اخبار داغ

مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

حداکثر زمان استفاده از ماسک ساده دو ساعت است

حداکثر زمان استفاده از ماسک ساده دو ساعت است
مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه حداکثر زمان استفاده از ماسک ساده دو ساعت است، گفت: بهترین راه مقابله با انتشار ویروس کرونا حاضر نشدن در تجمعات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم پورآدینه، مدیرگروه سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس  و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه این بیماری همچون سایر بیماری های ویروسی می تواند علائم خفیف و شدید داشته باشد، اظهار داشت: کرونا ویروس برای افراد دیابتی، سرطانی ، سالمندان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند پرخطر و برای این گروه علائم شدید بیماری نمایان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مریم پورآدینه، مدیرگروه سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس  و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار , عصراترک,  با بیان اینکه این بیماری همچون سایر بیماری های ویروسی می تواند علائم خفیف و شدید داشته باشد، اظهار داشت: کرونا ویروس برای افراد دیابتی، سرطانی ، سالمندان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند پرخطر و برای این گروه علائم شدید بیماری نمایان می شود.,

وی ادامه داد: این بیماری پیش از این نیز وجود داشته و ممکن است افراد زیادی دچار آن شده باشند اما اکنون تغییر یافته و شیوع آن زیاد شده و با قدرت سرایت بیشتری از یک فرد به افراد دیگر منتقل می شود که این سرایت در گروه های آسیب پذیر بیشتر است.

,

پورآدینه افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری افراد از حضور در تجمعات، مهمانی ها، سالن ها، سینما، مدارس، دانشگاه ها خودداری کنند، همچنین در صورت استفاده از اتوبوسها نیاز است که بهداشت فردی به صورت کامل رعایت شود.

,

وی با بیان اینکه این بیماری همچون سرماخوردگی است، گفت: تب شدید، تنگی نفس شدید، سرفه، نارسایی قلبی، بی حالی، سرفه، علائم گوارشی، دل درد، حالت تهوع از علائم شایع این بیماری است که در صورت مواجه با آنها سریعا به پزشک مراجعه شود.

,

پورادینه خاطرنشان کرد: علائم این بیماری بین یک تا 14 روز بعد از ورود ویروس به بدن ظاهر می شود که لازم به توجه است که در صورت تب شدید بالای 38 درجه مراجعه به پزشک ضروری است.

,

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد می توانند حامل ویروس باشند، افزود: راه های سرایت این بیماری از طریق ترشحات سرفه، عطسه، صحبت کردن، تماس نزدیک افراد انجام می شود براین اساس باید بهداشت فردی رعایت شود.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: ماسک های ساده حداکثر تا دو ساعت قابل استفاده هستند و ماسک های تخصصی بین 8 تا 12 ساعت قابلیت استفاده دارد.

,

پورآدینه تاکید کرد: استفاده از ماسک برای افراد مشکوک به بیماری، افرد همراه بیماران و در مکان های شلوغ توصیه می شود.

,

وی با توصیه اینکه سالمندان ترددشان را به خارج از منزل کم کنند، گفت: افراد در سفرها و مهمانی های غیرضروری کمتر حاضر شوند تا کمتر دچار این بیماری شوند. 

,

وی همچنین تغذیه را بخش قابل توجهی در پیشگیری از این بیماری خواند و افزود: میوه، سبزی، ویتامین ث، مایعات فراوان توصیه می شود همچنین از خوردن غذاهای نیم پز خودداری شود.

,

پورآدینه بیان داشت: علاوه بر این خواب کافی، حفظ آرامش خیلی مهم است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه