اخبار داغ

در پی پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا در استان همدان؛

ستاد مدیریت بحران آمادگی کامل داشته باشد

ستاد مدیریت بحران آمادگی کامل داشته باشد
پیش‌بینی‌ها و نقشه‌های هواشناسی از وقوع بارش‌های سیل آسیا در مناطق غربی کشور و استان همدان خبر می‌دهند که این پیش‌بینی‌ها نیازمند فراهم آوردن تمهیدات و انجام اقدامات ستاد بحران برای جلوگیری بروز از خسارت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش‌های سیل‌آسا از اواخر وقت امروز آغاز خواهد شد و نیمه غربی و استان همدان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این بارش‌ها باعث صدور اخطاریه‌هایی در استان‌های لرستان و همدان شده است و ستاد مدیریت بحران استان همدان باید تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از بروز خسارت بیندیشد.

,

میزان این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان همدان شدیدتر پیش‌بینی‌شده است به‌طوری‌که منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از بارش حدود ۳۳ ساعته باران در شهرهای جنوبی استان در هفته جاری خبر داده است.

,

وی با توجه به گزارش سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش تجمعی ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در نیمه جنوبی استان همدان از بامداد سه‌شنبه ششم اسفندماه خبر داد و افزود: شرکت آب منطقه‌ای و مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با نظامنامه سیلاب و قانون مدیریت بحران باید آمادگی لازم برای مواجهه با بارش‌های شدید روز سه‌شنبه و چهارشنبه در استان را داشته باشند.

,

ستوده افزود: در برخی مناطق استان به‌ویژه مردم روستاها و شهرستان‌های جنوبی استان از هرگونه توقف و عبور و مرور در حریم و بستر رودخانه‌ها اجتناب کنند و عشایر، روستائیان و مردم عزیز از تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، سدها، تأسیسات آبی، تغذیه‌های مصنوعی و بندهای ذخیره آب بپرهیزند.

,

با توجه به خسارت‌های سیل فروردین امسال که بیش‌ترین آن‌ها مربوط به شهرستان نهاوند بود مدیریت بحران این شهرستان باید آمادگی کامل برای مقابله و مدیریت کردن این بارش‌ها را داشته باشد و دستگاه‌های متولی در آماده‌باش باشند.

,

طبق آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی میزان بارش‌ها از دوشنبه‌شب تا روز چهارشنبه در استان بیش از ۱۰۰ میلی‌متر خواهد بود که این شرایط سبب طغیان رودخانه‌ها و حتی سیل در مناطقی به‌خصوص مرکز، شرق و جنوب استان خواهد شد، لذا هم استانی‌ها آمادگی کامل را داشته باشند.

,

سازمان هواشناسی استان همدان نیز با صدور اخطاریه‌ای از بارش شدید باران و برف در استان همدان تا ۱۰۰ میلی‌متر با احتمال رعد و برق در کل استان به‌ویژه مناطق جنوبی و غربی خبر می‌دهد.

,

در اطلاعیه هواشناسی استان همدان آمده است؛ با فعالیت سامانه بارشی قوی از بامداد فردا سه‌شنبه تا شب چهارشنبه در برخی ساعات بارش شدیدی باران و در مناطق مرتفع بارش برف در استان پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش برف در روز چهارشنبه بیشتر است.

,

در ادامه این اطلاعیه آمده؛ آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها طی این دو روز و به دلیل بارش برف در مناطق مرتفع احتمال اختلال در تردد وسایل نقلیه به‌ویژه در گردنه‌های استان طی ساعاتی از این مدت وجود دارد.

,

با توجه به این شرایط باید ستادهای بحران و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارت را در نظر داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه