اخبار داغ

رئیس دانشگاه قم:

پزشکان کشورمان توانایی درمان و کنترل بیماری کرونا را دارند/ آگاهی دادن نباید با استرس و ترس همراه باشد

پزشکان کشورمان توانایی درمان و کنترل بیماری کرونا را دارند/ آگاهی دادن نباید با استرس و ترس همراه باشد
رئیس دانشگاه قم با بیان این که توانایی مهار این بیماری درکشور با وجود بیمارستان های متعدد و کادر درمانی وجود دارد، گفت: پزشکان کشورمان توانایی درمان و کنترل بیماری کرونا را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرهای کشور اظهار داشت: وزارت بهداشت به عنوان متولی بهداشت در جامعه اقدام به ارائه آموزش هایی کرده است که در گام اول باید این آموزش ها مورد استفاده مردم قرار بگیرد و مردم اصول بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

وی ادامه داد: باید اخبار را به صورتی بیان کرد که مردم هوشیار باشند اما این آگاهی دادن نباید با استرس و ترس همراه باشد و بی جهت به شهروندان استرس داده نشود.

دیرباز تصریح کرد: کنترل بیماری نیز در این مقطع زمانی لازم است و باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا خدای نکرده کل کشور درگیر نشود.

وی بیان داشت: اگر آموزش های بهداشتی مراعات شود قطعا شاهد کنترل و درمان این بیماری خواهیم بود و دراین زمینه توجه به توصیه های پزشکی لازم و ضروری است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: به موازات پیشگیری و درمان  باید دعاهایی که از ائمه اطهار(ع) و پیامبر اسلام (ص) سفارش شده است به خصوص در زمان بروز بیماری ها مورد توجه قرار بدهیم و به مردم سفارش بدهیم.

وی ابراز داشت: در کتاب های مختلف بارها خوانده ایم که در دوره ای در شهر سامرا وبا شیوع پیدا کرده و عده ای هر روز به این بیماری دچار شده اند و یکی از مراجع فتوا می دهد که دعای زیارت عاشورا خوانده شود و از محضر بانو نرجس خاتون مادر امام زمان طلب شفاعت می کنند که در نهایت به همراه رعایت اصول بهداشتی این بیماری رفع می شود.

رئیس دانشگاه قم افزود: در واقع باید به این نکته توجه کنیم که بیماری از سوی خداوند است و شفا نیز از سوی ایشان است و در کنار رعایت اصول بهداشتی باید به درگاه خداوند پناه ببریم.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه