اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی ایرانشهر:

جاذبه‌های تاریخی نگین بلوچستان چشم انتظار مهمانان نوروزی/بیت تاریخی رهبر انقلاب نیازمند مرمت است

جاذبه‌های تاریخی نگین بلوچستان چشم انتظار مهمانان نوروزی/بیت تاریخی رهبر انقلاب نیازمند مرمت است
حمید خدایاری با اشاره به این که بیت رهبری نیاز به مرمت و بازسازی دارد، گفت: دیار خورشید ولایت آماده پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، نگین و قلب بلوچستان "ایرانشهر" یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان است که دارای آثار گردشگری و جاذبه های فراوانی از جمله بیت رهبر معظم انقلاب می باشد.

حمید خدایاری،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بیت رهبر معظم انقلاب یادآور خاطرات تلخ و شیرین حضور در این منطقه است، این مکان در سال 70 از سوی صاحب آن به عنوان یادبودی از اقامت رهبر انقلاب به سازمان میراث فرهنگی اهدا و در سال 86 در فهرست آثار ملی ثبت و مرمت آن توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

وی افزود: این مکان در زمینی به مساحت 431 مترمربع با مصالح بومی، خشت، گل و معماری سنتی در خیابان "ولایت" ساخته شده و به عنوان نخستین موزه قرآن و عترت در جنوب سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، چهار اتاق این ساختمان با درهای چوبی رو به حیاط باز می‌شود و دارای حیاطی مزین به باغچه‌ای پرگل می باشد که بر زیبایی این بنای ساده افزوده است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
, ,
 
,
خدایاری در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه اتاق های فوق به ترتیب به عنوان کتابخانه، محل اقامت حجت‌الاسلام راشد یزدی، محل اسکان و استراحت رهبر معظم انقلاب و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، گفت: موزه قرآن و عترت (بیت رهبر معظم انقلاب) در ایرانشهر محلی است که ایشان در زمان حکومت رژیم ستم‌شاهی، دوران تبعید خود در این منطقه سپری کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: رطوبت و شوره ای خسارت پذیر از داخل کوچه این بنای تاریخی و بسیار مهم را تهدید می کند که نیاز به مرمت و بازسازی دارد و حیاط آن هم باید سازماندهی شود که با همکاری شهرداری، اداره آب و فاضلاب شهری ساماندهی این بنا امکان پذیر می باشد و این مکان به آن شکلی که شایسته است باید بازسازی شود.
,
,
,

 

, ,

 

,
وی بیان کرد: با توجه به واقع شدن ایرانشهر در مسیر زاهدان و چابهار، جاذبه‌های گردشگری این شهرستان همه ساله از سوی علاقمندان به قرآن و عترت، مسافران و گردشگران مور بازدید قرار می گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر خاطر نشان کرد:  اگر ارگان های ذیربط در بازسازی پروژه بیت مقام معظم رهبری همکاری لازم را داشته باشند، عید نوروز سال 99 هم این مکان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران خواهد بود.
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه