اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

ماه رجب؛ ماه ولایت و امامت/ مکتب شیعیان توسط امام باقر(ع) ترویج پیدا کرد

ماه رجب؛ ماه ولایت و امامت/ مکتب شیعیان توسط امام باقر(ع) ترویج پیدا کرد
کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه ماه رجب ماه ولایت وامامت است، گفت: بیشترین ولادت های ائمه اطهار علیه السلام را در این ماه داریم همان گونه که میلاد امام محمد باقر علیه السلام در اولین روز از این ماه قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین کرمی پور در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب و میلاد با سعادت امام باقر علیه السلام گفت: خداوند این ماه پر فضیلت ترین را ماه در بین ماه های سال است قرار داده و استجابت دعا در این ماه وارد شده است که انسان هر دعایی کند مستجاب خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در این ماه نمازهای بسیاری سفارش شده است، تصریح کرد: همچنین بر روزه ماه رجب و اعتکاف در سه روز سیزدهم،چهاردهم و پانزدهم این ماه تأکید شده است؛ همان گونه که مقام معظم رهبری عنوان کرده اند که یکی از برکات انقلاب اسلامی اعتکاف است که جوانان سه شبانه روز در مسجد خلوت کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه ماه رجب ماه ولایت وامامت است، ابراز کرد: بیشترین ولادت های ائمه اطهار علیه السلام را در این ماه داریم همان گونه که میلاد امام محمد باقر علیه السلام در اولین روز از این ماه قرار گرفته است.

,

حجت الاسلام و المسلمین کرمی پور افزود: ماه رجب ماهی است که رحمت خداوند بر همه خلایق و انسان ها گسترش پیدا  می کند؛ در این ماه سفارش شده است که هر کس یک روز از این ماه را روزه با ایمان و اخلاص بگیرد، خداوند بهشت و رضوان خود را بر او واجب می کند و روزه این ماه خشم خداوند را از بین می برد و دری از درهای دوزخ را برای انسان می بندد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه ماه رجب از جمله ماه های حرام است، عنوان کرد: حرمت این ماه به این دلیل است که عمره رجبیه و اعمال عمره در این ماه فضیلت کامل دارد به گونه ای که عمره این ماه از دو ماه شعبان و رمضان بیشتر است.

,

وی اظهار کرد: در زمان قدیم در قطاع الطریق جلوی مردم را می رفتند و جنگ و درگیری به وجود می آمد و خداوند تبارک و تعالی به منظور آنکه مردم بتوانند عمره خود را در ماه رجب به راحتی انجام دهند، جنگ و قتال را در این ماه حرام اعلام کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین کرمی پور با تأکید بر اینکه خداوند رحمت خود را در این ماه برای ما نازل کرده است، اذعان کرد: ولادت امام محمد باقر علیه السلام در اولین روز این ماه قرار دارد که گفتنی است این امام بزرگوار حق زیادی به گردن شیعیان دارند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: ترویج مکتب شیعیان توسط امام محمد باقر علیه السلام گسترش پیدا کرد و امروز نیز اکثریت روایات از کلام امام باقر و امام صادق علیه السلام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه