اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

حد نصاب زمین برای ساخت مسکن در دستگرد 160 متر است

حد نصاب زمین برای ساخت مسکن در دستگرد 160 متر است
در راستای پیگیری مشکل یک نفر از روستای دستگرد مبنی بر صدور جواز برای ساخت مسکن، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: برای روستای دستگرد حد نصابی که برای قطعات زمین تعیین شده حداقل 160 متر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جوانی از اهالی روستای دستگرد بیرجند طی تماس با پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، اظهار کرد: جوانی هستم متأهل دارای دو فرزند ده سال شده است ازدواج کردم و مستأجرم هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: با هزار بدبختی با  برادرم یک قطعه زمین در روستای دستگرد بیرجند خریداری کرده و برای ساختن آن اقدام به دریافت جواز کردم.
,
 
,
این فرد اظهار کرد: حدود دو ماه است برای دریافت جواز به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مراجعه می‌کنم اما هنوز نتوانسته‌ام مجوز ساخت دریافت کنم.
,
 
,
وی بیان کرد: قطعه زمینی که برای آن درخواست جواز دادم 140 متر است و بنیاد مسکن می‌گوید برای صدور جواز حداقل باید زمین 160 متر باشد چنانچه کمتر از این حد نصاب باشد جواز صادر نمی‌شود.
,
 
,
این فرد خواستار پیگیری مشکل خود از طریق این پایگاه خبری و تحلیلی شد.
,
 
,
قاسم تنها معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: زمانی که یک طرحی برای روستا یا شهر مصوب می‌شود در ضوابط آن حد نصاب برای قطعات زمین تعریف می‌شود.
,
 
,
وی افزود: حد نصاب قطعات در هر روستا با توجه به موقعیت روستا (کوهستانی، دشت، عشایری و...) متفاوت است.
,
 
,
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: حد نصابی که برای قطعات زمین‌های روستایی در حاشیه شهر تعریف شده 160 متر است.
,
 
,
تنها عنوان کرد: حد نصابی که برای هر قطعه در نظر گرفته می‌شود باید رعایت شود در غیر این صورت بعدا تبعات و مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
,
 
,
وی اظهار کرد: برخی از افراد یک قطعه زمین را خریداری و به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و از بنیاد مسکن درخواست صدور پروانه دارند اما چون زمین تقسیم شده از حد نصاب کمتر است و در ضوابط حد نصاب مشخصی تعریف شده لذا ما بر اساس قانون نمی‌توانیم پروانه صادر کنیم.
,
 
,
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: تفکیک زمینی که متراژ آن برای ساخت مشخص است به صورت غیر مجاز توسط افراد صورت می‌گرد که نباید این‌گونه باشد.
,
 
,
تنها عنوان کرد: معمولا دو یا سه نفر با هم زمینی را خریداری کرده و بین یکدیگر تقسیم می‌کنند که در نتیجه از حد نصاب تعریف شده طبق قانون کمتر می‌شود و امکان صدور پروانه وجود ندارد.
,
 
,
وی اظهار کرد: به این متقاضی پیشنهاد می‌شود قطعه را به حالت اول برگرداند که کمتر از حدنصاب تعریف شده نباشد در این صورت برای صدور پروانه می‌توان اقدام کرد.
,
 
,
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای روستای دستگرد حد نصابی که برای قطعات زمین تعیین شده حداقل 160 متر است.
,
 
,
تنها با اشاره به تبعاتی که تفکیک غیر مجاز زمین به قطعات کوچکتر دارد اشاره کرد و گفت: اگر زمینی از حد نصاب تعریف شده کوچکتر و خانه ساخته شود بعدا پاسخگوی رفت و آمد، حفاری برای انشعابات آب، برق، گاز، تردد آمبولانس و ماشین آتش نشانی و بسیاری موارد دیگر نخواهد بود.
,
 
,
وی با بیان این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهایی که زمین ملی دارد زمین واگذار می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روستای دستگرد بحث ساخت مسکن را نیز داریم و واحد مسکونی ساخته شده تحویل می‌دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه