اخبار داغ

گزینه عیسی کلانتری، برای تصدی وزارت جهاد به مجلس معرفی شد؛

واردات جای خودکفایی را می گیرد؟

واردات جای خودکفایی را می گیرد؟
درحالی که نیاز داریم در شرایط تحریم با خودکفایی در تولید غذای اساسی کشور را از تکانه‌های سیاسی و اقتصادی مصون نگاه داریم، به نظر می رسد نا آشنابودن وزیر پیشنهادی با ظرفیت‌های عظیم سرزمین ایران مشکل ساز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با پایان مهلت سه‌ماهه برای اداره وزارت جهاد کشاورزی توسط سرپرست، روز گذشته کاظم خاوازی از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهور برای تصدی پست وزارت جهاد کشاورزی به مجلس برای اخذ رأی اعتماد معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، با پایان مهلت سه‌ماهه برای اداره وزارت جهاد کشاورزی توسط سرپرست، روز گذشته کاظم خاوازی از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهور برای تصدی پست وزارت جهاد کشاورزی به مجلس برای اخذ رأی اعتماد معرفی شد.,

کاظم خاوازی هم اکنون رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است و سال ۱۳۹۷ از سوی محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی سابق، به ریاست این سازمان منصوب شد. وی دوران ترقی خود را در دولت یازدهم و دوازدهم طی کرد و در ابتدا رییس موسسه تحقیقات خاک و آب، سپس معاون سازمان تحقیقات کشاورزی و در نهایت رییس این سازمان شد. گفته می شود وی برای نشستن بر صندلی وزارت جهاد کشاورزی از حمایت های عیسی کلانتری هم برخوردار است.

,

درحالی که نیاز داریم در شرایط تحریم با خودکفایی در تولید غذای اساسی کشور را از تکانه‌های سیاسی و اقتصادی مصون نگاه داریم، به نظر می رسد نا آشنابودن وزیر پیشنهادی با ظرفیت‌های عظیم سرزمین ایران مشکل ساز شود.

,

از مهمترین اظهارنظرهای ایشان می توان به امکانپذیر نبودن تولید غذا برای 300 میلیون نفر و تمسخر معتقدین به این نکته اشاره کرد همان نکته ای که بارها عیسی کلانتری نیز روی آن مانور داده است.

,

خاوازی و کلانتری معتقدند با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت در منابع آبی نمی‌توان برای همه جمعیت ایران هم غذا تولید کرد و باید به سمت تولید محصولات کم‌آب‌بر و واردات محصولاتی برویم که آب‌بری بالایی دارند تا بتوانیم ضریب امنیت غذایی کشور را بالا ببریم.

,

این در حالی است که علاوه بر مقام معظم رهبری تمامی کارشناسان نهادهای مطالعاتی و پژوهکشده ای مختلف معتقدند که با تولید غذا بدون استفاده از آب و با فناوری های پیشرفته و اجرای گسترده عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کشور برای تامین آب کشاورزی و عدم تبخیر آب های جاری ایران به راحتی می توان غذا 300 میلیون نفر را تامین کند.

,

گفتنی است محمود حجتی مرداد ماه امسال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در مراسم رونمایی از 51 قلم محصول زراعی و باغی گفته بود که برخی فکر می‌کنند که خیلی اقتصاد بلدند، می‌گویند به جای تولید محصولات کشاورزی در داخل آن را از کشورهای دیگر به صورت ارزان وارد کنیم، در حالی که در هیچ‌جای دنیا چنین کاری انجام نمی‌شود.

,

وی به تجربه کشورهای پیشرفته اروپا و آمریکا در تامین غذا ‌اشاره کرد و افزود: همه کشورها تلاش می‌کنند که وابستگی غذایی به سایر کشورها نداشته باشند، این در حالی است که آنها نه تحریم هستند و نه مشکلات نقل و انتقال پول را دارند و ارتباطشان هم با سایر کشورها برقرار است، با این حال تولید غذا در داخل را در اولویت قرار داده‌اند.

,

پس از این اظهار نظر دیری نپاید که حجتی به دلیل فشار جریان حامی واردات و ضد خودکفایی از وزارت جهاد کشاورزی رفت و تا چندی دیگر باید شاهد وزیر حامی این تفکر بر مسند وزارت کشاورزی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه