اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات فارس خبر داد:

۴۲.۹۹ درصد؛ میزان مشارکت مردم استان فارس در انتخابات

۴۲.۹۹ درصد؛ میزان مشارکت مردم استان فارس در انتخابات
احمدی‌زاده از انتخابات با کمترین تخلف و تقلب در فارس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، سید احمد احمدی‌زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این دوره از انتخابات هم گزارش از تخلفات انتخاباتی زیاد بود که مورد بررسی قرار گرفت گفت: در این بررسی ها چیزی اثبات نشده است، تنها در یکی از شهرستان‌ها هفت نفر، و تعداد محدودی هم که به دنبال ضربه زدن به سلامت انتخابات بودند دستگیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
, ,
 
,
وی ادامه داد: انتخابات دوم اسفندماه امن‌ترین انتخابات نسبت به انتخابات گذشته بود و امنیت انتخابات قابل قبول بود و هیچ درگیری و مشکل خاصی در هیچ کدام از حوزه‌های انتخابیه نداشتیم.
,
 
,
رییس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به گرم شدن تنور انتخابات و افزایش مشارکت کمک کردند که از تلاش‌های همه آنان تقدیر و تشکر می‌کنم، ادامه داد: دست‌اندرکاران انتخابات دوم اسفندماه از فرمانداران، بخشداران، هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی با تلاش خود توانستند انتخاباتی سالم و قانونی را برگزار کنند که در این انتخابات بیش از ۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات بودند که باید از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.
,
 
,
احمدی زاده با تأکید بر اینکه پیروز این دوره از انتخابات هم همانند دوره های گذشته به قطع مردم عزیز ایران هستند تصریح کرد: به رغم فعالیت اتاق فکر دشمنان برای ناامیدی و مایوس کردن مردم، مشارکت مطلوب و مناسبی در انتخابات دوم اسفندماه شاهد بودیم و مردم فارس در این انتخابات درخشیدند.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۲.۹۹ درصد بوده است که بیشترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با ۷۶.۹۶ درصد و کمترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۵.۲۴ درصد بوده است.
,
 
,
وی با اعلام اینکه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۹۲۴ نفر نام نویسی کردند و ۱۰ داوطلب نیز از سایر استان‌ها حوزه انتخابیه خود را به فارس منتقل کرد و تعداد داوطلبان به ۹۳۴ نفر رسید، ادامه داد: ۳۶۶ نفر در آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند، ۲۱۶ نفر نیز از ابتدای روند ثبت نام تا روز انتخابات از عرصه رقابت انتخاباتی انصراف دادند.
,
 
,
به گفته احمدی زاده، در نهایت ۲۱۴ نفر برای ۱۸ کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت کردند که نتایج حوزه‌های انتخابیه مشخص شده و باید به تایید شورای نگهبان برسد و پس از تایید اعتبارنامه آنان، به عنوان نماینده مردم ایفای نقش می‌کنند.
,
 
,
رییس ستاد انتخابات فارس با اعلام آمادگی برای همکاری با منتخبان مجلس با هدف آبادانی فارس، با اشاره به برگزاری انتخات نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت‌الله لطف‌الله دژکام و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی منتظری ۲ نامزد این انتخابات بودند که نتایج آرا تا کنون نشان می‌دهد آیت‌الله دژکام با فاصله زیادی پیشتاز این انتخابات است، اما نتیجه نهایی انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان را تا عصر امروز اعلام می کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به چهارشعبه از سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در انتخابات دوم اسفندماه برای اقلیت های مذهبی در فارس گفت: نتایج انتخابات در این شعب نشان می‌دهد از ۹۰ تعرفه مصرف شده زرتشتیان ۹۰ رای مربوط به اسفندیار اختیاری است.
,
 
,
احمدی‌زاده افزود: شمارش آرای مربوط به کلیمیان نیز نشان دهنده آن است که از ۵۳۳ تعرفه مصرف شده، ۴۲۶ رای مربوط به همایون سامه یح نجف آبادی و ۸۸ رای مربوط به سلیمان کلیمی صفنا است.
,
 
,
وی ادامه داد: شمارش آرای ارامنه جنوب نیز نشان می‌دهد در رقابت روبرت بگلریان و اتمین هوسپ از ۲۱ تعرفه مصرف شده، ۲۰ رای مربوط به روبرت بگلریان است و امین هوسپ رایی کسب نکرده است.
,
 
,
رئیس ستاد انتخابات فارس در ادامه به میزان تحصیلات ۲۴۱ نامزد نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: ۹ نفر دارای تحصیلات حوزوی، ۴۷ نفر دارای تحصیلات دکتری، ۱۶۹ دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و ۱۶ نفر دارای تحصیلات لیسانس بودند.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین افزود: ۷۴ نفر کارمند دولت، ۳۷ نفر فرهنگی، ۲۵ نفر استاد دانشگاه، ۳۰ نفر بازنشسته، چهار نفر پزشک، ۱۸ نفر سابقه نمایندگی مجلس، ۱۶ نفر وکیل و قاضی، ۶ نفر بیکار، ۱۴ نفر شغل آزاد و ۲۰ نفر نیز سایر مشاغل بودند.
,
 
,
وی ادامه داد: ۱۷۴ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه داوطلبی در دوره‌های گذشته داشته‌اند. همچنین یک نامزد اهل سنت در حوزه انتخابیه لارستان داشتیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه