اخبار داغ

برای جلوگیری از ابتلا به کرونا؛

قلیان‌سراها در مازندران تعطیل شوند/لزوم رعایت آداب بهداشتی

قلیان‌سراها در مازندران تعطیل شوند/لزوم رعایت آداب بهداشتی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: از آن‌جا که استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر کروناویروس را به همراه دارد، لذا ضروری است تمامی اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عرضه کننده قلیان به حالت تعطیل در بیاید و یا از عرضه قلیان در آن‌ها جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی جوانیان در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، خواستار تعطیلی قلیان‌سراها برای جلوگیری از شیوع ویروس و بیماری کرونا شد.

وی تصریح کرد: از آن‌جا که استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر کروناویروس را به همراه دارد، لذا ضروری است تمامی اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عرضه کننده قلیان به حالت تعطیل در بیاید و یا از عرضه قلیان در آن‌ها جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دستگاه‌های ادرای خواست تا شیوه ثبت اثر انگشت در تردد کارمندان دستگاه‌های اداری حذف و روش‌های کارتی، چشمی و سنتی در دستور کار ادارات قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: به مسئولان تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان توصیه می‌شود که مواد شوینده و ضدعفونی را به حد نیاز تهیه و در دسترس کارکنان و مجموعه خود قرار دهند.

جوانیان تصریح کرد: به روسای بانک‌ها توصیه شده است تا ترتیبی اتخاذ کممد تا بر روی پیشخوان‌های ارائه خدمات،  موادضدعفونی کننده دست قرار گیرد.

وی از فرمانداری و نیروی انتظامی تقاضا کرد تا اطلاع ثانوی سرو قلیان در سفره خانه‌های سنتی  ممنوع شود و همچنین اغلب تجمعات شامل کنسرت‌‌ها، همایش‌ها، جشن‌ها، مراسمات مذهبی و تجمعاتی از این دست، لغو اعلام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه  مردم باید نکات بهداشتی لازم نظیر شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، دست ندادن و روبوسی نکردن با یکدیگر، پرهیز از قرار گرفتن در مجامع پرازدحام و استفاده از دستمال یک‌بارمصرف هنگام سرفه و عطسه کردن را جدی بگیرند؛ گفت: بیش از ۹۸درصد مبتلایان به کرونا ویروس به‌راحتی بهبود پیدا می‌کنند و با انجام تمامی این اقدامات و رعایت اصول بهداشتی تا حد زیادی می‌توان از شیوع کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه