اخبار داغ

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تجهیز پنج ایستگاه ساحلی به سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS)

تجهیز پنج ایستگاه ساحلی به سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS)
عفیفی پور گفت: در راستای ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریایی، همچنین افزایش ضریب ایمنی سفرهای دریایی نوروزی، پنج ایستگاه ساحلی به سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS) مجهز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اله مراد عفیفی پور، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجهیزات مخابراتی پیشرفته و روز آمد جهت ارتقاء ایمنی ناوبری دریایی در استان هرمزگان بعنوان مهمترین استان ساحلی کشور اظهار کرد: تهیه، نگهداری و نصب تجهیزات مخابراتی و رادیویی و نظارت بر آماده بکاری آن در راستای رعایت الزامات و قوانین بین المللی امری است ضروری که در حوزه مسئولیت اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی و اداره امور دریایی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در راستای رعایت قوانین بین المللی SOLAS  (کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا)، ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریایی، پنج ایستگاه ساحلی در بنادر  شهید حقانی، چارک، پهل، شهید ذاکری و ابوموسی به سیستم شناسایی اتوماتیک  Information System Automatic یا (AIS) تجهیز شد.

,

عفیفی پور سهولت در شناسایی و رهگیری شناورها، مبادله اطلاعات ضروری میان کشتی ها بدون دخالت انسان و بطور خودکار، کاهش ترافیک بر روی باندهای VHF و افزایش اطلاعات فرمانده و افسران پل فرماندهی از وضعیت پیرامونی خود را مهمترین ویژگی های این سیستم عنوان کرد.

,

گفتنی است  در حال حاضر مراکز کنترل و ترافیک دریایی استان هرمزگان علاوه بر تجهیز به سیستم مستقل AIS،  به نرم افزار بومی مارین پلاس که از طریق سازمان بنادر و دریانوردی تهیه شده است  مجهز می باشد، این نرم افزار با دریافت دیتای AIS  شناورها ، امکان جستجو و رهگیری کشتی ها موجود در منطقه را فراهم می سازد.

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
,

 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه