اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

بسیاری از نگرانی ها نسبت به کرونا افراطی است/ انتشار اخبار جعلی با اصول امنیت روانی افراد منافات دارد

بسیاری از نگرانی ها نسبت به کرونا افراطی است/ انتشار اخبار جعلی با اصول امنیت روانی افراد منافات دارد
دکتر محمد هاشمی شهری با بیان اینکه بسیاری از نگرانی نسبت به کرونا ساخته و پرداخته فصاهای مجازی و افراطی است، گفت: انتشار اخبار جعلی با اصول امنیت روانی افراد منافات دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمد هاشمی شهری در گفت وگو با عصرهامون، با اشاره به اضطراب و نگرانی افراطی مردم از بیماری کرونا گفت: متاسفانه پس از بروز بیماری کرونای جدید در کشور چین، حجم قابل توجهی از فضای مجازی به این موضوع اختصاص یافت و در حال حاضر نیز وضعیت به شکلی دنبال می شود که با اصول امنیت روانی افراد منافات دارد.

وی با بیان اینکه موارد ابتلا به این بیماری تاکنون در بسیاری از کشورهای جهان مشاهده شده، گفت: حتی در برخی کشورهای همسایه علیرغم وجود آمار بالای بیماران این موضوع تبدیل به مساله روانی نشده و بیماران بدون ترس و وحشت تحت درمان و نظارت های پزشکی قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: خدمتگزاران سلامت به صورت شبانه روزی مراقب تندرستی مردم عزیز استان هستند و شهروندان مطمئن باشند،  در صورت رعایت اصول بهداشتی جای هیچ گونه نگرانی نیست.

هاشمی خاطرنشان کرد: متخصصان عفونی در بیمارستان بوعلی زاهدان به عنوان بیمارستان مرجع رسیدگی، به صورت کشیک  شبانه روزی  وضعیت بیماران تنفسی را به لحظه رصد می کنند
این مقام مسئول اظهار کرد: هرچند موردی از کورونا ویروس در استان نداریم ولی با رسالت پیشگیری در مبارزه با هر مورد مشکوکی از کرونا ویروس آمادگی داریم.

وی با اشاره به شایعات فضای مجازی افزود: چند مورد مشکوک به علائم ویروسی به بیمارستان بوعلی منتقل شدند  که پس از نمونه برداری مشخص شد که به کرونا ویروس  مبتلا نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد:  نظام مراقبت بیماریها در مبادی رسمی مرزها بصورت منظم در حال اجراست و نگرانی ما ترددهای غیر قانونی است.

وی در پایان از مردم درخواست کرد که به شایعات توجه نکنند و آموزش های سلامت را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه