اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان مرکزی اعلام کرد؛

دستگیری هکرهای کاربری اینستاگرام در اراک/اعتراف به برداشت از ۱۸۰۰ حساب بانکی از طریق فیشینگ

دستگیری هکرهای کاربری اینستاگرام در اراک/اعتراف به برداشت از ۱۸۰۰ حساب بانکی از طریق فیشینگ
فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری دو هکر حرفه ای کاربری اینستاگرام در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد و گفت: اعضای این باند به برداشت غیرمجاز از ۱۸۰۰ حساب بانکی به روش فیشینگ اعتراف کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سردار"حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده انتظامی استان مرکزی، در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با مراجعه به پلیس فتا استان اذعان داشت که مدتی است حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام هک شده و هکرها ضمن سرقت تصاویر و اطلاعات خصوصی اش، او را تهدیده کرده و مبالغی را  از او اخاذی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب, دیارآفتاب,

وی ادامه داد: بلافاصله پرونده ای در این خصوص تشکیل و تحقیقاتی تخصصی برای بررسی موضوع از سوی پلیس فتا استان آغاز شد و کارشناسان پلیس موفق، در اقداماتی تخصصی ۲ هکر را در یکی از شهرستان های استان شناسایی کنند.

,

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی خاطر نشان کرد: با هماهنگی انجام شده با مرجع قاضی هر دو متهم پرونده در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و تعدادی کارت بانکی و سیم کارت که برای مقاصد مجرمانه از آنان استفاده می شد، از مخفیگاهشان کشف شد.

,

مفخمی شهرستانی با اشاره به اعترافات افراد دستگیر شده به جرایم ارتکابی شان اظهار داشت: در مراحل بازجویی های تخصصی پلیس و با توجه به مدارک به دست آمده، متهمان به جرایم خود اعتراف کردند و اذعان داشتند که از حدود یک سال گذشته در زمینه هک حساب کاربری افراد در اینستاگرام و اخاذی از آنان فعالیت می کردند.

,

وی اضافه کرد:‌ همچنین در ادامه روند رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این افراد ضمن هک حساب کاربری اشخاص در این شبکه اجتماعی، با عناوینی جذاب لینک هایی آلوده را برای دنبال کنندگان قربانیانشان ارسال کرده و با شگردی خاص اطلاعات حساب بانکی آنان را از طریق فیشینگ و هدایت آنان به درگاه های جعلی بانکی سرقت می کردند.

,

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: تا کنون در مراحل رسیدگی به این پرونده، ۲ هکر دستگیر شده به برداشت غیرمجاز ۳۹۰ میلیون ریال  از حساب بانکی ۱۸۰۰ نفر در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرده اند که تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

,

مفخمی شهرستانی در پایان خطاب به کاربران فضای مجازی اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبردارانی می‌باشد که کاربران باید مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود ،اعتماد نکنند چرا که افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها، کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنان می کنند.

,

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون هرگونه رفتار غیرقانونی و ناهنجار آن‌ها در این فضا توسط پلیس فتارصد و پایش شده و با مجرمانی که آرامش هموطنان عزیز را سلب کنند، طبق قانون و به شدت برخورد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه