اخبار داغ

تعطیلی مراکز آموزشی، فرصتی برای جلوگیری یا جولان کرونا/ نارضایتی مردم از هجوم گردشگران به هرمزگان در روز های اخیر

تعطیلی مراکز آموزشی، فرصتی برای جلوگیری یا جولان کرونا/ نارضایتی مردم از هجوم گردشگران به هرمزگان در روز های اخیر
با شروع تعطیلات مراکز آموزشی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورودی های استان هرمزگان و به خصوص جزیره های کیش، قشم و هرمز که عمده دلیل سفر به آن ها سیاحت و خرید بوده مملو از گردشگران از استان های همجوار می باشد که این موضوع باعث ترس و نارضایتی ساکنان بومی این مناطق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ویروس کرونا بسیاری از مدارس و دانشگاه ها را در سراسر کشور تا پایان هفته جاری به تعطیلی کشانده است و احتمال تمدید آن تا پایان سال وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

هدف اصلی این تعطیلات اجباری، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس و دانشگاه ها با دستور شورای تأمین و وزارت بهداشت بوده که در کنار آن کلیه اردو ها به خصوص راهیان نور هم به تعویق افتاد.

,

سؤاستفاده مردم از تعطیلات مبنی بر کنترل شیوع کرونا

, سؤاستفاده مردم از تعطیلات مبنی بر کنترل شیوع کرونا,

این تعطیلات که قرار بود باعث حضور خانواده ها در منازل و جلوگیری از خروج غیرضروری افراد باشد در کمال تعجب تبدیل به موقعیتی برای سفر و سیاحت شده است.

,

استان هرمزگان به دلیل موقعیت مناسب خود در فصول سرد سال، حال مقصد اصلی تعطیلات مسافرانی شده که با وجود هشدار های مکرر در خصوص شیوع و انتقال بسیار سریع ویروس کرونا، به جنوب کشور آمده اند.

,

نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و داغ بودن بازار خرید و فروش در هرمزگان هم از دیگر  دلایل هجوم گردشگران داخلی و خارجی به استان هرمزگان است.

,

جزایر استان هرمزگان مملو از گردشگران

, جزایر استان هرمزگان مملو از گردشگران,

با شروع این تعطیلات ورودی های استان هرمزگان و به خصوص جزیره های کیش، قشم و هرمز که عمده دلیل سفر به آن ها سیاحت و خرید است افزایش یافته و این مورد ساکنان بومی این مناطق را به ترس انداخته است.

,

, ,

پاساژ های متنوع خرید در جنوب کشور و جزایر  متعدد آن در صورت عدم اتخاذ برنامه ای مناسب، می تواند تبدیل به یکی از اصلی ترین مراکز شیوع این ویروس و انتقال آن به سراسر کشور باشد.

, ,

ضدعفونی مکرر این پاساژ های خرید فروش می تواند یکی از قدم های مهم در زمینه کنترل و جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا در بین گردشگران و شهروندان بومی باشد.

,

, ,

, ,

تعطیلات شلوغ نوروزی در بندرعباس و افزایش خطر ابتلاء در صورت عدم برنامه ریزی

, تعطیلات شلوغ نوروزی در بندرعباس و افزایش خطر ابتلاء در صورت عدم برنامه ریزی,

هر ساله در تعطیلات نوروزی میلیون ها نفر برای بهره مندی از طبیعت و سواحل نیلگون خلیج فارس به هرمزگان سفر می کنند که بیشتر آن ها در کنار سواحل اسکان پیدا می کنند؛ این تجمع و استفاده مشترک از امکانات موجود در سواحل خود می تواند شرایط انتقال ویروس را تسهیل بخشد که انتظار می رود سازمان های مربوطه فکری برای اسکان آن ها داشته باشند.

,

شاید لازم است مسئولان انتظامی با هماهنگی وزارت بهداشت از سفر های بی مورد گردشگران به هرمزگان، با توجه به خیل عظیم گردشگران در این استان تا برطرف شدن کامل خطر، جلوگیری به عمل آورند.

,

مردم سفر های غیر ضروری به هرمزگان را لغو کنند

, مردم سفر های غیر ضروری به هرمزگان را لغو کنند,

احمد مرادی نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان هم با ابراز نارضایتی از هجوم گردشگران در هرمزگان با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تدابیر اتخاذ شده برای تعطیلات در پی شیوع ویروس کرونا برای مراکز آموزشی باید در جهت تحقق هدف این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

,

وی افزود: در روزهای اخیر با دستور تعطیلی موقت مدارس شاهد حضور سیل گردشگران به استان هرمزگان به ویژه جزایر هستیم که استاندار باید اقدامات جدی و فوری در این راستا را در دستور کار خود قرار دهد.

,

نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه باید از سفر های غیر ضروری جلوگیری به عمل آورد، گفت: بهترین مکان برای پیشگیری از شیوع این ویروس ماندن در منزل و مقابله با آن است که باید با تصمیم گیری صحیح مانع بروز یک فاجعه شد.

,

مرادی در پایان خاطر نشان کرد: برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از انتشار این ویروس لازم است پایگاه های تست و سنجش کرونا از مسافرانی که به دلیل کار ضروری به این استان سفر خواهند کرد دایر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه