اخبار داغ

فرماندار درگز:

تردد تریلی‌های ترانزیتی به کشور ترکمنستان ممنوع شد

تردد تریلی‌های ترانزیتی به کشور ترکمنستان ممنوع شد
علی فراهی گفت: کشور ترکمنستان در اقدامی یکباره و بدون هماهنگی تردد کلیه کامیون های ترانزیتی با کشور خود را ممنوع اعلام کرده و تنها به کامیون های ترکمن اجازه ورود می دهد؛ احتمال می رود این تصمیم به علت شیوع کرونا در کشور ایران باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فراهی در گفتگو با صبح توس؛ از محدودیت تردد کامیون‌های ترانزیتی در مرز لطف‌آباد درگز خبر داد و اظهار کرد: کشور ترکمنستان بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی، تردد کلیه کامیون‌های ترانزیتی با کشور خود را ممنوع اعلام کرده و تنها به کامیون‌های ترکمن اجازه ورود می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: از سوی دیگر برای خروج از مرز ترکمنستان به سمت سایر کشورها، تنها کامیون‌های غیر ترکمنی اجازه خروج داشته و تریلی‌هایی که متعلق به کشور ترکمنستان هستند اجازه خروج ندارند.

,

فرماندار درگز با انتقاد از تصمیمات بدون اطلاع و یک‌باره کشور مقابل گفت این عمل ترکمنستان بدون رعایت عرف دیپلماتیک و هماهنگی قبلی بوده که مشکلاتی را برای کشور ما ایجاد کرده است.

,

فراهی تصریح کرد: این موضوع از طریق استانداری، وزارت امور خارجه و ملاقات مرزبانان شهرستان درگز با کشور مقابل در حال پیگیری است تا بتوان هر چه سریع‌تر مشکل را برطرف کرد.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: احتمال می‌رود تصمیم یک‌باره کشور ترکمنستان به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران باشد؛ البته تمام تریلی‌هایی که از طریق مرز لطف‌آباد وارد کشور ما می‌شوند با هدف جلوگیری از شیوع عوامل بیماری‌زا ضدعفونی می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه