اخبار داغ

آخرین اخبار از مناطق سیل زده غرب کشور:

پر شدن حجم رودخانه‌های لرستان در اثر بارندگی ۲۴ ساعت گذشته/تخلیه برخی از خانه‌های روستایی/ سپاه و دستگاه‌های خدمت‌رسان پای کارند

پر شدن حجم رودخانه‌های لرستان در اثر بارندگی ۲۴ ساعت گذشته/تخلیه برخی از خانه‌های روستایی/ سپاه و دستگاه‌های خدمت‌رسان پای کارند
بارش شدید باران در استان لرستان از شب گذشته آغاز شده و هم اکنون دبی آب رودخانه ها افزایش یافته و اماکن مسکونی نوار ساحلی رودخانه ها در خطر سیلاب قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک ابتدای سال بود که سیل در لرستان بحران ایجاد کرد، سیلی ویرانگر که بسیاری از زیر ساخت ها و منازل را با خود بُرد و خسارت های سنگینی را به بار آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

با گذشت چندین ماه از سیل لرستان هنوز بسیاری از مناطق سیل زده از جمله پلدختر و روستای اطراف آن به وضعیت عادی برنگشته، که از چند هفته قبل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران به ورود یک سامانه بارشی بسیار قوی هشدار دادند.

,

از چند روز گذشته بسیاری از منازل اطراف رودخانه ها تخلیه شده و مغازه های اطراف رودخانه برای جلوگیری از خسارت و ورود آب، افقداماتی انجام داده اند.

,

تکرار تلخ سیل در لرستان بسیار سخت است، و از چند روز پیش اقدامات مورد نیاز انجام شده تا بحران سیل فروردین ماه امسال دوباره تکرار نشود.

,
, ,

اما بارش باران از عصر روز گذشته آغاز شده و همچنان ادارمه دارد، طبق اعلام هواشناسی لرستان طی ۲۴ ساعت گذشته متوسط بارش در استان ۳۹٫۱ میلیمتر گزارش شده که بیشترین بارشها مربوط به الشتر با ۵۳٫۵ میلیمتر و کمترین بارشها مربوط به شهرستان ازنا ۱۸٫۶ میلیمتر گزارش شده و بارشها تا صبح روز پنج شنبه ادامه دارد.

,

, ,

تخلیه منازل اطراف رودخانه های لرستان

, تخلیه منازل اطراف رودخانه های لرستان,

غلامرضا آقامیرزایی در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: برای جلوگیری از مشکلات و خسارت ها، تدابیر مورد نیاز برای این سامانه اندیشیده شده و از چند روز قبل اعلام شد که ساکنان منازل اطراف رودخانه های استان لرستان منازل خود را ترک کنند.

,

وی افزود: با توجه به گذشت چندین ساعت از بارش ها در استان، تاکنون مشکل جدی رخ نداده و وضعیت تحت کنترل است.
آقامیرزایی تصریح کرد: همچنین علاوه بر آماده باش دستگاه ها برای مقابله با سیلاب، گروه های جهادی و گردان هایی از سپاه لرستان اعلام امادگی کرده اند تا در صورت نیاز خدمت رسانی کنند.

,
,

, ,
, ,

افزایش لحظه ای دبی کشکان در پلدختر

, افزایش لحظه ای دبی کشکان در پلدختر,

در پی بارش های اخیر در شهرستان پلدختر بر میزان دبی کشکان به صورت لحظه ای افزوده می‌شود که در این راستا ستاد مدیریت بحران در آماده باش قرار گرفته است.

,

روستاهای مسیر کشکان تخلیه شده و هشت مدرسه برای اسکان در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

,

از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان این بود که سپاه پلدختر یک قرارگاه خدمات رسان در ضلع غربی مشخص وتجهیز کرده است. بر اثر بارش باران محور خرم آباد- پلدختر مسدود شده است.

,

, ,

تخلیه روستاهای در معرض رانش در دلفان

, تخلیه روستاهای در معرض رانش در دلفان,

طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی در شهرستان دلفان بر میزان آب رودخانه این شهرستان افزوده که در این راستا ستاد مدیریت بحران تشکیل و در حالت آماده باش قرار گرفته اند. براساس این گزارش روستاهای در معرص رانش و سیل دلفان تخلیه شدند.

,
, ,

مدارس این شهرستان نیز به عنوان اسکان در دلفان مشخص شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.
برپایی کمپ اسکان اظطراری توسط جمعیت هلال‌احمر در سالن ورزشی شهدای دلفان از دیگر اقدامات در این شهرستان بوده است.

,
,

, ,

آبگرفتگی شدید در هشت نقطه از خرم آباد

, آبگرفتگی شدید در هشت نقطه از خرم آباد,

در پی بارش شدید باران آبگرفتگی معابر و خیابان های سطح شهر در هشت نقطه از خرم آباد رخ داده و سطح آب رودخانه خرم رود در حال افزایش است.

,

دیوارهای نم گرفته خانه های محله کوی علی آباد با توجه به قدمت و ساخت نامناسب در حال فروریختن است و طی روزهای اخیر دیوارهای چندین خانه تخریب شده است.

,

عوامل شهرداری و بسیج هم اکنون در برخی از کوچه ها حضور داشته و در حال بستن کوچه ها برای جلوگیری از رفت و آمد مردم و ماشین ها هستند.

,

, ,
, ,

تخلیه سه منزل مسکونی در روستای همت آباد بروجرد

, تخلیه سه منزل مسکونی در روستای همت آباد بروجرد,

بر اثر بارش باران در شهرستان بروجرد سه واحد منزل مسکونی در اطراف رودخانه روستای همت آباد تخلیه شدند.
همچنین آبگرفتگی در روبروی پادگان مهندسی و دانشگاه آیت اله بروجردی(ره) سبب مختل شدن تردد شده بود که با تلاش نیروهای امدادی این مشکل برطرف شد.

,
,

 

,

وضعیت سد مروک دورود بحرانی نیست

, وضعیت سد مروک دورود بحرانی نیست,

با بارش باران مشکل خاصی در دورود گزارش نشده و در رودخانه تیره آبگرفتگی رخ نداده است. وضعیت سد مروک سفید گزارش شده و دبی آب سد خیلی پایین بوده و مشکل جدی در این شهرستان ایجاد نشده است.

,

 

,
, ,

منازل در مسیر رودخانه چگنی تخلیه شدند

, منازل در مسیر رودخانه چگنی تخلیه شدند,

درشهرستان چگنی بارش باران ادامه دارد و منازل و مغازه هایی که در مسیر رودخانه ها بوده، توسط گروه های جهادی تخلیه شدند.

,

براساس این گزارش مسیر عبور آبراهه ها و کانال ها در مرکز شهر دوره مشکلی را تا کنون ایجاد نکرده و گروه های جهادی در حالت آماده باش هستند.

,

 

,

رودخانه مرکزی کوهدشت در حال بالا آمدن است

, رودخانه مرکزی کوهدشت در حال بالا آمدن است,

باران در کوهدشت در حال باریدن است و این بارش ها تا کنون موجب آبگرفتگی معابر و بالا آمدن مقداری از رودخانه مرکزی کوهدشت شده است.

,

با اعلام هشدار شهرداری کوهدشت مبنی بر وقوع احتمال سیل، منازل و مغازه های اطراف با رودخانه مرکزی کوهدشت تخلیه شده اند.

,

به گزارش خبرنگار سفیر افلاک بارشها تا صبح پنج شنبه ادامه دارد و اوج بارشها برای امروز و فردا پیش بینی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه