اخبار داغ

موج وحشتی که کشنده تر از ویروس است؛

خیز بحران کرونا به فاجعه نبود ماسک و ابزار بهداشت فردی در هرمزگان

خیز بحران کرونا به فاجعه نبود ماسک و ابزار بهداشت فردی در هرمزگان
با موج اولین خبر پیدایش کرونا در کشور و استان و هجوم مردم، وسایل کنترل و نظافتی از جمله ماسک و ژل شستشو در هیچ داروخانه یا مرکز بهداشتی در هرمزگان به فروش نمی رسد که این اضطراب می تواند کشنده تر از ویروس کرونا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ویروس کرونا با نام اختصاصی کرووید ۱۹ کمتر از یک هفته است که به صورت رسمی میهمان ناخوانده مردم ایران شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

موج اضطراب و ناراحتی مردم در سراسر کشور به خصوص با عدم اطلاعات دقیق از مبتلایان به این ویروس مشهود است و ساز و کار مشخصی برای رفع  موج دلهره مردم مشخص نیست.

,

از اقدامات کاملا جدی چین در خصوص کرونا تا بیخیالی مسئولان کشور

, از اقدامات کاملا جدی چین در خصوص کرونا تا بیخیالی مسئولان کشور,

مشاهده برخورد با این ویروس در کشور های مختلف به خصوص چین به عنوان کشور مادر و اظهار نظر مسئولان ما کاملا مغایرت دارد و همین مورد باعث عدم اعتماد مردم به اطلاع رسانی های رسمی شده است.

,

استان هرمزگان یکی از آسیب پذیر ترین مناطق کشور در زمینه شیوع ویروس کرنا است که لازم است مسئولان ذی ربط قبل از حاد شدن این مسئله، برنامه ریزی دقیقی در این خصوص داشته باشند.

,

هرمزگان، مستعد پذیرش ویروس کرونا 

, هرمزگان، مستعد پذیرش ویروس کرونا ,

با نزدیک شدن به عید نوروز، این استان که از هوایی مناسب در فصل زمستان برخوردار است، میزبان اصلی موج گردشگران بوده که این شرایط بستر لازم برای انتقال ویروس را فراهم می کند.

,

حضور گردشگران خارجی به خصوص از کشور چین به دلیل مسائل کاری خطر ابتلا را دو چندان کرده است که گویا همچنان تصمیمی برای بستن مرز ها و جلوگیری از حضور این افراد در کشور تا آرام شدن شرایط گرفته نشده است.

,

عدم توجه به این موضوع در دو روز گذشته باعث انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر حضور دو فرد چینی در قطار مشهد – بندرعباس و مشکوک بودن آن ها به ابتلاع به این بیماریست که از سرنوشت این افراد خبری درستی در دست نبوده و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از سالم بودن این دو فرد خبر داد.

,

هیچ محموله ماسک و مواد ضدعفونی کننده به استان هرمزگان نرسیده است.

, هیچ محموله ماسک و مواد ضدعفونی کننده به استان هرمزگان نرسیده است.,

فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اظهار کرد: فقط دو مورد مشکوک به کرونا وجود دارد که یک مورد در بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی و مورد دیگر در بیمارستان پیامبراعظم (ص) قشم بستری هستند.

,

نوروزیان افزود: بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی برای قرنطینه بیماران احتمالی به ویروس کرونا در هرمزگان در نظر گرفته شده است.

,

منابع غیر رسمی به خصوص در فضای مجازی آمار هایی بنا بر تأیید آزمایش ابتلا به کرونا دو شهروند بندرعباسی و بستری بودن تعداد بسیاری از شهروندان ارائه می کنند، که وی افزود: مردم اخبار را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: متأسفانه از صبح امروزی پیامی جعلی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود مبنی بر توزیع ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده در مراکز درمانی و بهداشتی که این موضوع به‌هیچ‌وجه صحت ندارد و هنوز هیچ محموله ای به استان هرمزگان نرسیده است.

,

 

, ,

, ,

دکتر نوروزیان عنوان کرد: به‌محض ورود محموله موردنظر و آمادگی جهت ارائه و توزیع مراتب از طریق رسانه‌های رسمی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان اعلام خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد با تولید و توزیع پیامک‌های جعلی سعی در التهاب و برهم زدن آرامش جامعه هستند که این موضوع در این شرایط نیز به‌هیچ‌وجه مناسب نیست و امید است شهروندان به پیامک‌های بهداشتی و اطلاعیه‌های پیشگیری از بیماری کرونا توجه داشته باشند.

,

جلوگیری از تبدیل بحران کرونا به یک فاجعه

, جلوگیری از تبدیل بحران کرونا به یک فاجعه,

با توجه به حساسیت این موضوع و به منزله جلوگیری از تبدیل این بحران به یک فاجعه انتظار می رود دستگاه های مربوطه اقدامات مناسبی را انجام دهند که در رأس آن تشکیل ستادی ویژه برای مقابله با این موضوع است.

,

ضد عفونی مستمر وسیله های حمل و نقل عمومی یکی از راه کار های کنترل شیوع این ویروس در میان شهروندان است که می تواند خطر ابتلاع مردم را کاهش دهد.

,

با توجه به تعداد بسیار بالای فست فودی های بدون مجوز در سطح شهر بندرعباس، و استقبال بالای مردم از این اماکن که هیچ نظارت بهداشتی هم روی آن ها وجود ندارد، این غذاخوری ها می تواند منابع اصلی انتقال این ویروس باشند که نیاز است تا پایان کنترل، از حضور آن ها جلوگیری شود.

,

ایجاد ساز و کاری مشخص برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز هم از دیگر مطالبات مردم هرمزگان از مسئولان است که امید است به سادگی از کنار آن نگذشته و  برای کاهش اضطراب مردم در این خصوص حرکتی انجام دهند.

,

همانگونه که مشخص است این اضطراب می تواند کشنده تر از خود ویروس باشد چرا که با موج اولین خبر پیدایش کرونا در کشور و استان، وسایل کنترل و نظافتی از جمله ماست و ژل شستشو در هیچ داروخانه یا مرکز بهداشتی به فروش نمی رسد که باعث سرگردانی و نارضایتی شدید مردمی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه