اخبار داغ

پروفسور علی کرمی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:

مرگ ۱۲۰ ایرانی در پاییز سال گذشته به دلیل آنفولانزا/ از فرافکنی رسانه ای در رابطه با کورنا، نگرانم

مرگ ۱۲۰ ایرانی در پاییز سال گذشته به دلیل آنفولانزا/ از فرافکنی رسانه ای در رابطه با کورنا، نگرانم
پروفسور علی کرمی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با بیان اینکه مرگ و میر حاصل از کورنا به مراتب از آنفولانزا کمتر است، گفت: افراد عادی کمتر در معرض این خطر قرار دارند و برخی رفتارها در جامعه برای بنده تعجب برانگیز است نمی دانم چرا مردم شایعات غیر معتبر فضای مجازی را باور می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرفسور کرمی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در خصوص کروناویروس و حواشی پیش آمده از شیوع آن در برخی استان ها، اظهار کرد: نگرانم از این فرافکنی که برخی رسانه های غربی بخصوص در فضای مجازی ایجاد کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

مرگ ۱۲۰ ایرانی در پاییز سال گذشته به دلیل آنفولانزا!

, مرگ ۱۲۰ ایرانی در پاییز سال گذشته به دلیل آنفولانزا!,

وی افزود: کورنا اصلا در مقایسه با آنفولانزای تیپ Aو H1n1 که ۱۲۰نفر فوتی در پاییز سال گذشته در ایران داشته، مرگ و میرش بالا نیست، درست است که میزان سرایتش بالا است اما این هیاهو و هراس ایجاد شده در جامعه تعجب برانگیز است.

,

توصیه اول من این است؛ مردم نترسند

, توصیه اول من این است؛ مردم نترسند,

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: بنده اپیدمی های زیادی در دنیا در ۴۰سال سابقه علمی خودم دیده ام و این کار هراس افکنی رسانه ای است و توصیه اول من این است که مردم نترسند.

,

 

,

کورنا برای افراد با سن بالای ۵۰ تا ۵۵سال خطرناک است

, کورنا برای افراد با سن بالای ۵۰ تا ۵۵سال خطرناک است,

کرمی با اشاره به اینکه کورنا بیشتر برای افراد با سن بالای ۵۰ تا ۵۵سال خطرناک است، تصریح کرد: اصلا ما یک مورد فوتی هم در کودکان، نوجوانان و جوانان بخاطر قوی تر بودن سیستم ایمنی شان نداریم.

,

 

,

چه افرادی در معرض خطرند؟!

, چه افرادی در معرض خطرند؟!,

وی با بیان اینکه افراد با سن بالا و مبتلابه بیماری های ریوی، کلیوی، جراحی شده و سرطانی ها که از ضعف سیستم ایمنی بیشتری برخوردارند در معرض خطر هستند، اضافه کرد: افراد عادی کمتر در معرض این خطر قرار دارند و برخی رفتارها در جامعه برای بنده تعجب برانگیز است نمی دانم چرا مردم شایعات غیر معتبر فضای مجازی را باور می کنند.

,

وی گفت: افرادی که زیاد سرفه می کنند و بیماری های تنفسی دارند مثل سرماخوردگی و آنفولانزا باید ماسک بزنند چون علایم این بیماری ها شبیه به کورنا است و این را تنها آزمایشگاه تشخیص می دهد.

,

 

,

تنها راه پیشگیری رعایت اصول بهداشتی است

, تنها راه پیشگیری رعایت اصول بهداشتی است,

کرمی با اشاره به اینکه تنها راه پیشگیری رعایت اصول بهداشتی است، افزود: لمس سطوح در مراکز عمومی، درب ها، دستگیره ها در اتوبوس ها و تاکسی و هر مکان عمومی صورت و چشم ها را لمس نکنید و دست ها را با آب و صابون مکرر بشویید.

,

وی با بیان اینکه کسانی که سرفه و عطسه می کنند و بیماری تنفسی دارند باید ماسک بزنند، اظهار کرد: چون ثابت شده کورنا از طریق قطراتی که از طریق دهان در سرفه پرتاب می شود به افراد دیگر منتقل می شود و در مجموع باید اصول بهداشتی فردی و جمعی را رعایت کرد و جای نگران نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه