اخبار داغ

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان اعلام کردند؛

آمیخته شدن خون شیعه و سنی، عامل تحکیم وحدت و تقویت امنیت

آمیخته شدن خون شیعه و سنی، عامل تحکیم وحدت و تقویت امنیت
جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن اقدام کور تروریست های تکفیری در به شهادت رساندن دو مرزبان در جنوب شرق کشور، آمیخته شدن خون شهدای اهل تشیع و تسنن را عامل تحکیم و تقویت هر چه بیشتر وحدت و امنیت دانسته و بر لزوم برخورد قاطع با عوامل این جنایت تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، بامداد روز گذشته بود که مرزبانان هنگ مرزی جکیگور با تشدید اقدامات کنترلی درنوار مرزی، از حضور تعدادی تروریست مسلح که به قصد ضربه زدن به یگان‌های مرزی به سمت مرزها پیشروی کرده بودند، مطلع شدند.

پس از این اتفاق، مرزبانان بلافاصله با آتش سنگین با اعضای این گروهک تروریستی به مقابله برخاستند که در این درگیری تعدادی از آنها با توجه به مقاومت شدید مرزبانان با دادن تلفات به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند.

در این درگیری مسلحانه، 2 نفر از مرزداران هنگ مرزی جکیگور به نام‌ استواریکم "احمد رحمانی فرد" و سرباز "احمد توکلی" به فیض والای شهادت نائل آمدند و آغشته شدن خون پاکشان با هم، به نوعی تداعی کننده واژه های همبستگی، وحدت و امنیت شد.

ساعتی پس از این اتفاق، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی عازم منطقه شد و پس از حضور و بررسی صحنه گفت: با شناسایی تسلیحات بجا مانده از این گروهک تروریستی مشخص شد که این معاندان به تازگی از آمریکا و استکبار تجهیزاتی جنگی جدیدی دریافت کرده اند.

در پی اعلام این خبر جمعی از علمای اهل سنت ضمن محکوم کردن این اقدام کور و بزدلانه معاندان ایران اسلامی، آمیخته شدن خون شهدای اهل تشیع و تسنن با هم را عامل تحکیم و تقویت هر چه بیشتر وحدت ملت و امنیت کشور دانستند و بر لزوم برخورد قاطع با عوامل این جنایت تاکید کردند.

تقلای دشمنان برای ایجاد ناامنی بیهوده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تقلای دشمنان برای ایجاد ناامنی بیهوده است,


مولوی خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: اقدام عوامل گروهک تروریستی در به شهادت رساندن دو مرزبان در جکیگور اقدامی بزدلانه بوده و قطعا مورد تایید هیچ نگاه و دیدگاهی نیست.

وی افزود: در حقیقت شهادت این دو مرزبان توسط دشمنان و معاندین کشورمان صورت گرفته است و این امر ظالمانه و غیر منطقی آنان به شدت محکوم است.

امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر با اشاره به سخن فرمانده کل مرزبانی که در به شهادت رساندن این دو مرزبان که آمریکا نقش اساسی داشته است، عنوان کرد: به شهادت  توسط دشمنان و بدخواهان باعث ایجاد وحدت بیشتر بین مردم شیعه و سنی شده است.

وی تقلای دشمنان برای ایجاد ناامنی و جدایی بین مردم را تلاشی بیهوده و محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: امروز آنان با به کارگیری هر شیوه و روشی به دنبال آسیب رساندن به ایران اسلامی اند که به فضل الهی هرگز این رویایشان محقق نخواهد شد.

وی اذعان داشت: مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در روز انتخابات با آرامش، صیانت کامل و بدون دغدغه رای دادند که این امنیت و آسایش حاصل تلاش و زحمات نیروهای نظامی و انتظامی است.

رسولی زاده ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان دلاور برای تلاش و رشادت های بی وقفه شان برای تامین و تحکیم امنیت کشور گفت: وحدت بین مردم سیستان و بلوچستان زبانزد عام و خاص است و اتحاد بین برادران اهل تشیع و تسنن هر روز در حال فزونی است.

آمیخته شدن خون شیعه و سنی وحدت را بیشتر خواهد کرد

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آمیخته شدن خون شیعه و سنی وحدت را بیشتر خواهد کرد,


مولوی عبدالمجید شه بخش، مدرس حوزه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به شهادت مرزبانان غیور و دلاور در منطقه جکیگور گفت: کسانی که این چنین بزدلانه به سمت نیروهای ما شلیک کرده و آنها را شهید می کنند، قطعا دست نشانده های استکبار و در رأس آن ها آمریکای خبیث و جنایتکار هستند.

وی افزود: آمریکایی ها و دیگر مستکبران و بدخواهان کشور برای انتخابات ایران نقشه کشیده بودند اما حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی، همه نقشه هایشان را نقش برآب کرد.

وی با بیان اینکه این حضور پرشور باعث نامیدی بدخواهان شد ادامه داد: دشمنان ما با انجام این اقدامات کور که با هوشیاری نیروهای انتظامی همراه بود درصدد امنیت انتخابات و کشور را به خطر بیاندازند.

مولوی شه بخش اظهار کرد: اهل تسنن همیشه این گونه اقدامات را محکوم کرده و درواقع در سنت ما اینگونه اعمال و حرکات هیچگونه جایگاهی نداشته و ندارد.

این مدرس حوزه با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران سال هاست که تروریست ها را برای ضربه به جمهوری اسلامی تامین مالی و تسلیحاتی می کنند، تصریح کرد: همسایگان ایران نباید به تروریست ها اجازه استفاده از خاک کشورشان برای اقدامات خرابکارانه و تروریستی را بدهند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: این که شیعه و سنی در کنار یکدیگر از وجب به وجب خاک کشورشان دفاع می کنند مقدس است؛ یقینا با آمیخته شدن خون شهدای اهل تشیع و تسنن با هم، این وحدت ملت ایران که محکم تر و پایدارتر شده و دشمنانی که به دنبال تفرقه بودند را دلسرد خواهند کرد.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
تروریست های تکفیری از سوی آمریکا و دشمنان نظام حمایت می شوند
 
,
تروریست های تکفیری از سوی آمریکا و دشمنان نظام حمایت می شوند
, تروریست های تکفیری از سوی آمریکا و دشمنان نظام حمایت می شوند,
 
,
مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به حضور پرشور مردم و وجود نظم و امنیت در شهرستان دلگان، بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی در ایام انتخابات و پیش از آن در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از طریق جریانات تکفیری وابسته به خود درصدد ضربه زدن به کشورمان بودند. 

وی ادامه داد: هوشیاری نیروی های نظامی ، انتظامی و امنیتی کشورمان مثل گذشته، نگذاشت که تروریست های تکفیری و صهیونیستی به اهداف شوم خود در این ایام برسند. 

وی اظهار کرد: تروریست های تکفیری که از ورود به کشورمان و حمله انتحاری و تروریستی داخل مرزها ناکام شده بودند با حمله بزدلانه موجب شهادت دو نفر از مرزبانان کشورمان در مرز کشورمان با پاکستان شدند. 

مولوی مقدسیان تصریح کرد: این اقدام بزدلانه عوامل تکفیری و تروریستی از سوی مردم استان سیستان و بلوچستان و به ویژه اهل سنت محکوم است و از مسئولان امنیتی کشورمان تقاضا داریم که قاطعانه با تروریست ها و حامیان آنها برخورد کنند. 

وی با اشاره به حمایت مالی و لجستیکی کشورهای استکباری از تروریست ها، اذعان کرد: این برای همگان واضح است که تروریست های تکفیری از طرف آمریکا و دشمنان قسم خورد نظام اسلامی ما حمایت می شوند. 

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: امنیت کنونی در کشورمان و به خصوص در استان سیستان و بلوچستان حاصل تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی و به خصوص از خودگذشتگی شهیدان انقلاب اسلامی است. 

مولوی مقدسیان با تاکید بر اینکه در حادثه مذکور یک نفر از شهدا شیعه و یک نفر از اهل سنت است، تصریح کرد: قطعا خون شهدای این حادثه دامن تروریست های تکفیری و اربابان آمریکایی را خواهد گرفت. 

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی است، گفت: مردم این استان سال ها در سایه امنیتی و با وحدت و همبستگی در کنار هم زندگی کرده اند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه