اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

وضع قوانین درست، کمک بزرگی در رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد

وضع قوانین درست، کمک بزرگی در رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد
فرشاد پرویزیان گفت: رفع موانع تولید و وضع قوانین درست در مجلس ضامن رفع مشکلات اقتصادی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشاد پرویزیان، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص میزان اثرگذاری مجلس شورای اسلامی در اقتصاد کشور گفت: مجلس شورای اسلامی کار اجرایی نمی تواند انجام دهد بلکه وظیفه او قانون‌گذاری و وضع قوانین و نظارت بر اجرای قانون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی یکی از بزرگترین مسایل پیش روی تولید را موانع کسب و کار دانست و گفت: این موانع برخی قانونی و برخی موارد عجیب غریب است که راه حل این مشکل رفع قوانین دست و پاگیراست.

,

پرویزیان گفت: کار مجلس حذف همین قوانین دست و پاگیر و اصلاح آن می باشد و این بیشترین تاثیر را در اقتصاد خواهد داشت.

,

وی دومین مسئله مرتبط با اقتصاد کشور را بودجه ریزی و تصویب آن توسط مجلس دانست و گفت: بودجه ریزی های سالانه و اختصاص ارقام متناسب با آن یکی دیگر از مسائلی است که مجلس به طور مستقیم در آن دخیل است.

,

وی با اشاره به تصویب بودجه کشوری در مجلس گفت: تعیین بودجه با کسری بودجه کلان به معنای چاپ اسکناس و ایجاد تورم است. مجلسی که زیر بار قوانین اضافی برود و قوانین مناسب وضع نکند نمی تواند اثرمثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد.

,

وی ادامه داد: مجلسی که بودجه کشور را با کسری بودجه کلان تصویب می کند در واقع دارد تورم را به جامعه تحمیل می کند.

,

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تاثیر گذاری در اقتصاد به معنای فعالیت مستقیم اقتصادی نیست چرا که مجلس قدرت اجرایی ندارد اما با وضع قوانین مناسب و با رفع قوانین مزاحم و با حذف قوانین موازی و با اصلاح و رفع موانع کسب و کار و تصویب نکردن بودجه های غیر تورمی بهترین تاثیر را در اقتصاد کشور خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه