شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان همدان
ساعت: 13:31 منتشر شده در مورخ: 1398/12/06 شناسه خبر: 1585369
یک کارشناس تغذیه مطرح کرد؛

افراد مبتلا به ویروس کرونا موز، حبوبات و ذرت بیشتری مصرف کنند

افراد مبتلا به ویروس کرونا موز، حبوبات و ذرت بیشتری مصرف کنند
رقیه نجفی طاهر با بیان اینکه افراد مبتلا به ویروس کرونا موز، حبوبات و ذرت بیشتری مصرف کنند، گفت: مصرف ویتامین ب ۶ علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن برای تولید پادتن‌ها نیز موثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس علوم تغذیه در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا به وسیله تغذیه و رژیم غذایی اظهار کرد: با توجه به این امر که تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی در مقابله با ویروس کرونا دارد با استفاده از غذاهای خاصی می‌توانیم سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم.

انواع فلفل، بروکلی‌ها و سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

وی با اشاره به اینکه ویتامین C موجب افزایش تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود، افزود: منابع غذایی مهمی همچون پرتقال، گریپ فروت، لیمو شیرین و لیمو ترش، نارنگی، انواع فلفل و بروکلی‌ها منابع مهم ویتامین A، C، E و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند که می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن مفید است.

نجفی طاهر ادامه داد: سیر نیز به عنوان منبع غذایی غنی از ترکیبات سولفوری مثل آلیسین است که می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه اسفناج نیز علاوه بر ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان و بتاکاروتن است که به قدرت دفاعی بدن کمک ‌می‌کند، گفت: ماست نیز می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی ویتامین D باشد که منجر به تنظیم سیستم ایمنی بدن باشد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف چای سبز نیز علاوه بر فلاونوییدها حاوی اپی‌ گالوکاتچین گالات است که منبع غنی ال- تیانین تولید کننده ترکیبات دفاعی در سلول‌های بدن است.

مبتلایان به کرونا موز، حبوبات و ذرت مصرف کنند

نجفی طاهر تاکید کرد: افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند نیز با مصرف این غذاها می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن از مکمل‌های ویتامینی نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مصرف ویتامین B6 نیز علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن برای تولید پادتن‌ها نیز موثر است تصریح کرد: افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند می‌توانند از منابع غذایی همچون موز، حبوبات و ذرت در این دوران بیشتر مصرف کنند.

نجفی طاهر یادآور شد: مصرف دم‌نوش آویشن، مریم گلی، اکیناسه (سرخارگل) حاوی لیمو نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسزایی کند.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1585369
ارسال نظر
نظرات