اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

عرضه قلیان در زنجان ممنوع شد

عرضه قلیان در زنجان ممنوع شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: احتمال انتشار ویروس کرونا با مصرف قلیان افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل عرضه آن در زنجان ممنوع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا صائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا مصرف قلیان است که موجب می‌شود تا سرعت انتقال این بیماری افزایش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا؛,

وی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه قلیان در مراکزی همچون قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها در زنجان ممنوع شده است، ادامه داد: کسی که آلوده بوده و قلیان مصرف کند، ریسک درگیری اطرافیان با این بیماری افزایش می‌یابد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: مصرف قلیان معادل مصرف 150 تا 200 نخ سیگار بوده و هر کسی در کنار فرد استعمال‌کننده قلیان قرار بگیرد،  معادل 10 نخ سیگار مصرف کرده است.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری‌های حاد و تنفسی قلیان می‌تواند یکی از عوامل انتقال بیماری به اطرافیان باشد که توصیه می‌کنیم افراد از استمعال قلیان خودداری کنند.

,

صائینی افزود: مصرف قلیان علاوه بر اینکه مضراتی برای سلامتی انسان دارد در مواقع شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا می‌تواند عامل انتشار باشد.

,

وی بیان داشت: تذکرات لازم در خصوص شیوع کرونا با استفاده از قلیان به مسئولان داده شده است و ضروری است مردم نیز به این موضوع توجه کنند تا احتمال انتشار ویروس کاهش یابد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه