اخبار داغ

شهردار پلدختر اعلام کرد؛

احتمال سیل دوباره در پلدختر/ پیش بینی مشکل در محورهای مواصلاتی

احتمال سیل دوباره در پلدختر/ پیش بینی مشکل در محورهای مواصلاتی
شهردار پلدختر گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، احتمال وقوع سیل در شهر پلدختر با دبی حداکثر 4 هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش سفیر افلاک، صمد چراغی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر بارش های روزهای آینده، احتمال وقوع سیل در شهر پلدختر با دبی حداکثر چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: در هنگام بحران به خاطر کاهش حوادث باید، بدبینانه ترین شرایط را در نظر گرفت و شهروندان نکات لازم و دور شدن از حاشیه رودخانه ها را در نظر داشته باشند.

,

شهردار پلدختر عنوان کرد: رودخانه کشکان در گذشته حداکثر سه هزار و۳۰۰ متر مکعب آب در داخل شهر بدون ورود آب به شهر را از خود عبور داده و قبل از پل هفت تیر با توجه به تعریض بستر رودخانه به میزان حدود ۳۰ درصد و تکمیل دیوار ساحلی رودخانه قادر به عبور حدود چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد بود مشروط بر اینکه ورودی شرقی نرسیده به پل تاریخی با لاشه سنگ ایمن‌سازی شود.

,

وی بیان کرد: حد فاصل دو پل در ضلع غربی، خطر شهر پلدختر بوده و احتمال ورود آب به شهر در آن نقطه وجود دارد که مقرر شده شرکت سامان محیط در حد توان و در مدت زمان باقی مانده اقداماتی از جمله پر کردن پشت دیوار در دست اجرا را در دستور کار قرار دهد.

,

چراغی تصریح کرد: همچنین از انتهای استخر تا انتهای شهر، دیوار ساحلی وجود ندارد و احتمال بروز مشکل وجود خواهد داشت.

,

وی گفت: پیشنهاد می شود شهروندان ساکن در ضلع غربی وسایل منازل خود را (جهت اطمینان) به طبقات بالا انتقال دهند و در ساختمانهای یک طبقه نیز اقدام به تخلیه یا حداقل جمع آوری وسایل و اقلام ضروری خود نمایند.

,

شهردار پلدختر اظهارداشت: حجم سیلاب احتمالی به مراتب کمتر از سیل فروردین ماه است چرا که در آن مقطع دو سیل قوی در یک فاصله زمانی کم اتفاق افتاد و سبب مشکلات فراوان شد.

,

وی افزود: در سال ۸۴ سیل باعث تخریب دیواره ها شده ولی چون بعد از آن دو سال خشکسالی وجود داشت و آب رودخانه بالا نیامده بود سبب شد اعتبارات تکمیلی ارائه نشود و پروژه تکمیل نگردد.

,

چراغی عنوان کرد: باید برای تامین بودجه جهت ادامه دیوار ساحلی تلاش کرد چون که پروژه دیوار ساحلی تا ۳۰۰ متر پایین تر از پل شهدای دولت خاتمه می یابد و جزء قرارداد این پیمانکار نمی باشد و به طور جدی پیگیر اختصاص اعتبار جهت ادامه دیوار ساحلی از استخر تا انتهای شهر هستیم که این تهدید جدید باعث تقویت پیگیری‌های ما خواهد بود.

,

وی بیان کرد: این بارندگی و طغیان رودخانه بیشترین آسیب را به محورهای مواصلاتی به خصوص جاده قدیم پلدختر به خرم آباد وارد خواهد کرد که در این راستا شهروندان عزیز برنامه های سفر خود را تنظیم کنند و از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند.

,

شهردار پلدختربا اشاره به این که شهروندان پلدختری لازم است به چند مورد توجه ویزه کنند گفت: شهروندان در جهت اطمینان نان، مواد ضروری و بخصوص آب به اندازه کافی ذخیره نمایید چون با قطع برق آب نیز بعد چند ساعت قطع می‌شود.

,

وی تصریح کرد: چنانچه توده جدید همراه با برودت هوا باشد در گردنه ها و مناطق سردسیر بارش برف داریم و برف های موجود نیز آب نخواهد شد و به جلوگیری از طغیان رودخانه کمک خواهد کرد.

,

چراغی گفت: شهرداری پلدختر با همکاری سایر بخش ها در زمان باقیمانده اقدامات مقتضی در خصوص پاکسازی کانال ها، جداول سطح شهر و ایمن سازی نقاط آسیب پذیر حاشیه رودخانه به عمل خواهد آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه