اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد:

سقوط شاخص‌های بورس آمریکا در دو سال اخیر رکورد زد

سقوط شاخص‌های بورس آمریکا در دو سال اخیر رکورد زد
روز گذشته شاخص های سهام بورس در ایالات متحده در فروش جهانی به پایین ترین نقطه سقوط خود در 2 سال گذشته رسید و سرمایه گذاران با گسترش ترس از کورونا ویروس دست و پنجه نرم کردند.
[

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش تارنمای خبری اقتصادی بیزنس اینسایدر، شاخص های بازار بورس آمریکا روز گذشته شاهد بیشترین میزان سقوط شاخص های خود طی دو سال گذشته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش میانگین شاخص های گروه صنعتی داو جونز در روز سه شنبه با افت 3.7 درصدی ، بیش از هزار شاخص سقوط کرد. این امر باعث کاهش سود این شاخص در سال شد. گروه مالی "اس اند پی 500" که بازار سهام 500 شرکت بزرگ را به خود تعلق داده است نیز  3.4٪ سقوط در شاخص‌های خود را شاهد بود. همچنین گروه فناوری پیشرفته Nasdaq 3.7٪ از شاخص‌های خود را از دست داد.

,

گروه مالی "اس اند پی 500" طی این سقوط 3،4% بزرگترین ضرر مالی خود از فوریه سال 2018 میلادی تجربه کرد.

,

, ,

بر اساس این گزارش، این روند سریع  سقوط شاخص‌های بورس آمریکا در حالی شکل گرفت که شیوع ویروس کرونا در بیش از 30 کشور جهان گسترش یافته است. هفته گذشته نمایندگان گروه اقتصادی20 که برگرفته از قدرت‌های اقتصادی جهان است، هشدار دادند که شیوع ویروس کورونا می تواند رشد اقتصادی جهانی را به شدت تضعیف کند. صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی کرد که رشد اقتصادی سالانه چین امسال 0.4 درصد کاهش خواهد یافت.

,

ترس از اینکه شیوع ویروس کرونا می تواند زنجیره های عرضه کالا را مختل کند و مانع رشد اقتصادی شرکت‌های بزرگ جهانی بشود، عامل اصلی سقوط شاخص‌های بازار سهام در آمریکا بود. شرکت‌های بزرگ آمریکایی همچون اپل ، دیزنی و استارباکس از جمله برندهای بزرگ و معروف در جهان هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد اختلال در کسب و کار خود و ضرر هنگفت اقتصادی بوده‌اند.

,

به همین دلیل، سرمایه گذاران بازار سهام، در حال فرار به سمت بازارهای سرمایه‌گذاری‌های مطمئن‌ می‌باشند. این فرار سرمایه گذاران به سمت بازار طلا باعث رشد جهانی قیمت طلا شد به طوریکه روز گذشته هر انس طلا به گران‌ترین قیمت خود در سال رسید و هر انس طلا به قیمت  1687 دلار صعود کرد.

,

بیزنس اینسایدر در پایان به این نکته اشاره کرد که بازدهی سودمندی خزانه داری ایالات متحده در 30 سال گذشته پایین ترین سطحی را که تجربه کرده بود  1.8٪ سقوط سوددهی را ثبت کرده بود. در حالیکه طی 10 سال گذشته به تنهایی 1،4% رشد منفی داشته است و پیش بینی می شود این میزان از رشد منفی در آینده در بازه‌های زمانی کوچکتری ظهور کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه