اخبار داغ

خلبان جوان آملی:

ایران امروز الگوی پایداری در جهان است/ یکی از قطب‌های تولید هواپیماهای نظامی در منطقه هستیم

ایران امروز الگوی پایداری در جهان است/ یکی از قطب‌های تولید هواپیماهای نظامی در منطقه هستیم
خلبان جوان آملی گفت: امروز ایران یک نماد و الگو پایداری در منطقه و حتی در جهان است، زمانی که کشورهای همسایه و هر کشور دیگری در جهان دست کمک و یاری به سمت ما دراز کند، قطعا این دست با حمایت و همراهی کشورمان همراه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پرواز، رویای دیرینه‌ای که اندازه‌ای به طول قدمت بشر در کره زمین دارد، دل سپردن به آسمان، اشتیاقی بود که برادران رایت با خطر کردن آزمایش‌ها به جان خریدند و جهان را به رویای پرواز دعوت کردند.

سال‌ها قبل در زنگ انشاء، موضوع دوست دارید چه کاره شوید؟ آرزوی مشترک خیلی‌ها خلبانی بود که در روی دفتر نقش می‌بست،  شوق رهایی و صعود به آرزوهای دوران کودکی هنوز هم در دل بسیاری از ما همچنان موج می‌زند، ولی گمان می‌کنند، پریدن همچنان رویاست، اما داریوش صفرقلی‌زاده روی آرزوهایش پافشاری و ثابت کرد پرواز تنها رویا نیست.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به شروع فعالیت اش اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ بعد از آیتم‌های تخصصی گزینشِ مرتبط با مراحل پزشکی و مجموعه‌ای از تست‌های روان شناسی و روان پزشکی که حدودا پنج ماهی طول کشید وارد دانشگاه علوم و فنون هوایی شدم.

این خلبان جوان با بیان سر فصل‌های متفاوت آموزشی در دانشگاه هوایی، عنوان کرد: به همین خاطر در طول سه سال، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هوانوردی شدم و بعد از پایان دوره تحصیلی، دوره‌های تخصصی اصطلاحا دوره تایپ را شروع کردم که پس از ۲ سال و نیم این دوره را با موفیقت به پایان رساندم و وارد پایگاه یکم شکاری شدم.

قلی‌زاده ادامه داد: از ورود من به این پایگاه تا به حال، تقریبا چهار سال می‌گذرد، حدود ۵۰ الی ۷۰ سورتی را به عنوان sp تحت آموزش تکمیلی انجام دادم و بعد از آن تقریبا فعالیت پروازی را با اتمام آموزش‌ها مستقلا شروع کردم.

وی علاقه‌اش به پرواز را از دوران کودکی عنوان کرد و گفت: اینکه چطور این علاقه را تبدیل به انگیزه و به سمت آن حرکت کنید یک بحث بسیار مهمی است که قطعا می‌بایست در مجموعه‌های آموزشی به دانش‌آموزان ما تعلیم داده شود.

این خلبان جوان آملی نظامی بودن پدر را بی‌تاثیر در این انتخاب ندانست و تصریح کرد: به هر حال امروز خوشحالم راه و مسیری را انتخاب کردم که هر چند چالش‌های فراوانی داشته و دارد اما مایه افتخار و سرافزازی است؛ چرا که زیر پرچم ایران عزیز خدمت و فعالیت می‌کنیم.

قلی‌زاده پرواز را یک پروسه‌ای دارای چندین مرحله دانست و بیان کرد: در هر مرحله اقدامات و فعالیت‌های خاصی باید انجام شود،  به طور کلی یک سورتی پرواز شامل take off و Air Patrol و Landing است و در هر مرحله می‌بایست نکات و بایدها و نبایدهای زیادی را مد نظر قرار دهیم، از سمتی عملکرد سیستم‌های ناوبری و چگونگی بهره‌برداری از این سیستم‌ها هم بسیار حائز اهمیت است، ناگفته نماند که شرایط آب و هوایی، چارلی پروازی، شرایط مخابراتی منطقه پرواز و ... از چالش‌های مهم هنگام  پروازها هستند.

وی به بزرگترین مشکلات مربوط به سیستم‌های ناوبری navigation، اویونیک، سیستم‌های مخابراتی، موتورها، طراحی fuselage و... اشاره کرد و افزود: اخیرا با ورود شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های معتبر در حوزه هوافضا و زیر مجموعه‌های آن و البته تلاش و پشتکار بی‌وقفه مهندسان پرواز در مجموعه نیرو هوایی این چالش‌ها تبدیل به فرصت و در آینده‌ای نه چندان دور زمینه ساز ساخت و بکارگیری پرنده‌های کاملا بومی خواهیم شد ؛ اگرچه تا به امروز چندین پرنده اورهال و بومی شده در سطح ملی را وارد چرخه عملیاتی نیرو هوایی کردیم.

خلبان جوان آملی، ایران را در عرصه هوایی موفق دانست و تاکید کرد: اگر سبقه و فعالیت مجموعه نیروهوایی را در ۴۰ سال اخیر مورد بررسی قرار دهیم در خواهیم یافت که نام دار ترین و  به نام ترین خلبانان‌های منطقه در کشورمان هستند، از بابایی‌ها، دوران‌ها و خلعتبری‌ها گرفته تا خلبان‌های جوانی که امروز حافظان و مدافعان آسمان این مرز و بوم هستند، شهید خلبان اصغری از خلبانان نخبه هوایی که متولد آمل بود.

قلی‌زاده با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از کشورهای دنیا در حوزه‌های هوافضا مصرف کننده هستند، خاطرنشان کرد: تعداد محدودی از کشورها تولید کننده و همچنین آموزش دهنده در این حوزه هستند که خوشبختانه ایران امروز نه تنها آموزش‌های مرتبط با خلبانی و شاخه‌های مرتبط با آن را در داخل کشور اجرا می‌کند بلکه در آینده‌ای نه چندان دور یکی از قطب‌های تولید هواپیماهای نظامی در منطقه خواهد شد؛ چراکه همواره در طول تاریخ دیدیم هرجا که به توان و تخصص جوانان این کشور تکیه کردیم، موفق شدیم.

وی در ادامه یادآور شد: در جای جای این کشور نام‌های بزرگی از خلبانان و مجموعه نیروی هوایی دیده می‌شود که یکی از بزرگان این عرصه، شهید والا مقام خلبان اصغری است که واقعا جز نخبگان هوانوردی در ایران بودند. این خلبان ارزنده اهل استان مازندران و شهرستان آمل بود. امیدوارم بتوانیم رهرو راه این شهید بزرگوار باشیم.

خلبان جوان آملی با بیان اینکه نیروی هوایی هم یکی از چهار نیروی ارتش کشور محسوب می شود و قاعدتا یک نظامی باید در راستای ماموریتی که به وی محول می‌شود بهترین عملکرد را داشته باشد،  تصریح کرد: فرقی نمی‌کند ماموریت در کدام نقطه از کشور و یا خارج از کشور باشد؛ البته باید بگویم کشورمان هیچ گاه قوای حمله نبوده و ما مدافع حریم‌هایمان بودیم، هستیم و خواهیم ماند.

قلی‌زاده در پایان با بیان اینکه زمانی که پای مقدسات، آرمان‌ها و خط قرمزهای ما وسط باشد قطعا با همه توانمندی‌هایمان در هر عرصه‌ای حتی شاید کیلومترها دورتر از خاک وطن، از این حوزه‌ها دفاع می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امروز ایران یک نماد و یک الگو پایداری در منطقه و حتی در جهان است، زمانی که کشورهای همسایه و هر کشور دیگری در جهان دست کمک و یاری به سمت ما دراز کند قطعا این دست با حمایت و همراهی کشورمان همراه می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه