اخبار داغ

آشفته بازار ماسک در هیاهوی «کرونا»/ ضدعفونی کننده‌، کیمیا شد!

آشفته بازار ماسک در هیاهوی «کرونا»/ ضدعفونی کننده‌، کیمیا شد!
در پی شیوع ویورس کرونا در کشور و تقاضا برای خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، دلال‌ها و سودجویان در آشفته بازار ماسک خودنمایی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، چند وقتی است که «کرونا» تیتر بسیاری از اخبار شده است، این ویروس ابتدا در کشور چین مشاهده شد که شمار زیادی از ساکنان ووهان چین را درگیر و قربانی کرد که پس از آن نیز این ویروس به برخی دیگر از کشورها منتقل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

اواخر هفته گذشته بود که خبر شیوع کرونا ویروس در ایران تایید شد و با این خبر موجی از نگرانی در بین مردم ایجاد شد، به گفته بسیاری از متخصصان این بیماری به سرعت شیوع پیدا می کند اما قدرت کشنده بودن آن به مراتب بسیار کمتر از آنفلوآنزا است.

,

در ایران این بیماری ابتدا در شهر قم مشاهده شد و تعدادی را درگیر کرد اما کمتر از چند روز این بیماری در تعدادی از شهرهای کشور سرایت یافت تا جایی که تا امروز ۴۳ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده و هشت نفر جان خود را از دست داده اند.

,

 

,

ماهی گرفتن دلالان از آب گل آلود کرونا

, ماهی گرفتن دلالان از آب گل آلود کرونا,

در همان ابتدا با ورود غول ویروس کرونا به کشور، تقاضا برای خرید مواد ضدعفونی کننده و ماسک بسیار افزایش یافت، گرچه هنوز چند ساعت از این خبر نگذشته بود که وجود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بسیاری از داروخانه ها، کیمیا شد و پیدا کردنش مانند ستاره سهیل در آسمان بود.

,

بسیاری از داروخانه ها نیز یک برگه با نوشته « ماسک و مواد ضدعفونی نداریم» را بر روی شیشه چسبانده بودند و خیال خود را راحت کردند.

,

از سوی دیگر مردمی مانده بودند که در به در به دنبال ماسک و مواد ضدعفونی کننده می گشتند، متاسفانه در برخی از داروخانه ها و فروشگاه های مواد بهداشتی، قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده را چندین برابر افزایش دادند تا جایی که ماسک های کاغذی به قیمت هر عدد هشت هزار تومان و ماسک های فیلتر دارد تا ۴۰ هزار تومان هم فروخته شد.

,

این در حالیست که برخی از مردم که مشکلات تنفسی داشتند و یا در معرض خطر بودند چاره نداشتند جز این که این اقلام را به هر قیمتی خریداری کنند.

,

دست دلالان این بار در ماسک ها و مواد ضدعفوفنی کننده فر رفته بود و انگار تلاش داشتند تا این بار از آب گل آلود کرونا، برای خود ماهی بگیرند و در این آشفته بازار، مبالغ زیادی را به جیب بزنند.

,

 

,

پلمپ یک واحد تولید ماسک غیر بهداشتی در بروجرد

, پلمپ یک واحد تولید ماسک غیر بهداشتی در بروجرد,

مهدی محمدی در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: متاسفانه با شیوع کرونا، برخی از افراد سوجو تلاش دارند تا از این فضا دلالی کنند و با توجه به تقاضای بالای مردم برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده، عده ای سواستفاده می کنند.

,

وی افزود: روز گذشته یک واحد تولیدی ماسک غیر مجاز و غیر بهداشتی که هیچگونه مجوزی از اداره استاندارد و بهداشت نبود و اقدام به تولید ماسک می کرد، پلمپ شد.

,

دادستان بروجرد تصریح کرد: با دستور قضایی و اقدام تعزیرات حکومتی این واحد تولید غیر مجاز پلمپ و مقداری ماسک غیر بهداشتی نیز کشف و ضبط شد.

,

محمدی اضافه کرد: این ماسک ها بدون اخذ مجوز و بسیار گران تر از قیمت بازار عرضه می شد که پرونده تخلف تشکیل و در حال بررسی است.

,

وی با تاکید بر این که با هر گونه گران فروشی در عرصه ماسک و مواد ضدعفونی کننده برخورد می شود گفت: افرادی که قصد داشته باشند از این فضا و فرصت سواستفاده کنند و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را احتکار و یا با قیمتی گزاف، عرضه کنند به شدت برخورد می شود.

,

دادستان بروجرد عنوان کرد: شهروندان هر گونه گران فروشی و مشکل در این زمینه را حتما اطلاع دهند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

,

 

,

گشت های تیم بازرسی برای جلوگیری از احتکار و گرانفروشی

, گشت های تیم بازرسی برای جلوگیری از احتکار و گرانفروشی,

حمید آزاد بخت رئیس اداره صمت بروجرد در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: تیم های بازرسی از بازار به همراه شبکه بهداشت در حال بازرسی هستند.

,

وی افزود: تاکنون دو مورد شکایت گرانفروشی ماسک و دستکش یکبار مصرف صورت گرفته که در حال بررسی هستند.

,

آزادبخت تصریح کرد: تیم های بازرسی بر عرضه کنندگان مواد بهداشتی در حال انجام است و شهروندان می توانند هر نوع گرانفروشی و احتکار را اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

,

 

,

همه مراکز درمانی و بهداشتی بروجرد برای مقابله با کرونا آماده باش هستند

, همه مراکز درمانی و بهداشتی بروجرد برای مقابله با کرونا آماده باش هستند,

شهرام ممدوحی معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد در این راستا گفت: تمهیدات لازم برای مقابله کرونا در بروجرد اندیشیده شده و این بیماری یک بیماری عفونی تنفسی است که تاکنون در کشور ۴۳ نفر مبتلا به کرونا شده و هشت نفر جان خود را از دست داده اند.

,

وی افزود: میزان مرگ و میر کرونا سه درصد بوده اما شیوع آن زیاد است و در پی این بیماری، استرسی به جامعه وارد شده در صورتی که  اگر مردم خونسرد باشند و رعایت بهداشت را انجام دهند این بیماری مهار می شود.

,

ممدوحی تصریح کرد: کلیه مراکز درمانی و بهداشتی بروجرد آماده باش هستند که در این راستا یک بخش در بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) برای بستری بیماران مشکوک، سه اتاق ایزوله تنفسی در بیمارستان های چمران و آیت اله بروجردی(ره) تجهیز و در نظر گرفته شده است.

,

وی بیان کرد: همچنین یک آمبولانس مخصوص در نظر گرفته شده و در صورت نیاز بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) به صورت کامل به بستری بیماران کرونا اختصاص داده می شود و در صورت نیاز بیشتر از ظرفیت بیمارستان چمران و کوثر هم استفاده می شود.

,

 

,

تاکنون حتی یک مورد مثبت کرونا در لرستان نداشتیم

, تاکنون حتی یک مورد مثبت کرونا در لرستان نداشتیم,

محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: کرونا بیماری ویروسی است که علائم آن در تنفس مشخص می شود که ممکن است فردی دارای بیماری تنفسی، آنفلوآنزا یا آسم شدید باشد که این افراد بستری و تحت مراقبت قرار می گیرند تا نمونه گیری لازم صورت گیرد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: تاکنون یک مورد مبتلا به کرونا در استان لرستان نبوده گرچه تعدادی مشکوک بوده که نمونه گیری صورت گرفته ولی هنوز جواب آنها را دریافت نکرده ایم.

,

نیکبخت گفت: رعایت بهداشت فردی بیش از هر چیز توصیه می شود و به همه افراد توصیه می شود دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون شسشتو دهند.

,

 

,

تعطیلی یک هفته مدارس و آموزشگاه ها

, تعطیلی یک هفته مدارس و آموزشگاه ها,

ویروس کرونا تاکنون در استان های قم، تهران، گیلان، اراک، مازندران وجود داشته که مدارس و آموزشگاه ها در بسیاری از این استانها از جمله لرستان نیز تعطیل شده است.

,

با توجه به این که برای پیشگیری از کرونا توصیه می شود از قرار گرفتن در مکان های عمومی و شلوغ خودداری شود، بر همین اساس مدارس، دانشگاه ها، مراکزعمومی، باشگاه ها و سایر مکان های عمومی تا هفته آینده تعطیل اعلام شدند.

,

 

,

ترس و استرس، ایمنی بدن را تضعیف می کند

, ترس و استرس، ایمنی بدن را تضعیف می کند,

این بیماری بیشتر افراد دارای سابقه بیماری تنفسی، قلبی و افراد دارای بیماری را در معرض خطر قرار می دهد و وقتی سیستم ایمنی بدن تضعیف شود، راهی برای ورود این بیماری به بدن باز می شود.

,

در این هیاهوی کرونا و شایعاتی که وجود دارد، بهتر است تنها با رعایت بهداشت فردی و ارتباطی، کرونا را از خود دور کنیم و بدون ایجاد هر گونه استرسی در مقابل این بیماری بایستیم.

,

شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون، عدم حضور در مناطق عمومی و شلوغ، رعایت فاصله با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، استفاده از مواد غذایی توصیه شده، و سایر موارد می تواند کمک کند تا به این بیماری مبتلا نشویم.

,

به هر حال ضروری است تا افراد خونسردی خود را حفظ کنند و به شایعات و اخبار غیر موثق توجهی نداشته باشند تا این خطر بیماری کرونا نیز عبور کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه