویان به این بازار وارد شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از انتشار ویروس کرونا جدید از خفاش های خوشمزه به معده جوانان ووهان چین ،کسی فکر نمی کرد که خوردن یک خفاش و موش به قیمت از دست دادن جان 7500نفر از جمعیت یک میلیاردیه چین تمام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کرونا هرچند که دیر به ایران آمد، اما می توان گفت انتخابات هم بهانه ی خوبی بود که به سفرش سرعت ببخشد و سر از قم درآورد. کرونا ویروس سپس رهسپار تهران شد و امروز جمعیت ده میلیون نفری بیست و سومین کلانشهر بزرگ دنیا را تهدید به مرگ کند.
,
 
,
این ویروس که پس از تولدش توانست اعداد و ارقام بزرگ اقتصاد چین را حسابی به هم بریزد در تهران هم اولین بار به بازار ماسک ها هجوم برد و نایابش کرد.
,
 
,
کسبه به عنوان صف مقدم تبادلات مالی هم در فروش این پوشیدنی کوچک کم نگذاشتند و قیمتش تا آنجا که توانست به اوج خود رسید. الان می توانیم بگوییم که از بدو تولد این پوشیدنی کوچک تا امروز حتی خودش هم فکر نمی کرد که ارزشش تا این اندازه برسد!
,
 
,
قیمت این کالا به جایی رسید که قاسم نوده فراهانی رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و همچنین رئیس اتاق اصناف تهران هم در این راستا درباره فروش ماسک در واحدهای صنفی گفت : من از همه فروشندگان تجهیزات پزشکی تقاضا دارم آنچه که از تولید کننده دریافت کرده اند به بازار تزریق کرده و به فروش برسانند .
,
 
,
نوده فراهانی افزود: قیمت ماسک در بازار اعلام شده واین قیمت در همه جا باید یکسان باشد . وی قیمت ماسک کش دار را پانصد تومان  و ماسک بند دار را پانصد و پنجاه تومان اعلام کرد.
,
 
,
رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی افزود: تولیدکنندگان نیز اگر از قیمت مصوب تخطی کنند ناگزیر به قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.
,
 
,
رییس اتاق اصناف تهران ادامه داد : در رابطه با داروخانه ها نیز ما به عنوان اتاق اصناف نمی توانیم بر داروخانه ها نظارتی داشته باشیم و نظارت بر امر داروخانه ها به عهده وزارت بهداشت است.
,
 
,
در ادامه دکتر غلامحسین مهرعلیان مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در رابطه فروش گران ماسک به خبرنگار ما گفت:ماسک ها در داروخانه باید به قیمت مصوب فروش برود اما آنچه که الان اتفاق افتاده این است که مردم به صورت هجمه ای به داروخانه ها جهت تهیه ماسک مراجعه کرده اند و به همین دلیل در این بلوا هم واسطه هایی وارد عمل شده اند.
,
 
,
این مقام مسئول عنوان کرد: این واسطه ها ماسک را با قیمتی گران تر از تامین کنندگان و تولیدکنندگان خریداری کرده اند و به داروخانه ها گران‎تر می فروشند.
,
 
,
وی افزود: داروخانه ها هم با توجه به سود مصوب این ماسک ها را به فروش می رسانند. این گران فروشی گردن داروخانه نیست. اتفاقی که در نظام توزیع افتاده این است که واسطه ها وارد عمل شده، ماسک را گران خریده و به داروخانه گران تر فروخته اند.
,
 
,
مهرعلیان بیان داشت: داروخانه ها نیز برای اینکه تامین کننده نیاز مردم باشد حاضرند گران بخرند و گران بفروشند. آنها این ماسک ها را گران‏تر و با سود کمتر خریداری می کنند تا نیاز مردم را برآورده کنند.
,
 
,
 
,
در ادامه یوسفی رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت جزییات توزیع رایگان ماسک و ممنوعیت خرید و فروش آن در داروخانه‌ها را تشریح کرد.
,
 
,
یوسفی گفت:باید توجه کرد که در زمان اپیدمی یک بیماری علاوه بر بحث‌های بهداشتی و درمانی، مسائل روانی هم ایجاد می‌شود؛ این درحالیست که در زمینه بیماری کرونا استفاده از ماسک تاثیر درمانی آنچنانی در پیشگیری از این بیماری ویروسی ندارد.
,
 
,
وی افزود: متاسفانه سوداگران، استفاده از ماسک را بهانه‌ای کرده بودند تا بتوانند ماسک‌ها را گران‌قیمت و با ۱۰ تا ۲۰ برابر و حتی در برخی موارد تا ۳۰ برابر قیمت به فروش برسانند.
,
 
,
وی افزود: بر همین اساس با هماهنگی اداره کل تجهیزات پزشکی از وزیر بهداشت درخواست کردیم که توزیع ماسک را رایگان کنیم و آقای وزیر هم با این موضوع موافقت کردند که هیات‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، تا اطلاع ثانوی با دستور وزیر بهداشت تنها مرجع خرید ماسک در کشور باشد.
,
 
,
 
,
یوسفی ادامه داد: بر این اساس ما ماسک‌ها را خریداری کرده و به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم تا آن‌ها را در پایگاه‌های سلامت، خانه‌ها و مراکز بهداشت به خانواده‌ها تحویل ‌دهند. از طرفی در حال حاضر ممکن است یک خانوار تعداد زیادی ماسک بخرد که با این اقدام این مساله هم تحت کنترل قرار می‌گیرد.
,
 
,
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تاکید کرد: وقتی ماسک‌ها را در مراکز بهداشتی ارائه دهیم، می‌توان با ارائه آموزش، استرس مردم از کرونا را کاهش داد.
,
 
,
یوسفی با بیان اینکه از طرفی همکاران‌مان در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت تصمیم گرفتند که خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شود، گفت: بنابراین ماسک باید رایگان شود. ما امروز با کارخانه‌های تولیدکننده ماسک صحبت کردیم و در حال انجام خریدها هستیم. از فردا به تدریج این ماسک‌ها را به کل کشور ارسال می‌کنیم که البته روندی تدریجی دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: از طرفی بنا شد تا در آموزش‌ها هم به مردم اعلام کنیم که ماسک تاثیر چندانی ندارد. به طوری که دستمال‌کاغذی که نیم ساعت از آن استفاده کنیم و سپس آن را دور بیندازیم، بهتر از ماسکی است که سه ساعت بر روی دهان‌مان قرار گرفته و خودش هم می‌تواند آلودگی داشته باشد.
,
 
,
وی اظهار کرد: حال برخی ماسکی را که تاثیر چندانی ندارد، گران کرده و سودهایی میلیاردی از آن کسب می‌کردند. بر همین اساس ما برای همه خانوارها پکیج را آماده کرده و به تدریج به مراکز بهداشتی در سراسر کشور ارائه می‌دهیم.
,
 
,
یوسفی با بیان اینکه بنابر دستور وزیر بهداشت روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ماسک در کشور تولید می‌شود، گفت: بر این اساس ماهانه حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون ماسک تولید شده و در بخشی هم می‌توانیم از واردات کمک بگیریم تا این بسته را پیش بریم. کار را از استان‌هایی آغاز می‌کنیم که ویروس در آن‌ها دیده شده است و سپس به سایر استان‌ها نیز تسری می‌دهیم.
,
 
,
محمدعلی اسفنانی در رابطه با نظارت‌های سازمان تعزیرات حکومتی بر بازار فروش ماسک و دستکش یکبار مصرف در پی شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: ما طی روزهای پنجشنبه، شنبه و همچنین امروز (یکشنبه) اکیپ‌های متعددی از گشت‌هایمان را در سطح شهر اعزام کردیم که منجر به این شد که روز گذشته یک انبار احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده را با حدود ۵۰۰ هزار عدد ماسک در تهران کشف کنیم.
,
 
,
وی افزود: خوشبختانه این تعداد ماسک ضبط شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌شود تا به داروخانه‌ها برای مصرف مردم تحویل دهند.
,
 
,
بر اساس این گزارش، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران روز گذشته (شنبه) از برنامه‌ریزی گشت‌های این سازمان برای حضور در مراکز عرضه و تولید ماسک و موارد مورد نیاز مردم در پی شیوع بیماری کرونا خبر داده بود.
,
قیمت ماسک موجود در بازار
,
ماسک تنفسی سوپاپدار ۲۰,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی نخی قابل شستشو دالیا ۱۸,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی دالیا ۱۵,۸۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی جی اس پی مدل FFP3- 832 بسته 5 عددی ۱۰۵,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی جی اس پی ۲۳,۵۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی یووکس مدل Silv-Air 7310 تک عددی ۹۰,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی میعاد نوین ۱۵,۰۰۰ریال
,
ماسک تنفسی رسپی نانو مدل I94 ۱۳,۵۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی سوپاپ دار کربن اکتیو آپولو مدل HY8226 ۱۲,۹۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی ور مدل PT ۲۱۹,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی جی اس پی مدل FFP3- 832 بسته 10 عددی ۲۰۰,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی بست مدل HY8226 بسته 12 عددی ۱۲۵,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی هیرو کد N95 بسته 3 عددی ۳۶,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی هیرو کد N95 بسته 6 عددی ۷۱,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی ۵,۳۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی یووکس مدل Silv-Air 7310 بسته 5 عددی ۵۳۰,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی بدون فیلتر بسته 20 عددی ۲۲,۰۰۰ ریال
,
ماسک تنفسی جی اس پی مدل 832 بسته 20 عددی ۳۸۵,۰۰۰ ریال
,
 
,
منبع : جهان اصناف
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه