اخبار داغ

دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی خبر داد؛

برف و باران در راه خراسان شمالی/ کاهش ۱۲ درجه ای دما

برف و باران در راه خراسان شمالی/ کاهش ۱۲ درجه ای دما
دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی گفت: براساس آخرین نقشه های هواشناسی سامانه بارشی باران، برف و رگبار از سه شنبه شب وارد استان خراسان شمالی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا گلرخ، دبیر کارگروه توسعه هواشناسی کاربردی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی رگبار باران در سطح استان از سه شنبه شب آغاز می شود که به تدریج به صورت برف و باران تمام نقاط استان به ویژه مرکز و نیمه جنوبی را در بر خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,

وی با اشاره به اینکه حجم بارش های باران و برف قابل توجه است، گفت: اختلالات جاده ای، مه و کولاک در ارتفاعات، لغزندگی، وزش باد شدید و در برخی نقاط بسیار شدید، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب دور از انتظار نیست.

,

گلرخ اضافه کرد: وزش باد شدید و بسیار شدید در تمام نقاط استان به خصوص نیمه شرقی و بخش هایی از جنوب غربی استان را در بر می گیرد.

,

این کارشناس مسئول یادآور شد: اوایل روز چهارشنبه از وزش باد شدید کاسته می شود اما این وزش باد می تواند باعث آسیب زدن به گلخانه ها وسازه های موقت خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه کاهش 10 تا 12 درجه ای دما در ساعات گرم روز چهارشنبه و پنج شنبه پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: اوایل روز پنج شنبه سامانه بارشی از استان خارج خواهد شد.

,

گلرخ با عنوان اینکه از سفرهای غیرضروری خودداری شود، گفت: در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات، اطمینان از سالم بودن خودرو، روشن کردن چراغ های خودرو، اطلاع از وضعیت جاده ها با شماره 141 اداره راهداری استان مدنظر قرار گیرد.

,

وی یادآور شد: توصیه می شود از ورود روان اب ها به انبار های کشاورزی، از خارج کردن دام به بیرون از دامداری خودداری شود و با توجه به کاهش دما و سردشدن هوا صرفه جویی در منابع انرژی مدنظر قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه