اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

مجلس انقلابی ابتدا با فساد سیستمی مبارزه کند/ لزوم شفافیت در تصویب قوانین

مجلس انقلابی ابتدا با فساد سیستمی مبارزه کند/ لزوم شفافیت در تصویب قوانین
تحلیل گر مسائل سیاسی به لزوم شفافیت در تصویب قوانین مجلس و پیگیری آنها تاکید کرد و گفت: مجلس انقلابی ابتدا باید با فساد سیستمی مبارزه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لیبرال‌ها که بهتر از همگان از عملکرد پوچ و خالی از دستاورد خود در این هفت سال خبر داشتند، با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸، نوع سیاست مبارزه را تغییر داده و روی به تکنیک ناجوانمردانه تخریب جبهه مقابل و هراس مردم از آنها روی آوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: همان طور که جبهه اصلاح‌طلب لیبرالی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با استفاده از عملیات روانی و استفاده از کلیدواژه‌های دیوارکشی، تندروهای افراطی و … رای آوردند برای انتخابات مجلس هم از این حربه  و  تکنیک و کلیدواژه‌ها استفاده کردند، افزون بر آن شاهد بودیم نزدیک انتخابات مجلس حتی شرکت در انتخابات را زیر سوال برده و شخص رئیس جمهور در سخنرانی خود از انتخابات به عنوان انتصابات نام برد.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: جالب است بدانید که در کل ایران ۱۶ نفر از جناح اصلاح‌طلب لیبرالی به مجلس می‌روند که درواقع این امر نشان می‌دهد مردم اعتمادی به آنها ندارند. مهم‌ترین مسئله مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است به گونه ای که  طی این هفت سال شاهد رشد بی رویه واردات، افزایش تورم، افزایش دلار و نرخ ارز از سه هزار تومان به ۱۵ هزار تومان، افزایش قیمت مسکن تا ۱۵۰‌درصد، افزایش قیمت خودرو و … بودیم.

,

وی بیان کرد: جناح لیبرالی اصلاح‌طلب هنگامی که متوجه پیشی‌گرفتن و پیروزی جبهه انقلاب شدند پروژه بعدی خود برای هراس مردم را آغاز کرد. در شب انتخابات شایعه فوت استاد شجریان، ورود ایران به لیست سیاه FATF ، و هراس مردم از ویروس کرونا را افزایش دادند.

,

اسماعیلی گفت: در شب انتخابات با پخش این خبرها سعی در منحرف کردن اذهان مردم از انتخابات و کاهش مشارکت آنها داشتند.

,

مسئله بعدی که بولد کردند ورود ایران به لیست سیاه FATF بود که سعی در القا کردن این پیام به مردم داشتند که اگر جبهه انقلاب در مجلس شروع به کار نماید با FATF مخالفت خواهد کرد و ایران بیش از پیش در جهان منزوی خواهد شد. حال آن‌که درخبرگزاری ها رئیس بانک مرکزی و همچنین مدیر مالی بانک تجارت توضیح دادند ورود ایران به لیست سیاه FATF تاثیری روی روابط بانکی نخواهد داشت. این ارتباطات بانکی از قبل قطع شده بود.

,

وی تصریح کرد: عملیات روانی بعدی آنها خبر کرونا هراسی مردم بود. مسئله‌ای که اکنون در جامعه با آن روبه‌رو هستیم. ویروس کرونا ویروسی است که ۲٫۸ درصد احتمال کشندگی دارد، قبل از آن ویروس‌های دیگری در برخی از کشورها مانند سارس شایع شده بود که ۹درصد و ویروس خاورمیانه ۵۰ الی ۶۰ درصد کشندگی داشت که در عربستان شایع شده بود. اما رسانه‌های دولتی به همراه رسانه‌های بیگانه بازتاب گسترده‌ای از کروناهراسی را در سطح جامعه ترویج دادند. حتی با خبر توزیع میلیونی ماسک بر هراس مردم افزودند. اگرچه مردم می‌توانند با توصیه‌های بهداشتی و علمی که پزشکان مطرح می‌کنند به‌راحتی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: شکست جبهه اصلاح‌طلب لیبرالی همان طور که در مطالب بالا عرض کردیم از پیش مشخص بود و به همین خاطر روی به عملیات روانی و تخریب جبهه مقابل کردند. بی‌تدبیری و عدم کفایت این مسئولان در این هفت سال نشان داد که اقدامات آنها به ویژه برجام دستاوردی برای آنها نداشته است. آقای قوچانی یکی از اعضای حزب کارگزاران به صراحت اعلام کرد که ما به لیست امید باختیم.

,

وی اظهار داشت: این ابتدای کار جبهه انقلاب است. تا قبل از انتخابات مجلس جبهه انقلاب درگیر اختلافات داخلی بود که چند روز قبل از انتخابات به توافق رسیدند و یک لیست واحد ارائه دادند. اما اختلاف و انشقاق در صف جبهه انقلاب اگر درست مدیریت نشود ممکن است بعدها دامن آنها را بگیرد.

,

اسماعیلی افزود: مجلس انقلابی که روی کار می‌آید باید ابتدا با فساد سیستمی مبارزه کند. مجلسی به مانند قوه قضائیه که در کمتر از شش ماه برای مبارزه با فساد بسیج شد، باید فساد درون سیستمی را ریشه‌کن و همچنین با انواع لوایح و معاهده‌های استعماری مبارزه کندد. اقدام بعدی مجلس باید شفافیت در تصویب قوانین و پیگیری آنها باشد.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: متاسفانه مجلسی که تاکنون داشتیم نظارتی بر روی قوانین وجود نداشت و تنها لوایح و قوانین مکرر به تصویب می‌رسید و نظارتی بر اجرا و کیفیت قوانین تصویب شده وجود نداشت. امید است با ورود جبهه انقلاب شاهد عصر تازه‌ای ازشکوفایی قوانین به نفع مردم جامعه باشیم تا بتوانیم در کنار حل مشکلات مردم، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ هم این کرسی را به‌دست آوریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه