اخبار داغ

شفیعی:

رعایت بهداشت فردی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا است

رعایت بهداشت فردی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا است
رئیس سابق بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان اردل گفت:بهترین راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و تقویت سیستم ایمنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمدحسین شفیعی رئیس سابق بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص علائم بیماری کروناویروس، گفت: ویروس کرونا همچون سایر بیماری ها راه های پیشگیری دارد و با رعایت بهداشت فردی و توجه به توصیه های پزشکان می توان آن را پشت سر گذاشت.

شفیعی افزود:این بیماری علائم بسیار مشابهی به آنفلوآنزا و سرما خوردگی دارد. تب،‌ سرفه،‌ سر درد، بدن درد،‌ عطسه، آبریزش بینی و.... از مهم‌ترین نشانه‌های بیماری است.

وی بیان کرد:نشانه های کرونا ویروس جدید از اواخر سال 2019 میلادی در کشور چین پیدا شد و در مدت زمان کوتاهی در مناطق مختلف این کشور گسترش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,

دکتر شفیعی با بیان اینکه تاکنون بیش از 30 کشور جهان درگیر این ویروس شده است، ابراز کرد: در کشور ما نیز موارد مثبت محدودی از این ویروس ثبت شده است.

,

وی در ادامه رعایت نکات بهداشت فردی را در جلوگیری از انتشار بیماری موثر خواند و تاکید کرد: رعایت نکات و آداب تنفسی سبب می‌شود بتوانیم زنجیره بیماری را متوقف کنیم،شستن مکرر دست‌ها،‌ استفاده از دستمال یکبار مصرف هنگام عطسه و سرفه و انداختن آن به سطل زباله در دار، عدم تماس با سطوح وسایل نقلیه عمومی،‌ خودداری از تماس دست‌ها با چشم‌ها و... از جمله عوامل موثری است که در پیشگیری از وقوع کرونا ویروس موثر است.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه